Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jakiś czas temu, już dosyć dawno, jeden kupujący dokonał zakupu u mnie za bardzo dużą kwotę, ale nie zapłacił za towar. Wybrał formę dostawy i zapłaty przelewem na konto, jednak nigdy nie opłacił zakupionego towaru. Nie przeszkadza to allegro żeby naliczyć mi kilkaset złotych prowizji (około 500zł). Kontaktowałem się w tej sprawie z allegro jednak allegro nie chce zwrócić naliczonej prowizji. Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi wyjaśniającej, tylko odpowiedzi typu - naliczyliśmy prowizje i podtrzymujemy ta decyzje- .
Rozmowe prowadzi pracownik allegro Agnieszka [edycja], na moją prośbę żeby sprawę przekazała osobie bardziej kompetentnej, oświadcza że ona jest kompetentna, ale prowizji nie skasuje i oczekuje żebym wysłał jej potwierdzenie odstąpienia od umowy przysłane przez kupującego, ale kupujący nie przysyłał mi odstąpienia bo nigdy nie dokonał finalnie zakupu.
Mieliście podobne problemy?
@piutro Możesz je wstawić ponownie, ale po wymazaniu nazwisk pracowników Allegro. Na Gadane chronimy dane osobowe. Przeczytasz o tym w naszym Regulaminie: https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/15
Wybrał formę dostawy i zapłaty przelewem na konto czyli bezpośrednio na twoje konto rozumiem a to wtedy nie zwracają prowizji jak nie dołączysz dowodu o nie realizacji transakcji!!!
Ciekawe, jeśli przelew nie dotarł, nie możesz wygenerować listu przewozowego. To wystarczający dowód , by uznać,że transakcja nie doszła do skutku.
Poza tym, brak informacji w regulaminie, że prowizja może być pobrana, zwrócona i ponownie pobrana.
Portal udzielając rabatu transakcyjnego uznał,że ma podstawy.
Po pewnym czasie stwierdził,że podstaw nie było.
Trudno nazwać przejrzystym regulaminem, jeśli sami pracownicy portalu, gubią się w jego wykładni.
Jak to się ma do :
15) W celu zapewnienia, aby ogólne warunki korzystania z usług regulujące stosunek umowny umożliwiały użytkownikom biznesowym ustalenie, jakie warunki handlowe mają zastosowanie do korzystania z usług pośrednictwa internetowego oraz zakończenia i zawieszania tych usług, a także w celu zapewnienia przewidywalności w ich relacjach biznesowych, warunki te powinny być sformułowane prostym i przystępnym językiem. Warunków korzystania z usług nie należy uznawać za sformułowane prostym i przystępnym językiem, jeżeli są niejasne, niekonkretne lub niewystarczająco szczegółowe w odniesieniu do ważnych kwestii handlowych, a zatem nie zapewniają użytkownikom biznesowym racjonalnego stopnia przewidywalności w zakresie najważniejszych aspektów stosunku umownego. Ponadto sformułowań wprowadzających w błąd nie należy uznawać za proste i przystępne.
Warunki korzystania z usług
3. Warunki korzystania z usług – lub ich szczegółowe postanowienia – które nie są zgodne z wymogami ust. 1, lub zmiany w warunkach korzystania z usług wprowadzone przez dostawcę usług pośrednictwa internetowego w sposób sprzeczny z ust. 2 są nieważne.