anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro nalicza prowizje za nieopłacony zakup, niesprzedany towar

piutro
#7 Wielbiciel#

Jakiś czas temu, już dosyć dawno, jeden kupujący dokonał zakupu u mnie za bardzo dużą kwotę, ale nie zapłacił za towar. Wybrał formę dostawy i zapłaty przelewem na konto, jednak nigdy nie opłacił zakupionego towaru. Nie przeszkadza to allegro żeby naliczyć mi kilkaset złotych prowizji (około 500zł). Kontaktowałem się w tej sprawie z allegro jednak allegro nie chce zwrócić naliczonej prowizji. Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi wyjaśniającej, tylko odpowiedzi typu - naliczyliśmy prowizje i podtrzymujemy ta decyzje- . 

Rozmowe prowadzi pracownik allegro Agnieszka [edycja], na moją prośbę żeby sprawę przekazała osobie bardziej kompetentnej, oświadcza że ona jest kompetentna, ale prowizji nie skasuje i oczekuje żebym wysłał jej potwierdzenie odstąpienia od umowy przysłane przez kupującego, ale kupujący nie przysyłał mi odstąpienia bo nigdy nie dokonał finalnie zakupu. 

Mieliście podobne problemy?

 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@piutro Możesz je wstawić ponownie, ale po wymazaniu nazwisk pracowników Allegro. Na Gadane chronimy dane osobowe. Przeczytasz o tym w naszym Regulaminie: https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/15 

oznacz moderatorów

piutro
#7 Wielbiciel#

10.png

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wybrał formę dostawy i zapłaty przelewem na konto czyli bezpośrednio na twoje konto rozumiem a to wtedy nie zwracają prowizji jak nie dołączysz dowodu o nie realizacji transakcji!!!

oznacz moderatorów

KAMETS
#9 Pomysłodawca#

Ciekawe, jeśli przelew nie dotarł, nie możesz wygenerować listu przewozowego. To wystarczający dowód , by uznać,że transakcja nie doszła do skutku.

Poza tym, brak informacji w regulaminie, że prowizja może być pobrana, zwrócona i ponownie pobrana. 

Portal udzielając rabatu transakcyjnego uznał,że ma podstawy.

 Po pewnym czasie stwierdził,że podstaw nie było.

Trudno nazwać przejrzystym regulaminem, jeśli sami pracownicy portalu, gubią się w jego wykładni.

Jak to się ma do :

ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/1150
z dnia 20 czerwca 2019 r.
w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego, 
gdzie czytamy:
 

15) W celu zapewnienia, aby ogólne warunki korzystania z usług regulujące stosunek umowny umożliwiały użytkownikom biznesowym ustalenie, jakie warunki handlowe mają zastosowanie do korzystania z usług pośrednictwa internetowego oraz zakończenia i zawieszania tych usług, a także w celu zapewnienia przewidywalności w ich relacjach biznesowych, warunki te powinny być sformułowane prostym i przystępnym językiem. Warunków korzystania z usług nie należy uznawać za sformułowane prostym i przystępnym językiem, jeżeli są niejasne, niekonkretne lub niewystarczająco szczegółowe w odniesieniu do ważnych kwestii handlowych, a zatem nie zapewniają użytkownikom biznesowym racjonalnego stopnia przewidywalności w zakresie najważniejszych aspektów stosunku umownego. Ponadto sformułowań wprowadzających w błąd nie należy uznawać za proste i przystępne.

 

Artykuł  3

Warunki korzystania z usług

1. Dostawcy usług pośrednictwa internetowego zapewniają, aby ich warunki korzystania z usług:
a)były sformułowane prostym i przystępnym językiem
 

3. Warunki korzystania z usług – lub ich szczegółowe postanowienia – które nie są zgodne z wymogami ust. 1, lub zmiany w warunkach korzystania z usług wprowadzone przez dostawcę usług pośrednictwa internetowego w sposób sprzeczny z ust. 2 są nieważne.

 

 

 

 

oznacz moderatorów