anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Protect- czy zawsze akceptowane i konsekwencje dla sprzedawcy

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Pytanie czy jeżeli kupujący zgłosi sprawę do Allegro Protect, to jest to zawsze akceptowane, czy też może zostać odrzucone.

Uzgodniliśmy z kupującym 2 tygodnie temu że wyśle produkt i wtedy mu zwrócę pieniądze. Czas upłynął, nie wysłał, a teraz Allegro się odzywa w sprawie i w razie czego proponuje mu Allegro Protect.

Druga sprawa - czy oprócz tego że Allegro ściągnie ode mnie pieniądze, to są jakieś konsekwencje w postaci karnych punktów, spadku jakości sprzedaży czy coś takiego?

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

kostas11
#21 Demiurg#

@PortoStrefa jak była reklamacja i nie odesłał było w dyskusji odrzucić z powodu nie odesłania przed upływem 14 dni, częste działanie żeby wyłudzić i protect i towar a w takim przypadku Ciebie obciążą i zostaniesz bez kasy i towaru 😄

Jak byś poprawnie odrzucił reklamację to w najgorszym razie dostał by odszkodowanie bez skutków dla Ciebie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

On sobie odrębnie założył zgłoszenie zwrotu produktu - czyli zrobił najpierw zgłoszenie dyskusji, gdzie uzgodniliśmy że jak odeśle towar to przeprocesujemy zwrot. Po 12 dniach towaru nie odesłał i założył odrębnie zgłoszenie Zwrotu. Teraz mija te 14 dni w dyskusji, Allegro się odzywa i proponuje pomoc i w razie czego Allegro Protect. To ja odpisuję, że uzgodnione było ale nie odesłał produktu. On pisze, że odesłał, ale jakoś nie ma nr przesyłki do śledzenia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@PortoStrefa A masz jakiś dowód na zgłoszenie tego uzgodnienia? zgłasza w dyskusji to się musisz do tego odnieś bo mu wypłacą i mogą Ci dopisać do rachunku!

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Dowód na zgłoszenie uzgodnienia? - wszystko jest w historii dyskusji. Była krótka piłka - produkt sprawia problem, on chce zwrócić. Zgodziłem się bez problemu, oczywiście wiadomo, że musimy go otrzymać i sprawdzić (np. czy go nie zniszczył, odesłał w całości itp.). Ja przygotowałem całą instrukcję, w jaki sposób ma odesłać, w które miejsce, utworzyłem mu przesyłkę paczkomatową na szybkiezwroty.pl. (wszystko szybko, tego samego dnia) Zatem wszystko miał gotowe. Produkt miał wysłać na magazyn, który nas obsługuje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

oczywiście wiadomo, że musimy go otrzymać i sprawdzić nie, kupujący ma 14dni na odesłanie od chwili odstąpienia od umowy zakupu, ale może przedstawić dowód na odesłanie a wy macie 14dni max na zwrot środków.

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Pytanie czy to uzgodnienie w dyskusji, od którego dziś minęło 14 dni było zatem odstąpieniem od umowy zakupu? On chciał zwrotu produktu i rozliczenia środków, ja się na to zgodziłem. Co będzie w takim razie tym odstąpieniem?

No właśnie on do tej pory nie odesłał produktu, a teraz pisze wieczorem że odesłał dzisiaj, jednak nr przesyłki jakoś nie ma zatem nie dawałbym temu wiary. Chciałem to grochę zmobilizować prosząc o nr wysyłki, że jakby czasem nie odesłał to niech pędzi jeszcze dziś do paczkomatu.  Ale zobaczymy. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wg Allegro zwrot to odstąpienie od umowy zakupu,.

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Czyli to co ustalane w dyskusji się nie liczy, a dopiero założony użycie funkcji "Zwrot"? Celowo to klaruję bo używamy tutaj zwrot chyba myśląc o różnych rzeczach. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Piszesz że ustaliliście z kupującym 14dni temu że odeśle a ja zwrócę środki! To było już w dyskusji? a to jest reklamacja czy zwrot?

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Jeżeli on chciał zwrócić produkt i odzyskać pieniądze. A ja na to się zgodziłem - to wg mnie jest to zwrot.

Jeżeli natomiast miałby problem i chciał naprawy lub wymiany, wtedy uważałbym to jako reklamację. Często te dwa są bliskie sobie jak jest problem ale tak ja przynajmniej je rozumiem. 

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście zaznaczę, że wg mnie jak klient robi zwrot, to produkt powinien wrócić kompletny, niezniszczony. Zatem odebranie produktu jest kluczowe. Bo to jest produkt za 1500 zł, a nie zabawka za 50zł.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak to różnica, zwrot musisz przyjąć i masz 14dni na zwrot środków od chwili odstąpienia od umowy zakupu, a reklamację rozpatrujesz w 14dni i możesz ją uznać albo nie i możesz zrobić na odległość a możesz zażadać odesłania towaru i tu jak nie odesłał to możesz reklamację odrzucić z tego powodu, przy reklamacji możesz przedmiot naprawić np.

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

Ale przy zwrocie, jak mam mu oddać pieniądze, to przecież musi mi zwrócić produkt wcześniej prawda? To byłby absurd, ze ktoś sobie chce zwrotu pieniędzy a produkt zachowuje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie koniecznie, on ma 14dni na odstąpienie od umowy zakupu a ty ma od tego momentu zwrócić mu środki niezwłocznie ale masz max 14dni.

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

To byłby totalny absurd i nadużycie, jeżeli bez zwrotu produktu miałbym mu zwrócić pieniądze. Nawet w zgłoszeniach "Zwrotu" na Allegro przecież pierwszy krok to wysyłka i są pokazane kolejne kroki (wysyłka w drodze itp.).

Czyli wg tego niby te 14 dni biegnie od formalnego zgłoszenia "zwrotu" (a nie od tego w dyskusji).

Ciekawe jak do tego odniesie się samo Allegro, tym bardziej, że w dyskusji, w którą włączyło się Allegro widać że to on jedzie po bandzie (rozpoczynając od żądania 3000 zł za produkt, który zapłacił 1500 zł). Dzisiaj napisał, że paczkę odesłał - jeżeli nie odesłał to są to kolejne kroki pokazujące jego krętactwo.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@PortoStrefa boże a co zaznaczył w formularzu allegro zwrot bez podania przyczyny czy reklamacja i odstąpienie od umowy bo obu efektem jest zwrot i rozliczenie zwrotu ale w 1 przyapdku za zwrócony towar niekompletny oddajesz kwotę pomniejszoną o koszt przywrócenia towaru do stanu nówka sztuka art 34.4 uk a w drugim przyjmujesz reklamacje i oddajesz calosc za uszkodzony towar

oznacz moderatorów

PortoStrefa
#9 Pomysłodawca#

W formularzu zwrotu oznaczył odwołanie się do dyskusji:

"Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Urządzenie nie pracuje. Dyskusja rozpoczęta w tym temacie )

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

więc zgłosił ci reklamację a ty powinieneś albo opłacić mu zwrot do siebie przewoźnikiem albo on nadaje czym chce a ty zwracasz koszt, masz 14 dni od zgloszenia na wydanie decyzji reklamacyjnej czyli towar wraca testujesz i podejmujesz decyzje jak akceptujesz reklamacje zwrot kasy / napraw a/ wymiana albo odrzucasz reklamacje i podajesz powod

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Ja to rozumiem tak, że on zgłosił reklamację w zwrotach a w dyskusji zażądał od razu zwrotu pieniędzy. I sprzedający zgodził się przyjąć zwrot i zwrócić środki …

oznacz moderatorów