Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Pytanie czy jeżeli kupujący zgłosi sprawę do Allegro Protect, to jest to zawsze akceptowane, czy też może zostać odrzucone.
Uzgodniliśmy z kupującym 2 tygodnie temu że wyśle produkt i wtedy mu zwrócę pieniądze. Czas upłynął, nie wysłał, a teraz Allegro się odzywa w sprawie i w razie czego proponuje mu Allegro Protect.
Druga sprawa - czy oprócz tego że Allegro ściągnie ode mnie pieniądze, to są jakieś konsekwencje w postaci karnych punktów, spadku jakości sprzedaży czy coś takiego?
@PortoStrefa jak była reklamacja i nie odesłał było w dyskusji odrzucić z powodu nie odesłania przed upływem 14 dni, częste działanie żeby wyłudzić i protect i towar a w takim przypadku Ciebie obciążą i zostaniesz bez kasy i towaru 😄
Jak byś poprawnie odrzucił reklamację to w najgorszym razie dostał by odszkodowanie bez skutków dla Ciebie 🙂
On sobie odrębnie założył zgłoszenie zwrotu produktu - czyli zrobił najpierw zgłoszenie dyskusji, gdzie uzgodniliśmy że jak odeśle towar to przeprocesujemy zwrot. Po 12 dniach towaru nie odesłał i założył odrębnie zgłoszenie Zwrotu. Teraz mija te 14 dni w dyskusji, Allegro się odzywa i proponuje pomoc i w razie czego Allegro Protect. To ja odpisuję, że uzgodnione było ale nie odesłał produktu. On pisze, że odesłał, ale jakoś nie ma nr przesyłki do śledzenia.
@PortoStrefa A masz jakiś dowód na zgłoszenie tego uzgodnienia? zgłasza w dyskusji to się musisz do tego odnieś bo mu wypłacą i mogą Ci dopisać do rachunku!
Dowód na zgłoszenie uzgodnienia? - wszystko jest w historii dyskusji. Była krótka piłka - produkt sprawia problem, on chce zwrócić. Zgodziłem się bez problemu, oczywiście wiadomo, że musimy go otrzymać i sprawdzić (np. czy go nie zniszczył, odesłał w całości itp.). Ja przygotowałem całą instrukcję, w jaki sposób ma odesłać, w które miejsce, utworzyłem mu przesyłkę paczkomatową na szybkiezwroty.pl. (wszystko szybko, tego samego dnia) Zatem wszystko miał gotowe. Produkt miał wysłać na magazyn, który nas obsługuje.
oczywiście wiadomo, że musimy go otrzymać i sprawdzić nie, kupujący ma 14dni na odesłanie od chwili odstąpienia od umowy zakupu, ale może przedstawić dowód na odesłanie a wy macie 14dni max na zwrot środków.
Pytanie czy to uzgodnienie w dyskusji, od którego dziś minęło 14 dni było zatem odstąpieniem od umowy zakupu? On chciał zwrotu produktu i rozliczenia środków, ja się na to zgodziłem. Co będzie w takim razie tym odstąpieniem?
No właśnie on do tej pory nie odesłał produktu, a teraz pisze wieczorem że odesłał dzisiaj, jednak nr przesyłki jakoś nie ma zatem nie dawałbym temu wiary. Chciałem to grochę zmobilizować prosząc o nr wysyłki, że jakby czasem nie odesłał to niech pędzi jeszcze dziś do paczkomatu. Ale zobaczymy.
Wg Allegro zwrot to odstąpienie od umowy zakupu,.
Czyli to co ustalane w dyskusji się nie liczy, a dopiero założony użycie funkcji "Zwrot"? Celowo to klaruję bo używamy tutaj zwrot chyba myśląc o różnych rzeczach.
Piszesz że ustaliliście z kupującym 14dni temu że odeśle a ja zwrócę środki! To było już w dyskusji? a to jest reklamacja czy zwrot?
Jeżeli on chciał zwrócić produkt i odzyskać pieniądze. A ja na to się zgodziłem - to wg mnie jest to zwrot.
Jeżeli natomiast miałby problem i chciał naprawy lub wymiany, wtedy uważałbym to jako reklamację. Często te dwa są bliskie sobie jak jest problem ale tak ja przynajmniej je rozumiem.
Oczywiście zaznaczę, że wg mnie jak klient robi zwrot, to produkt powinien wrócić kompletny, niezniszczony. Zatem odebranie produktu jest kluczowe. Bo to jest produkt za 1500 zł, a nie zabawka za 50zł.
Tak to różnica, zwrot musisz przyjąć i masz 14dni na zwrot środków od chwili odstąpienia od umowy zakupu, a reklamację rozpatrujesz w 14dni i możesz ją uznać albo nie i możesz zrobić na odległość a możesz zażadać odesłania towaru i tu jak nie odesłał to możesz reklamację odrzucić z tego powodu, przy reklamacji możesz przedmiot naprawić np.
Ale przy zwrocie, jak mam mu oddać pieniądze, to przecież musi mi zwrócić produkt wcześniej prawda? To byłby absurd, ze ktoś sobie chce zwrotu pieniędzy a produkt zachowuje.
Nie koniecznie, on ma 14dni na odstąpienie od umowy zakupu a ty ma od tego momentu zwrócić mu środki niezwłocznie ale masz max 14dni.
To byłby totalny absurd i nadużycie, jeżeli bez zwrotu produktu miałbym mu zwrócić pieniądze. Nawet w zgłoszeniach "Zwrotu" na Allegro przecież pierwszy krok to wysyłka i są pokazane kolejne kroki (wysyłka w drodze itp.).
Czyli wg tego niby te 14 dni biegnie od formalnego zgłoszenia "zwrotu" (a nie od tego w dyskusji).
Ciekawe jak do tego odniesie się samo Allegro, tym bardziej, że w dyskusji, w którą włączyło się Allegro widać że to on jedzie po bandzie (rozpoczynając od żądania 3000 zł za produkt, który zapłacił 1500 zł). Dzisiaj napisał, że paczkę odesłał - jeżeli nie odesłał to są to kolejne kroki pokazujące jego krętactwo.
@PortoStrefa boże a co zaznaczył w formularzu allegro zwrot bez podania przyczyny czy reklamacja i odstąpienie od umowy bo obu efektem jest zwrot i rozliczenie zwrotu ale w 1 przyapdku za zwrócony towar niekompletny oddajesz kwotę pomniejszoną o koszt przywrócenia towaru do stanu nówka sztuka art 34.4 uk a w drugim przyjmujesz reklamacje i oddajesz calosc za uszkodzony towar
W formularzu zwrotu oznaczył odwołanie się do dyskusji:
"Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Urządzenie nie pracuje. Dyskusja rozpoczęta w tym temacie )
więc zgłosił ci reklamację a ty powinieneś albo opłacić mu zwrot do siebie przewoźnikiem albo on nadaje czym chce a ty zwracasz koszt, masz 14 dni od zgloszenia na wydanie decyzji reklamacyjnej czyli towar wraca testujesz i podejmujesz decyzje jak akceptujesz reklamacje zwrot kasy / napraw a/ wymiana albo odrzucasz reklamacje i podajesz powod
Ja to rozumiem tak, że on zgłosił reklamację w zwrotach a w dyskusji zażądał od razu zwrotu pieniędzy. I sprzedający zgodził się przyjąć zwrot i zwrócić środki …