anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

allegro protect - wypłata po niezasadności reklamacji towaru kupującemu

AnetaKmeraSklep
#8 Zapaleniec#

Sytuacja: kupujący reklamuje produkt, odsyła go do sprzedającego, sprzedający w terminie uznaje towar za  działający, a reklamację niezasadną. Wszystko dzieje się w dyskusji, do którego jest zaproszone allegro, bo za późno sprzedający zauważył otwartą dyskusję. Oczywiście kupujący dalej chce zwrotu pieniędzy za towar zakupiony rok temu, na co allegro odpowiada, że bardzo im przykro, ale reklamacja nie została uznana przez sprzedającego. Po czym gdy proszę kupującego o wybór formy odbioru zwracanego produktu, allegro odpisuje

22 stycznia 2024 12:17 (Sprzedający)
Proszę o wskazanie formy wysyłki - kurier pod wskazany adres czy paczkomat. Pozdrawiam

 
Allegro 22 stycznia 2024 18:44
Pozytywnie rozpatrzyliśmy wniosek z Allegro Protect. Kupujący otrzymuje zwrot pieniędzy: 225,00 PLN.

Wiadomość dla sprzedającego
Zwrot pokrywa Allegro Protect. Zapewniamy, że nie oczekujemy spłaty tej kwoty.

Wiadomość dla kupującego
Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na konto lub kartę, z których opłacono zakup. W mejlu znajdziesz informacje o zwrocie.
O co tu chodzi?
oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

Że Ty sprzedający odrzuciłeś reklamację a kupujący otrzymał rekompensatę z AP i co dla Ciebie najważniejsze że nie obciążyli Ciebie za to.

oznacz moderatorów

AnetaKmeraSklep
#8 Zapaleniec#

A prawidłowo działający produkt, za który Allegro mu oddało wpłatę, mam odesłać do klienta?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AnetaKmeraSklep Doprecyzuję tę kwestię i wrócę tutaj z odpowiedzią. 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

W przypadku kiedy reklamowany produkt jest sprawny klientowi nie przysługuje zwrot kosztów reklamacji, można od niego żądać odebrania produktu na własny koszt.

Klientowi przysługuje zwrot kosztów reklamacji tylko w przypadku istnienia istotnej wady przedmiotu, niezależnie, czy reklamacja została uwzględniona, czy odrzucona.

oznacz moderatorów

AnetaKmeraSklep
#8 Zapaleniec#

Czyli zwrot towaru w tym przypadku powinien być na koszt Kupującego? Drążę bo pierwszy raz mam taka sytuację.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

W takim przypadku kupujący pokrywa koszt odesłania towaru, w takiej sprawie zapadł już wyrok
Zgodnie j z treścią wydanego wyroku Sądu Rejonowego Łódź-Widzew w Łodzi, sygn. akt.: VIII C 1140/19,:
"Sąd w przytaczanym orzeczeniu wprost wskazał, że w przypadku niezasadności reklamacji, sprzedawca nie ma obowiązku ponosić jakichkolwiek kosztów. Co za tym idzie, wszystkie koszty, które rzeczywiście poniesie, celem zwrotu produktu czy jego pakowania, powinny mu zostać zwrócone przez kupującego."

Bądź tak jak wspomniał @EElektryka_com  możesz zażądać odebrania produktu przez klienta

oznacz moderatorów

EElektryka_com
#11 Animator#

@NipponShorty zgadza się, należy jednak to doprecyzować, bo jest tu dużo kontrowersji zawsze. "Nieuzasadniona reklamacja" to nie jest to samo co odrzucona reklamacja. To jest taka, która nie ma podstaw formalnych (np. nieistotność usterki, przekroczenie terminów, brak zglaszanych wad itp). W przypadku gdy reklamacja jest zasadna (np. pralka nie włącza się) i w toku procesu reklamacji stwierdzono, ze uszkodzenie jest z winy użytkownika (np. przepięcie w sieci) to i tak kupującemu przysługuje zwrot kosztów reklamacji. Sądy opierają się na semantyce przepisu, a także na tym, ze konsument, jako osoba bez wiedzy technicznej może nie być w stanie ocenić przyczyny powstania wady przedmiotu, co w przypadku możliwości poniesienia kosztów reklamacji może go zniechęcać do podejmowania czynności reklamacyjnych.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AnetaKmeraSklep Tak, zgadza się. Towar wciąż należy do kupującego i może nim swobodnie rozporządzać. Jeśli chciałby otrzymać towar z powrotem, koszt dostawy jest po jego stronie. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Płacę za dostawę sprawnego produktu, ale mam produkt i pieniądze z AP od Allegro?

Czy osoba ktora tę konstrukcję wymyśliła, wciąż u was pracuje?

oznacz moderatorów

jozwiak201
#9 Pomysłodawca#

Dziwnie działa ten Allegro Protect, bo ja mam sytuację jako kupujący że otrzymałem uszkodzony towar to są problemy z wypłatą. A tam gdzie nie powinni wypłacać bo reklamacja rozpatrzona towar sprawny to zwracają pieniądze. 

oznacz moderatorów