Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, witam, kupujący, który wygrał aukcję, w której ustawiłem cenę minimalną,
rozmyślił się i anulował płatność za przedmiot. Czy w takiej sytuacji mogę liczyć
na anulowanie opłaty za cenę minimalną?
Nie, ta opłata jest bezzwrotna.
@lukaszgtr Niestety nie. Opłatę pobieramy niezależnie od tego, czy przedmiot zostanie sprzedany.
Dziękuję za odpowiedź, czyli rozumiem że jestem 70zł w plecy przez kogoś kto stwierdził, że jednak nie zapłaci za przedmiot? Trochę słabo.
@lukaszgtr Nie ustawiaj ceny minimalnej, bo to kosztuje. Wystawiaj licytację od ceny, poniżej której nie sprzedasz towaru - wtedy nie ma opłaty.
Jak można tak bez skrupułów skubać kogoś kto został wykiwany przez stworzony na własne potrzeby regulamin .Zgadzam się że błędem jest wystawianie z ceną minimalną ,jednak przydało by się dokładniejsze informowanie ,zwłaszcza świeżych sprzedawców o takich pułapkach na ich pieniądze.
@mwmonety, informacja o naliczaniu opłaty za użycie ceny minimalnej jest ogólnodostępna. Znajduje się w Regulaminie (Część IV. Opłaty za opcje dodatkowe).
@mr_oma To że jest to w regulaminie to ja wiem ale wielu nie czyta całych regulaminów i logicznie myśląc są pewni że jak czegoś nie sprzedadzą to nie powinni płacić .
@lukaszgtr - no to ładnie jesteś w plecy. Niestety cały regulamin Allegro jest tak skonstruowany, że Allegro nie traci nic na żadnej transakcji. W tym przypadku Ty straciłeś kasę. Jak kupujący zwróciłby sprzedawcy przesyłkę typu SMART - to też Allegro nie zwróci sprzedającemu pobranej opłaty za przesyłkę SMART.
Zawsze "w plecy" jest sprzedający.
@mr_oma - napisała: "informacja o naliczaniu opłaty za użycie ceny minimalnej jest ogólnodostępna"
Idąc tym tokiem rozumowania moderatora proszę zauważyć że:
- na każdej aukcji sprzedający określa jej warunki (opis, ceny dostawy, czas wysyłki) - jest to również ogólnie dostępne
- Allegro ze swojej strony dodaje do warunków oferty czas dostawy do kupującego, zresztą błędnie wyliczony, nie konsultując tego ze sprzedającym. Oczywiście za te informacje również sprzedający odpowiada, chociaż zostały zamieszczone wbrew jego woli
- Ceny przesyłek typu Allegro (np. paczkomat, list polecony, PocztexKurier72) - są najniższe w kraju i sprzedawca do własnych kosztów musi doliczyć koszty pakowania.
Są to informacje "ogólnie dostępne" widoczne dla każdego kupującego przed dokonaniem zakupu.
Jednak pomimo tych "ogólno dostępnych" informacji kupujący mogą zaniżać oceny sprzedającemu z powodów:
- cena wysyłki za wysoka (pytanie - ile jeszcze sprzedający ma dołożyć do kosztów wysyłki?)
- produkt niezgodny z opisem (heh, w telefonie tylko zobaczył zdjęcie i cenę, opisu nawet nie czytał - to standard)
I teraz taka sytuacja: Allegro nie ponosi żadnych kosztów w przypadku tych "ogólno dostępnych" informacji zawartych w regulaminach.
Natomiast sprzedający , pomimo udzielenia stosownych informacji dla ogółu kupujących są obciążani kosztami na wszelkie możliwe sposoby:
- brak zwrotu w przypadku jak powyżej
- brak zwrotu za transakcję SMART w przypadku zwrotu (a raczej odstąpienia od umowy, gdyż zwrot nie jest z tym równoznaczny)
- niesłuszne obcinanie gwiazdek w komentarzach (spadek wiarygodności sprzedającego, spadek "parametrów" oceniania Allegro w jakości sprzedaży, utrata SS, spadek trafności, spadek sprzedaży ) - co przekłada się na realne pieniądze, które traci sprzedający.
I pomimo udzielenia tzw. "ogólno dostępnych" informacji - jednak sprzedawca ponosi koszty, w przeciwieństwie do serwisu Allegro.
Swoją drogą: - info od Allegro typu (tak mniej więcej) - "Twoi klienci oczekują lepszej jakości" - jedna z najbardziej bzdurnych informacji od serwisu Allegro. Na moje zapytanie nie są w stanie wskazać, jacy kupujący są niezadowoleni. Jest wręcz przeciwnie. Na moje prośby o usunięcie lub poprawę komentarza odpowiada ok. 80% osób. Oczywiście są bardzo zadowoleni z transakcji, a głównym powodem jest wystawianie ocen z tel. komórkowych, gdzie trudno jest trafić w gwiazdkę, a kupujący nie zwracają na to uwagi.
Sorry za tao, że się rozpisałem, ale All ma awarię, nie mogę wystawiać, więc sobie tutaj piszę.
-
Dzięki raz jeszcze za wszystkie odpowiedzi, następnym razem będę bardziej uważał.
Dzięki również maxr01 za ciekawy wpis. Ogólnie bardzo rzadko zdarza mi się coś przez allegro sprzedawać, głównie kupuję. Kiedyś wszystko było tu lepsze,
aplikacja na telefon to już w ogóle namieszana. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego 🙂