Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zakupił towar i opłacił. Przez pomyłkę wybrał dostawę pocztą. Chcąc dostać w miarę szybko jeszcze raz zakupił ten sam towar z dostawą przez paczkomat. Potem zadzwonił i powiedział mi o tym. Poradziłam aby anulował tamtą transakcję ale on twierdzi że nie może bo nie wyświetla mu się taka opcja. U mnie nadal wisi nietknięte zamówienie. Pytanie czy ja mogę mu zrobić zwrot środków (podając powód np.zwrot) i czy allegro odda mu całą wpłaconą kwotę? Czy od takiej operacji allegro pobierze prowizję od sprzedaży?
@Precious79 Cześć. Klient powinien zgłosić odstąpienie od umowy, czyli albo anulować zakup, albo kliknąć zwrot: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX. Wtedy sprawnie będziesz mógł zwrócić środki przez Allegro Finanse i odzyskać prowizję.
Klient nie może anulować bo pisze że sprzedający nie przyjmuje zwrotów. Faktycznie tą aukcja ma ograniczony zwrot do 1 dnia (towar spożywczy indywidualny) . Minął już 1 dzień. Czy jeśli zmienię zasady zwrotów w tej aukcji to sprzedający będzie mógł anulować? Przypomnę że towar wogóle nie został wysłany więc to nie będzie zwrot ....
@Precious79 Nie, jeśli zmienisz teraz zasady zwrotów w tej ofercie, to nie zostaną one zaktualizowane w już zrealizowanym zamówieniu.
Oczywiście kupujący może wysłać Ci odstąpienie od umowy np. mejlem. Wtedy w odwołaniu od decyzji będziesz mógł załączyć to odstąpienie i również otrzymasz zwrot prowizji: https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym
Ok. Dzięki bardzo 😊
@Precious79 konsument może rezygnację z zakupu (odstąpienie) zgłosić w dowolny sposób. Allegro tego przestrzega np. w sporze/dyskusji, przyznając rację Kupującemu, że nie musi wypełniać żadnych oświadczeń. Jednak jak przychodzi do rozliczenia ze sprzedawcą (rabat transakcyjny), to zgłoszenie zwrotu lub oświadczenie o odstąpieniu, to podstawowy dokument dla nich i mają w nosie wcześniejsze twierdzenia i przyznanie Ci zwrotu prowizji.