Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił rzecz, zapłacił rozmyślił się. Ja anulować nie mogę zakupu? To klient musi anulować (zanim zmienię status np na przygotowane, wysłane itp). ?
Dopiero wtedy zwracam kasę czy mogę zwrócić pieniądze. A co w przypadku gdy klient nie anuluje zakupu? Odbije mi się to w jakości sprzedaży i będzie opłata prowizyjna i za smarta?
W końcu oddałem kasę ale transakcja jest jakby nie zrealizowana
Jak najlepiej rozwiązać tę sytuację? Czy po prostu ja mam zmienić status zamówienia na anulowane, zwrócić pieniądze i wystąpić o zwrot prowizji?
Nie chciałbym aby moja jakoś sprzedaży spadła.
Czy najlepiej zmienić status na anulowane, i zrobić przez allegro zwrot wpłaty i wystąpić o zwrot prowizji?
Z drugiej strony status "anulowane" bardzo łatwo zmienić, nawet przypadkowo. Kupujący poprosili o anulowanie (mimo, że sami mogli i o tym do nich pisałem) to jednak nadal tego nie zrobili. I tutaj czas na realizację w zadeklarowanym czasie zbliża mi się ku końcowi
A masz jakiś dowód że kupujący chciał anulowania zakupu? jeżeli masz to dobrze, a dobrze mieć w ty przypadku.
@darek_2055 ja zawsze prosze klienta o pisemne anulowanie transakcji lub odstąpienie od umowy najlepiej za pomoca formularza allegro . Dopiero kiedy mam pisemne potwierdzenie anulowania od razu zlecam zwrot środków.
Jesli kupującemu napisze że zwrot wpłaty nastąpi natychmiast po pisemnym odstapienieu od umowy z reguly w ciągu kilku minut kupuacy anuluje zamówienie. Kiedy tylko przychodzi mail o anulowaniu zamówienia natychmiast zlecam zwrot środków.
w jednym przypadku mam potwierdzenie gdzie kupujący prosi o anulowanie. W drugim przypadku napisałem tak do kupującego jak podpowiadacie, ale zero reakcji z jego strony. Czytałem, że zmiana statusu na anulowane i zwrot kwoty rozwiąże sprawę bez problemu ale nie wiem czy to jest rozwiązanie skuteczne.
@darek_2055 dopóki nie mam potwierdzenia na piśmie to nie mam dokumentu potwierdzającego że kupujący odstąpił od umowy. Ja nie spotkałem sie z przypadkiem żeby kupujacy nie potwierdził na piśmie odstąpienia - najczęsciej przez allegro albo formularz, albo wiadomość. Dopóki nie mam potwierdzenia odstąpienia - nie zwracam wpłaty skoro kupujacy ma czas aby jego pieniądze u mnie lezały......
ale negatywa możesz dostać bo przecież mu pieniędzy nie oddałeś...
@darek_2055 negatywa i tak zawsze możesz dostać. Ostatnio dostałem tylko dlatego że Pani sobie próbowała w grudniu kleić moskitiere i klej jej nie związał.
Pieniądze oddaje natychmiast po pisemnej rezygnacji z zamówienia. Jeszdcze mi sie nie zdarzyło aby kupujący nie zrezygnowął pisemnie. Czasem prosi o instrukcje jak to zrobić. A czasem po prostu przysyła wiadomośc przez centrum wiadomości - i wówczas mamy sprawe jasną. Jełsi zwrot dostaje błyskawicznie - natychmiast po rezygnacji to jeszcze żeden z kupuących nie zgłaszął o to pretensji
To w interesie kupującego tak naprawde jest mieć dowód że odstąpił od umowy.
no i sie okazało, że kupujący nie ma opcji anuluj zwrot, tylko kup ponownie. A sugerowałem się instrukcją allegro która nie jest aktualna jak widać
@darek_2055 nie było takiej opcji, ponieważ zakupy można anulować tylko u sprzedających z kontem firmowym, a Twoje to konto zwykłe.
na razie zwykłe 🙂 to jak w takim razie to anulować?
I dlaczego tak prosta opcja nie jest dostępna normalnie? Przecież to nie jakaś zaawansowana technologia.
@darek_2055 jest dostępna normalnie ale dla sprzedających z kontem firmowym wynika to z tego, że prywatnych sprzedających obowiązują inne zasady, niż przedsiębiorców.
Podaj proszę numer zamówienia, sprawdzę co trzeba zrobić, żeby wszystko było poprawnie zakończone.
nr zamówienia to nr oferty? 11560005582
Bo no numer płatności jest. Ale nr zamówienia nie ma.
@darek_2055 dziękuję! Po numerze oferty znalazłam numer zamówienia 🙂 Gdyby ta przesyłka miała wpłynąć na Twoją jakość to będziemy mogli wykluczyć to zamówienia, ale jeszcze dowiaduję się, czy możemy inną metodą rozwiązać ten problem. Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź w tej sprawie.
@darek_2055 mamy odpowiedź! Złóż proszę wniosek o zwrot prowizji zrobisz to w zakładce Zamówienia przy wybranej ofercie kliknij menu [Akcje], a następnie wybierz [Zwrot prowizji]. Zaznacz odpowiedni produkt i kliknij proszę [Złóż wniosek]. Jeśli nasze dane nie będą wystarczające do rozpatrzenia wniosku, w określonych sytuacjach, wyślemy do kupującego e-mail dotyczący niezrealizowanego zakupu. W e-mailu poprosimy o podanie przyczyny.
Gdy otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji) za to zamówienie, nie będzie się wliczać do jakości sprzedaży.
@la_nika a co w przypadku gdy paczka dla klienta została przygotowana już po odjeździe kuriera. Klient przez noc stwierdził że chce anulować zamówienie i zgłasza zwrot.
Nie robimy mu z tego powodu żadnych problemów - zlecamy zwrot środków, zwrot prowizji.
A co z wysyłką ? Czy ustawienie statusu na "anulowane" wystarcza aby nie ponosić kosztów wysyłki allegro smart ?
Anulowanie listu przewozowego gdy został stworzony w imporcie zamówień DPD wiąże się z anulowaniem innych zamówień stworzonych w tym samym czasie co doprowadza do chaosu.
A nie wysłanie tej przesyłki obniży jakość sprzedaży ponieważ zamówienie nie zostanie wysłane .
PS. Jak anulować jedno zamówienie aby inne na tym nie "ucierpiały" ?
Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.
@Pumpurek jakość będzie okej, to zamówienie zostanie wykluczone, gdy otrzymacie rabat transakcyjny.
Rozumiem, że etykieta Smart! została wygenerowana, ale kurier przesyłki jeszcze nie odebrał.
Opłata za nadanie przesyłki w ramach Smart! w przypadku DPD zostanie doliczona do twojego salda w momencie doręczenia przesyłki. Czyli tutaj jeśli nie dojdzie do doręczenia to opłata nie będzie doliczona.
Jeżeli chodzi o pytanie o anulowanie etykiety to daj proszę znać gdzie je generujesz w Wysyłam z Allegro czy w narzędziu nadawczym DPD?