anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błędne statystyki wysłanych przesyłek zgodnie z deklaracją

Ectro
#8 Zapaleniec#

Witam.

Mam wrażenie że system serwisu źle rejestruje wysyłane przez nas przesyłki, przez co nawet jak są wysłane terminowo to w statystykach widnieją jako wysłane po terminie.

Zgodnie z deklaracją zamówienia zakupione od poniedziałku do piątku do godziny 14 są wysyłane tego samego dnia. Na pewno większość udaje nam się zrealizować, jednak wedle systemu mamy informację : "Tego samego dnia wysyłasz tylko 27% przesyłek zgodnie z deklaracją."

Powinno to być na poziomie 97% tak jak w statystykach dodanych numerów w terminie, bo wszystkie przesyłki do których są dodane numery sa od razu wysyłane.

Nawet sprawdzając raport zamówień które niby wysyłam po terminie to po śledzeniu przesyłki widać że są wysyłane terminowo .

Dla przykładu zamówienie z raportu: 07ab21e0-85fd-11ee-ab17-131f8aea72ce - zakup w sobotę 18 lis 2023, 11:27 , zamówienie zgodnie z deklaracją powinno być nadane najpóźniej w poniedziałek 20 listopada, i zostało to uczynione, i paczka dociera do klienta następnego dnia roboczego czyli 21 listopada i jasno to widać po śledzeniu przesyłki, a mimo to zaliczone jest jako nie nadane w terminie

Inny przykład zamówienia z raportu af8529d0-826d-11ee-87d9-51af3ffda314 - zakup w poniedziałek w nocy 13 lis 2023, 22:44, wysyłka powinna odbyć się dnia następnego 14 listopada, i zostało to uczynione i paczka dociera do klienta już następnego dnia a mimo to również zaliczona jako nie nadana w terminie

Jeszcze jeden przykład: zamówienie 2592e770-8462-11ee-9202-d9a91c766062 zakup w czwartek 16 lis 2023, 10:26 więc wysyłka musi się odbyć tego samego dnia, zostaje to uczynione, przesyłka dociera do adresata następnego dnia 17 listopada, a zamówienie też zaliczone jako nie nadane w terminie. I tak jest praktycznie z każdym zamówieniem w raporcie gdzie mimo, że wysyłamy w terminie zgodnie z deklaracją to system zalicza je jako wysłane po terminie.

Negatywnie wpływa to na nasze statystyki i informacje w ofertach odnośnie przewidzianego czasu dostawy, gdzie zamiast dostawy na jutro wskazuje jakby dostawa miała być dopiero na pojutrze. Proszę o wyjaśnienie problemu z czego to wynika? Ktoś już się z tym spotkał? 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Ectro Cześć. 🙂 Zamówienia 07ab21e0-85fd-11ee-ab17-131f8aea72ce nie wysłałeś tego samego dnia (bo właśnie tę miarę masz na myśli), tylko dwa dni później. Wysłałeś je oczywiście zgodnie z deklaracją, ale nie jest to wysyłka tego samego dnia. 

Zamówienie af8529d0-826d-11ee-87d9-51af3ffda314 również jest terminowe, numer listu przewozowego również w terminie. Nie jest to jednak wysyłka tego samego dnia. 

Wysyłka tego samego dnia to wysyłka zamówienia w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie.

Z kolei zamówienie 2592e770-8462-11ee-9202-d9a91c766062 jest terminowe, czy możesz przesłać mi zrzut ekranu, na którym widać, że jest to nieterminowe nadanie? 

 

oznacz moderatorów

Ectro
#8 Zapaleniec#

Czy terminowość nadania tego samego dnia nie wiąże się z terminem deklarowanej wysyłki do konkretnej godziny złożenia zamówienia? chyba tak powinno być i temu służy ustawienia godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia. 

Jeżeli klient zamówi przecież towar we weekend czy to w sobotę czy to w niedzielę w nocy, to przecież nie jest możliwe wysłanie produktu tego samego dnia. Po to jest chyba wspomniana wcześniej deklaracja godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia.  

Tak samo jeżeli zamówi np. w poniedziałek o 23.59 to też nie jest możliwe nadanie tego samego dnia, i powinno to być liczone z terminem deklarowanej wysyłki do konkretnej godziny złożenia zamówienia.

Pierwsze dwa przykłady są właśnie zamówieniami z weekendu i złożonego w ciągu tygodnia ale w nocnych godzinach.

Dla pierwszego przykładu z wcześniejszej wiadomości 07ab21e0-85fd-11ee-ab17-131f8aea72ce  chociaż zamówienie jest z dnia 18 listopada ( sobota) to w szczegółach zamówienia serwis allegro nawet jasno podaje :  czas na wysłanie do pon., 20 lis 2023, 23:59. I zostało w tym czasie wysłane, a zaliczone jako nie wysłane w terminie

Przy tych statystykach jasno jest podane "Tego samego dnia wysyłasz tylko 27% przesyłek zgodnie z deklaracją."  więc o jaką deklarację się rozchodzi jak nie o "Ustawienia godzin składania zamówień dla wysyłki tego samego dnia" ?

Poniżej też zrzut ekranu z raportu niby nieterminowych wysyłek z zaznaczonym zamówieniem z powyższych przykładów, gdzie sama jednak przyznała Pani rację że jest terminowe. Takich przypadków w raporcie nie brakuje. 

 zz.png

 

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Ectro Miara "wysyłka tego samego dnia" została skonstruowana w sposób umożliwiający osiągnięcie maksymalnych poziomów bez wysyłania paczek w weekendy — maksymalna liczba punktów jest już od 54% paczek wysłanych w dniu zakupu. Nie ma w niej punktów ujemnych. 

Wysyłka w terminie i wysyłka tego samego dnia to dwie różne miary (dodatkowo w dwóch różnych obszarach: Realizacja zamówień / Atrakcyjność oferty). 

Zamówienie 2592e770-8462-11ee-9202-d9a91c766062 w Twoim raporcie Skuteczności wysyłki ma pozytywną ocenę we wszystkich miarach. Skąd dokładnie bierze swoje informacje? 

 

oznacz moderatorów

Ectro
#8 Zapaleniec#

Proszę więc mi powiedzieć, co ma wpływ na wyświetlany czas dostawy produktu w ofercie ?
 Obecnie widnieje: "kup do 14:00 - dostawa pojutrze",  dlaczego pojutrze?  Mamy godzinę w tym momencie 8, wszystkie zakupy zrealizowane do godziny 14 na pewno zostaną wysłane i wcześniej też to tak się odbywało, większość zamówień dociera na następny dzień, a mimo to zamiast dostawa jutro widnieje pojutrze.  Wpływa to negatywnie na atrakcyjność naszej oferty. Który wskaźnik/statystyki mają na to wpływ?

A jak Miara "Zamówienia z wysyłką tego samego dnia"  ma się do zamówień złożonych przez klientów np. w niedzielę? czy w dzień roboczy ale o godzinie 23:59?

 

Czy mogę otrzymać raport/statystyki które to zamówienia nie zostały zaliczone jako "wysyłka tego samego dnia" ?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Ectro Raport pobierzesz stąd: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/skutecznosc-wysylki, nie ma innych raportów. 

O przewidywanym czasie wysyłki przeczytasz tutaj: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/przewidywany-czas-dostawy-twojej-przesylki-AVlrm8wY3Sg 

Jak już wcześniej pisałam, wysyłka tego samego dnia dotyczy wysyłek, które nadasz tego samego dnia. Nawet jeśli zamówienie jest z niedzieli lub z późnego wieczoru.  

Dodam również, że w weekendy również można nadawać paczki (zamawiać podjazdy kuriera), np. https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/przewidywany-czas-dostawy-w-twoich-ofertach-przed-swietami-0Aaw... 

oznacz moderatorów