anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mogę zrobić jeśli otrzymany w ramach zwrotu produkt nosi ślady użytkowania?

masoo
#7 Wielbiciel#

Witam, klientka zakupiła przedmiot tj. obuwie i zdecydowała się na zwrot nie zgłaszając ma platformie allegro.

Po otworzeniu przesyłki okazuję się że kupująca odesłała użytkowane przez nią obuwie i żąda zwrotu środków na konto.

Jak postepować w takiej sytuacji ?

Bardzo proszę o pomoc .

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

xyz96
#21 Demiurg#

@masoo Klient nie ma obowiązku robić zwrotów na platformie Allegro, może zwrócić zwyczajnie, czyli odesłać towar z oświadczeniem o rezygnacji lub wysyłając takie oświadczenie mailem.

Jeśli to zwrot w ramach reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem, nie ma znaczenia że towar jest używany. Reklamację należy rozpatrzyć w ciągu 14 dni.

Jeśli to konsumencki zwrot bez podania przyczyny, a towar ma zmniejszoną wartość ze względu na używanie go przez kupującego, można mu zwrócić odpowiednio pomniejszoną kwotę. Pomniejszenie kwoty zwrotu powinno być poparte odpowiednim wyliczeniem i powinno być proporcjonalne do utraty wartości towaru.

oznacz moderatorów

masoo
#7 Wielbiciel#

Klient nie zgłasza reklamacji Zakupił od nas obuwie nowe oryginalne a odesłał użytkowane przez niego i rząda zwrotu środków na konto .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli masz pewność to zwróć mu tyle jaka jest wartość teraz, jeżeli natomiast jest to nie to co zakupił nie oddawaj. Zapewne otworzy spor musisz się z tym liczyć i czeka Cię walka.

oznacz moderatorów

Przydas-shop
#7 Wielbiciel#

 A ja mam takie pytanie - jaka jest niby wartość używanych butów? Jak sprzedać coś takiego przez sklep który raczej handluje nowymi rzeczami, kto kupi używane buty i kto ma kompetencje żeby ocenić ich wartość bo moim zdaniem wartość noszonych butów jest 0 podobnie jak prawdopodobieństwo odsprzedania ich.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@Przydas-shop Wystaw od złotówki na licytacje😎

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@masoo No więc musisz mu pieniądze oddać, reszta jak wyżej;

Jeśli to konsumencki zwrot bez podania przyczyny, a towar ma zmniejszoną wartość ze względu na używanie go przez kupującego, można mu zwrócić odpowiednio pomniejszoną kwotę. Pomniejszenie kwoty zwrotu powinno być poparte odpowiednim wyliczeniem i powinno być proporcjonalne do utraty wartości towaru.

 

oznacz moderatorów

asamadam2
#7 Wielbiciel#

Mam ten sam problem wysłałem do klijeta nowe buty,klijent zgłosił zwrot odesłał  brudne uzywane obuwie  co z tym zrobić 

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Towar można odpakować i sprawdzić jego przydatność na takiej samej zasadzie, jak byśmy dokonywali zakupu w sklepie stacjonarnym. Nie można zacząć używać towaru.

"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami" art. 12 ust. 1 pkt 9."

 

https://konsument.gov.pl/prawa-konsumenta-zakupy-przez-internet/

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

oddać firmie do czyszczenia, ozonowania

otrzymaną fakturę pokazać kupującemu i o taką kwotę obniżyć zwracaną

kwotę

@aragil i @xyz96 podali podstawę prawną

oznacz moderatorów