Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił u mnie produkt. Zaraz po zakupie sprawdziłem i okazało się, że u produkt nie jest dostępny u mnie na stanie i nawet u dystrybutora już w tym sezonie go nie będzie. Poprosiłem o anulowanie zakupu, na co klient przystał bez problemu. Odpisał, że "anuluje zakup" no ale do tej pory nie anulował zakupu (kliknął odpowiedniego linku - wysłałem mu link do strony z objaśnieniami), transakcja nie jest jeszcze w realizacji.
Chcę mu zwrócić wpłacone środki i anulować zakup.
Kiedy mogę mu zwrócić wpłacone pieniądze, dopiero kiedy fizycznie kliknie anuluj? Przy płatności jest "zwróć wpłatę" ale nie wiem jak to działa :).
@atechnik_sklep, jeśli dysponujesz potwierdzeniem kupującego, że zgadza się na anulowanie zakupu, możesz zwrócić mu środki. 🙂
Mam od klienta w korespondencji via Allegro
"Dzień dobry,
anuluję zamówienie."
Wystarczy?
@atechnik_sklep, jako że forma odstąpienia jest dowolna, nie widzę podstaw, by poddawać takie odstąpienie w wątpliwość. 🙂
Klient zwrot środków już otrzymał. A teraz dokonał zwrotu (a nie anulowania zakupu) i mam cały wianuszek w zwrotach -
Zwrot zgłoszony
W drodze
Doręczony
Zwrot wpłaty
Zwrot prowizji (rabat transakcyjny)
Nic do niego nie poszło to jak wróci?
@atechnik_sklep Nie wystarczy. Klient nie odstąpił od umowy, zapowiedział tylko, że anuluje zamówienie. Zamówienie to nie zakup. Zakupu nie anulował.
Co Pani pier.. przecież moderator mr_oma powyżej potwierdził, że forma odstąpienia od umowy jest dobrowolna i " anuluję zamówienie" jest jednoznaczne z anulowaniem zakupu czyli inaczej umowy, zamówienia. Po co to komplikowanie. Widać kto chce mieszać i zawsze z robi pod górkę sprzedającym
Możesz odesłać mu wpłatę i nie wysyłać zamówienia, bo poinformował Cię mailowo że anuluje zakup i go nie chce, ale musisz przy odesłaniu zaznaczyć jakiś powód odesłania wpłaty. Natomiast żeby to było zgodne z logiką Allegro, kupujący powinien samodzielnie anulować zakup i zwracasz mu wpłatę.
Różnica prawie żadna, jednak ma to wpływ na zwrot prowizji od Allegro, jeśli sam anuluje to zwrot masz z automatu, jeśli odsyłasz wpłatę od tak, bo napisał maila że anuluje Allegro tego nie widzi i musisz mądrze wybrać, jaki jest powód zwrotu, bo nie do każdego otrzymasz zwrot prowizji 🙂
Podpowiem, nie zaznaczaj opcji "towar niedostępny"
Powód, brak powodu czyli: "Powód zwrotu: odstąpienie bez podania przyczyny"
Nie masz takiej, jeśli nie anulował zakupu poprzez Allegro. Masz tylko do wyboru: