Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klientka zakupiła przedmiot tj. obuwie i zdecydowała się na zwrot nie zgłaszając ma platformie allegro.
Po otworzeniu przesyłki okazuję się że kupująca odesłała użytkowane przez nią obuwie i żąda zwrotu środków na konto.
Jak postepować w takiej sytuacji ?
Bardzo proszę o pomoc .
@masoo Klient nie ma obowiązku robić zwrotów na platformie Allegro, może zwrócić zwyczajnie, czyli odesłać towar z oświadczeniem o rezygnacji lub wysyłając takie oświadczenie mailem.
Jeśli to zwrot w ramach reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem, nie ma znaczenia że towar jest używany. Reklamację należy rozpatrzyć w ciągu 14 dni.
Jeśli to konsumencki zwrot bez podania przyczyny, a towar ma zmniejszoną wartość ze względu na używanie go przez kupującego, można mu zwrócić odpowiednio pomniejszoną kwotę. Pomniejszenie kwoty zwrotu powinno być poparte odpowiednim wyliczeniem i powinno być proporcjonalne do utraty wartości towaru.
Klient nie zgłasza reklamacji Zakupił od nas obuwie nowe oryginalne a odesłał użytkowane przez niego i rząda zwrotu środków na konto .
Jeżeli masz pewność to zwróć mu tyle jaka jest wartość teraz, jeżeli natomiast jest to nie to co zakupił nie oddawaj. Zapewne otworzy spor musisz się z tym liczyć i czeka Cię walka.
A ja mam takie pytanie - jaka jest niby wartość używanych butów? Jak sprzedać coś takiego przez sklep który raczej handluje nowymi rzeczami, kto kupi używane buty i kto ma kompetencje żeby ocenić ich wartość bo moim zdaniem wartość noszonych butów jest 0 podobnie jak prawdopodobieństwo odsprzedania ich.
@Przydas-shop Wystaw od złotówki na licytacje😎
@masoo No więc musisz mu pieniądze oddać, reszta jak wyżej;
Jeśli to konsumencki zwrot bez podania przyczyny, a towar ma zmniejszoną wartość ze względu na używanie go przez kupującego, można mu zwrócić odpowiednio pomniejszoną kwotę. Pomniejszenie kwoty zwrotu powinno być poparte odpowiednim wyliczeniem i powinno być proporcjonalne do utraty wartości towaru.
Mam ten sam problem wysłałem do klijeta nowe buty,klijent zgłosił zwrot odesłał brudne uzywane obuwie co z tym zrobić
Towar można odpakować i sprawdzić jego przydatność na takiej samej zasadzie, jak byśmy dokonywali zakupu w sklepie stacjonarnym. Nie można zacząć używać towaru.
"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami" art. 12 ust. 1 pkt 9."
https://konsument.gov.pl/prawa-konsumenta-zakupy-przez-internet/