Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupujący po dokonaniu zakupu poprosił o szybką wysyłkę.
Wysłałem dnia następnego przez inpost, były u niego nazajutrz.
Widzę w systemie inpost, że odmówił odebrania przesyłki ?
Co z nim zrobić ? poniosłem koszty kuriera ?
Czy jest praktykowane wystawianie kupującym negatywów ?
Cy kupujący na allegro są "bezkarni" ? jak to wygląda ?
Komentarza nie wystawisz, wezwij do uregulowania strat, potem przed sądowe wezwanie do zapłaty, potem zakładasz sprawę w e-sądzie koszt 60 zł, po rozprawie zdalnej klient ma do zapłacenia coś koło 300 zł jak nie zapłaci sprawa do komornika i następnym razem się zastanowi trzy razy czy nie odbierać zamówień 🙂
opcja 1: nic, dodaj do CL, przykrościowo 😞
opcja 2: wezwij do uregulowania a jak nie to załóż mu sprawę (eSąd), niech oddaje za koszty wysyłki, w końcu transakcja jest prawnie zobowiązującaopcja 3: załóż mu sprawę u eSebixów i oni już go namówią do zmiany decyzji 😄
@iOptima Zanim zaczniesz to egzekwować sądownie upewnij się, czy kupujący nie odstąpił od umowy, bo jeśli ma dowód, że to zrobił, poniesiesz dodatkowe koszty. Poza tym sądy zazwyczaj opowiadają się po stronie konsumentów, czyli po słabszej stronie transakcji, zgodnie ze stanowiskiem UOKiK. Jeśli odstąpił od umowy po wysłaniu, powinien jedynie pokryć koszt powrotu przesyłki, a nie koszt w obie strony.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
W chwili obecnej napisałem mu e-mail, że przesyłka została wysłana w ciągu 24H, dostarczona w ciągu 48 i inpost wskazuje mi, że odbiorca odmówił odbioru przesyłki. Grzecznie się zapytałem, czy to prawda. Czekam na odpowiedź
@iOptima najpierw trzeba to zweryfikować, bo ja mam z DPD non stop takie klocki. Adresat mieszka na zadupiu, kurierowi nie chce się doręczyć i wpisuje w system odmowa przyjęcia paczki. Paczka wraca, jest adnotacja odmowa przyjęcia niepotwierdzona, czyli nie ma podpisu adresata. A gość nadal czeka na paczkę i nie ma zielonego pojęcia, że kurier za niego odznaczył, że ten nie chciał przyjąć paczki 🙂
@mikeza i co robisz w takiej sytuacji ?
Mój klient mieszka rzeczywiście na wsi, jakieś 30 km od Warszawy, przy autostradzie.
@iOptima najpierw faktycznie potwierdzam, czy była odmowa w realu, czy tylko fikcyjna. Zawsze może być tak, że faktycznie rozmyślił się i odmówił przyjęcia, ale zdarzają się sytuacje jak ta opisana przeze mnie powyżej. Najlepiej napisać, czy zadzwonić do adresata i dopytać. Jak będzie kręcił, albo unikał kontaktu to wiadomo, że ma coś na sumieniu, jak stwierdzi, że czeka na paczkę i żadnego kuriera na oczy nie widział, czy też nikt do niego nie dzwonił, to sugeruje nierzetelność kuriera. Oczywiście nigdy nie masz 100% pewności, bo to są tylko słowa przeciwko słowom.
@xyz96 hola hola - jeżeli Sprzedawca nie wie czy Kupujący nie odstąpił od umowy - to od niej nie odstąpił - może jest z tych co twierdzą że odmowa odbioru przesyłki to właśnie odstąpienie od umowy
chyba że był sprytny (co się nie zdarza) i listem poleconym - wysłał odstąpienie od umowy
W tego typu sytuacjach trzeba poczekać 14 dni i wtedy można działać
Wyroki tsue nie lipnych naszych sądów - mówią wyraźnie, że to Konsument musi mieć dowód odstąpienia od umowy - jeżeli odstąpienie nie odbyło się pisemnie - pisałem o tym w innych postach
U nas sędziowie idą często na łatwiznę i przepisują inne podobne wyroki z LEXa - mimo, że Sprzedawca np: prawidłowo poinformował konsumenta o jego prawach
Sam widziałem wyrok, gdzie przedsiębiorca przegrał sprawę z art 212 i 216 Kodeksu Karnego - gdzie w uzasadnieniu Sąd napisał, że Sprzedawca prowadząc biznes powinien zdawać sobie sprawę że może narazić się na hejt (gość dostał kilkadziesiąt postów z groźbami i wyzwiskami)
@RED, można też mailem/CW 😄
u mnie klienta nie dobrała paczki z paczkomatu ponieważ nie dostała sms a meili nie czyta wina oczywiście według allegro jest moja i kazali zwrócić pełna kwot plus dostawa
a meili nie czyta
to niech zacznie czytać, bo jej proźby o zwrot też możesz nie przeczytać, i co wtedy? 🙂
allegro nie jest stroną w sprawie. nie może się wtrącać w ustalenia między Sprzed. a Kup.
@SanexHurtowBHP przecież nie od dzisiaj wiadomo, że według allegro sprzedawcy są odpowiedzialni za suszę, pożary lasów, głód na świecie, koronawirusa i całą resztę 🙂
@mikeza, i za fale radiowe 5G smażące mózgi płaskoziemcom, nie zapominaj 😄
@konto zamknięte dokładnie, powinni wszyscy spłonąć na stosach, jak to kiedyś spotkało czarownice 🙂
niestety kupujący robią co chce 2 tygodni temu kupił u mnie kupujący kombinezony po czym zadzwonił i powiedział ze mam mu zrobić duży rabat, odmówiłem a on zrezygnował z zakupu i wystawił mi negatywa
zgłoś do allegro za wymuszenia, oni go naprostują 🙂
a potem siup na CL 😛
zgłosiłem allegro powiedziało ze maja prawo wystawić opinie nawet jak nie dostana towaru np zakupi coś a po 5 minutach zrezygnuje ma tez prawo wystawić opinie .
ale jaki to ma cel? to tak jak ubr/bolt karze kierowców za oceny wystawiane im samym, może niech allegro pozwoli na ocenianie swojej platformy..
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Po ilości wypowiedzi widać, że temat nie jest prosty i oczywisty.
Mam jeszcze pytanie co to jest CL ?
Na chwilę obecną kupujący nie odpisuje i nie odbiera tel.
Potencjalny problem jest też taki, że kupującym jest obcokrajowiec (prawdopodobnie Ukraina), a adres doreczenia jest na Polskie nazwisko.