Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
mam problem otóż sprzedałem w pełni sprawną płytę główną przez serwis allegro.
Kupujący zgłosił się z problemem że nie działa mu 1 i 3 slot ram.
Zaleciłem aby przeczytał instrukcje obsługi, ponieważ pamięci trzeba włożyć w odpowiedniej kolejności.
Posiadam około 30 zdjęć płyty zrobionych tuż przed wysyłką, oraz kilka zdjęć z dłuższego okresu czasu na których są widoczne 3 kości ram które bez problemu działały.
Na dzień przed wysyłką zrobiłem również zdjęcie że znajdowały się tam 3 kości ram i wszystko działało bez problemu. W zasadzie to na tym zdjęciu widoczna jest cała płyta główna.
Co mam zrobić w takiej sytuacji?
A co jeżeli kupujący samemu uszkodził płytę podczas montażu i teraz oczekuje zwrotu?
Pozdrawiam.
@PWisniaNE a co jeśli odeśle Ci inną uszkodzoną ..... masz obowiązek ustosunkować się do reklamacji , ale pilnuj się bo wyłudzaczy tu mnogo
Posiadam zdjęcia numerów seryjnych, raczej będzie widoczne czy naklejka była zmieniana.
Ale w takiej sytuacji muszę mu oddać pieniądze?
Skoro u mnie wszystko działało, a najprawdopodobniej uszkodzenie powstało w wyniku źle przeprowadzone montażu. Lub po prostu nie zapoznał się z instrukcją obsługi.
@PWisniaNE Pieniądze jeszcze nie oddajesz, kupujący złożył reklamację i problem trzeba jakoś rozwiązać.
To dobrze że starasz mu się pomóc, doradzić. Z pamięciami tak bywa, nie wszystkie płyty główne wszystkie pamięci rozpoznają. Mogą też być niezgodności z taktowaniem pamięci ustawiane w bios. Czy to były jego pamięci czy twoje w komplecie z płytą główną?
Jeżeli klient nie poradzi sobie z ustawieniami pamięci najrozsądniej będzie poprosić o zwrot, do sprawdzenia. Po zwrocie najlepiej jednak będzie zwrócić klientowi pieniądze, po co wciskać komuś sprzęt którego nie chce.
Klient składa reklamację, musisz ją rozpatrzyć, sprawdzić płytę i podjąć decyzję, albo przyjmujesz ją albo odrzucasz, ale wówczas trzeba uzasadnić odmowę.
To jest reklamacja i musisz ją rozpatrzyć ,uznać lub nie .
@PWisniaNE bardzo mądrze postąpiłeś robiąc szczegółowe zdjęcia , to jest reklamacja i zapewne znajdzie final w dyskusji / sporze / . Poproś klienta o odesłanie do weryfikacji i ważne , nawet BARDZO WAŻNE jeśli masz możliwość filmuj rozpakowanie paczki i następnie wszystkie szczegóły płyty , musisz mieć niezbite dowody jeśli klient igerowal w urządzenie lub wysłał inne , a jeśli tak będzie oficjalnie odrzuć reklamację podając powód ,masz na to 14 dni od zgłoszenia wady przez klienta bez względu na to czy odeśle czy nie .
Odpisałem w ten sposób:
Niema nawet takiej możliwości, wcześniej posiadałem 3 kości pamięci ram. Proszę sprawdzić czy włożył pan ramy w odpowiedniej kolejności. Wszystko znajduje się w instrukcji obsługi. Na dole zdjęcie prawidłowej kolejności, proszę tez sprawdzić ustawienia biosu czy przypadkiem nie jest ustawione inne taktowanie niż pana pamięci. Niech pan sprawdzi również czy prawidłowo zainstalował pan procesor w gnieździe. Posiadam kilka zdjęć z różnego okresu czasu na którym widać że posiadałem 3 pamięci ram, najnowsze zdjęcie pochodzi z dnia przed wysłaniem płyty głównej.
Jeżeli okaże się że klient uszkodził płytę to wtedy nie robię zwrotu pieniędzy tak?
Aktualnie pieniądze zostały przeznaczone na zakup nowych części do mojego komputera.
Sprzedałem również 8 innych podzespołów i kupujący nie zgłosili żadnych problemów.
Dodam że klient posiada swoje pamięci a nie moje.
@PWisniaNE jeśli będziesz w stanie udowodnić uszkodzenie z winy klienta kasy nie oddajesz i wzywasz do odebrania przedmiotu oczywiście na swój koszt .
Tylko jest jeden problem, sprzedałem procesor który był w tej płycie głównej, to jak będę miał sprawdzić czy pamięci działają.
A co jeżeli nawet uda mi się sprawdzić i pamięci będą sprawne?
@PWisniaNE "...sprzedałem procesor który był w tej płycie głównej,"
No to jest problem, w takiej sytuacji oddaj klientowi pieniądze niech sam wyrzuci płytę albo korzysta jeśli mu pasuje. Zaoszczędzisz koszt przesyłki zwrotnej.
Albo ządaj zwrotu, będzie kilka zł drożej.
@PWisniaNE Nie sądzę że klient uszkodził płytę, po prostu ma chyba nieodpowiednie pamięci.
Klient odsyła płytę, ty ją dokłądnie sprawdzasz, no i jezęli z twoimi pamięciami płyta działa robisz foto albo film i pasz prawo reklamację odzrzucić jako nieuzasadnioną.
A co dalej to zobaczymy, po co gdybać?
ps. czy resetowałeś bios przed wysyłką? To może powodować nierozpoznanie pamięci u klienta.
Ciekawe kiedy otrzymam odpowiedź.
Pierwszy i ostatni raz korzystam z allegro, bo jak na razie kupujący jest bardziej chroniony od sprzedającego i ja sprzedający mam się czego bać.
Wiedziałem że takie coś może wystąpić i zrobiłem pełno zdjęć. A teraz to ja muszę się z tym borykać i pewnie jeszcze wyjdę na tym stratny na małe pieniądze.
Już lepiej i spokojnie by mi wyszło po prostu wyrzucić tą płytę do kosza niż ją odsprzedawać i teraz mieć z tego powodu problemy.
Ciekawe co napisze support allegro gdy kupujący nie zgodzi się z moją odpowiedzą.
@PWisniaNE Oczywiście że najlepiej wyrzucić do elektrośmieci.
Gdyby nie było sprzedaży przedmiotów używanych, wtedy automatycznie wzrosła by sprzedaż przedmiotów nowych.
Sama radość dla wszystkich, wzrost prowizji dla Allegro, wzrost podatków wat, wzrost produktu krajowego PKB, polska od razu staje się potęgą, wszyscy szczęśliwi.
Nikt tego głośno nie potwierdzi ale sprzedaż przedmiotów używanych jest społecznie szkodliwa.
Tak przy okazji, uważaj na wymagany 24 godzinny termin odpowiedzi w dyskusji. Nawet gdy nie masz o czym pisać to uparcie co 24 godziny przypominaj poprzednie żądanie na przykład:
"Oczekuję na odesłanie przedmiotu celem weryfikacji zgłoszonej reklamacji".
Czekasz na odesłanie i sprawdzasz i podejmujesz decyzję o reklamacji, masz dowody że uszkodził to odrzucasz a może jest wszystko sprawne tylko kupujący nie potrafi skonfigurować!🤔