anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

co ze zwrotami ? jestem rękodzielnikiem

MAMY ROZWIĄZANIE!
LLorena
#7 Wielbiciel#

kochani dobija mnie jako  że jestem rękodzielnikiem czyli sprzedaje  mało a pracy mam dużo, i klientki kupują biżuterie a po imprezie towar byle jak wciśniety w koperte oddają , są to kolczyki materiałowe wiec wyglądają okropnie, i moje pytanie jest takie czy moge nie zaakceptować zwrotu, bo niestety , zwroty nas obowiązują a klientki kupują ponoszą i oddają bez powodu.

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19
sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@LLorena mają prawo zwracać. Nie wiem jak z biżuterią odnośnie higieny ale w takim przypadku może warto rozpocząć sprzedaż przedmiotów spersonalizowanych? Wtedy nie ma prawa do odstąpienia od umowy. 

oznacz moderatorów
LLorena
#7 Wielbiciel#

dobra rada, dzięki muszę poczytać o spersonalizowaniu

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@LLorena temat rzeka .... jesteś przedsiębiorcą więc zwrot przyjąć musisz , nasz prawo obniżyć kwotę zwrotu  ,ale wiąże się to z kosekwencjami .

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LLorena zakładka zwroty opisać że produkt spersonalizowany nie podlega zwrotom tj udostępniasz moduły z których składasz klientce kolczyki i taka rzecz jak sobie klientka wybierze że np część 1 model x, część 2 model y, część 3 model z i dowolnych kombinacjach nie podlega zwrotom produkt wykonany na indywidualne zamówienie

oznacz moderatorów
LLorena
#7 Wielbiciel#

dzięki bardzo sprobuje to ogarnąć

oznacz moderatorów
dariuszszill
#11 Animator#

Utwórz sobie warunki zwrotów, wejdź w https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/warunki-zwrotow , wybierz opcje "dodaj warunki zwrotów" i tam możesz ustawić "ograniczona możliwość lub brak możliwości", wszystko będzie miał ładnie opisane w ofercie produktu

dariuszszill_0-1677674316985.png

 

oznacz moderatorów
biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@dariuszszill mimo tego, że ustawisz takie warunki, klient może wygenerować kod zwrotu i normalnie odesłać, więc tym sposobem niczego nie załatwiasz. Jest to jedynie informacja. I tak będzie się trzeba szarpać w dyskusji...

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@az1rael tylko przedmiot złożony z modułów nie ma cech indywidualnych które powinien posiadać przedmiot spersonalizowany, mimo wszystko patrząc na sprzedawane przedmioty jest na pewno opcja na uznanie ich za spersonalizowane. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

może umieszczać grawer na produkcie lub wyszyć inicjały / imię kupującej albo logo przez nią wybrane i wtedy już nie ma przebacz

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

zobacz sobie kubki na allegro z termotransferem według wzoru nie podlegają zwrotom ponieważ na biały kubek na życzenie klienta nanosi się jeden z wariantów nadruku

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@LLorena @az1rael  Z tym personalizowaniem to nie jest prosta sprawa. U nas np. nie można od ręki dostać zadrukowanej koszulki. Na pólkach mamy tylko koszulki bez nadruku. Nadruk jest wykonywany w momencie kiedy klient wybierze fason, kolor, rozmiar, wzór. To sporo zmiennych i niby indywidualnych cech towaru. Wg rzecznika praw konsumenta taki produkt nie jest jednak personalizowany i podlega zwrotowi. Co innego gdyby ktoś zażyczył sobie, aby dodatkowo nadruk zawierał coś co nie jest określone w ofercie np. swoją datą urodzenia, datę jakiegoś wydarzenia, swoje imię, jakiś inny dodatek graficzny, który wykracza poza opis i zdjęcia zawarte w ofercie. W takim przypadku jako sprzedawca mogę odmówić przyjęcia zwrotu.

I teraz najlepsze. Wiemy, że (teoretycznie) zadowoleni klienci wystawiają co raz mniej komentarzy. Wiemy, że niezadowoleni z takiej możliwości korzystają bardzo chętnie więc trzeba sobie obliczyć czy opłaca się nie przyjmować zwrotów i kolekcjonować dyskusje/negatywy i przez to tracić jakość sprzedaży i sprzedaż. Niestety system komentarzy to jest bardzo skuteczny bat na mniejszych sprzedawców, którym 1, 2 czy 3 komentarze negatywne mogą zrujnować sprzedaż. Dlatego allegro tego systemu nie zmienia. Duży sobie poradzi, a mały nie ma nic do gadania więc kto by się niem i jego prawami przejmował. Nasz klient, nasz pan 😉 Sad but true.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

bo duży zostawia dużo prowizji a mały ma **piiip**..lać z allegro

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LLorena trochę się z tematem zapoznałem sprawa wygląda tak jeśli kupująca sama określi parametry produktu który robisz to nie podlega zwrotowi np chce kolczyki o określonej długości / szerokości, chce mieć określony szlif kamienia danego rodzaju albo osadzenie tego kamienia / chce mieć inicjały lub grawer z inicjałami / lub sama przysyła ci przez allegro np rysunek / zdjęcie że chce podobny produkt to tego się nie da zwrócić. Do tego są pewne rodzaje kolczyków że się ich nie da zwrócić z założenia np do jamy istnej / w okolice intymne lub kupująca może zażyczyć sobie określony materiał np jest uczulona na nikiel i chce zapięcia z srebra próby x etc

oznacz moderatorów
dariuszszill
#11 Animator#

A to nie jest tak że jako sprzedający sam decyduje czy produkt jest wykonany na zamówienie indywidualne? Ustawiam w warunkach zwrotu że jest, ponieważ np. każdy produkt produkuje dopiero po złożeniu zamówienia? Nie wiem jak allegro się na to zapatruje, ale raczej nie powinno się wciskać w ustawione warunki przez sprzedającego

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@dariuszszill jest tak ale jak ci się trafi wyjątkowa kutfa kupująca to się będzie z tobą w dyskusji szarpał aż AP wyłudzi i wtedy allegro cię obciąży, więc tu trzeba podpuścić klienta by sam ustalił pewne parametry i wtedy nie ma zmiłowania

oznacz moderatorów
dariuszszill
#11 Animator#

Niby tak, ale klient widzi ofertę, widzi warunki zwrotów więc tak naprawdę allegro może podejść do tego w dwie strony, przyzna AP bez obciążania sprzedającego albo poinformuje klienta że w warunkach zwrotów było wszystko ładnie opisane. Oczywiście są to skrajne przypadki, ale myślę że w tym przypadku allegro pójdzie w stronę sprzedającego

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@dariuszszill nie skrajne tylko nałogowe już sporo tu widziałem debilizmów np wypłacenie ap i obciążenie prywatnego sprzedawcy za to że telefon nie miał ładowarki w zestawie mimo że w ofercie pisało sprzedaję telefon i etui nic o ładowarce; ap za uszkodzoną kabinę prysznicową nałożone na sprzedawcę po uwaga miesiącu od dostarczenia bo kupującemu nie zachciało się sprawdzić w jakim stanie towar przyjechał etc 

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@az1rael Dlatego od samego początku zaproponowałem personalizację - ale nie podchodziłem do tego zero jedynkowo bo temat nie jest taki prosty. 

Napisałeś wcześniej - "zobacz sobie kubki na allegro z termotransferem według wzoru nie podlegają zwrotom ponieważ na biały kubek na życzenie klienta nanosi się jeden z wariantów nadruku" 

(@dariuszszill to trochę też odpowiedź dla Ciebie) - Warunki zwrotów przy tym kubku sprzedawca może sobie za przeproszeniem "wsadzić" ponieważ nie zachodzą tutaj przesłanki aby uznać produkt za spersonalizowany. Teraz co do zasady sprzedawca nie poinformował kupującego o możliwości odstąpienia od umowy w terminie 14 dni więc kupujący ma na to 12 miesięcy. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek odnośnie kubków pamiętam sprawę o kubki na ostatnią gwiazdkę i allegro nie kwiknęło jak klient chciał zwracać towar spersonalizowany, plus można na taki kubek nanieść wszystko ba nawet klient sobie może sam znaleźć grafikę na termotransfer i wtedy to pełna personalizacja 

oznacz moderatorów