Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
kochani dobija mnie jako że jestem rękodzielnikiem czyli sprzedaje mało a pracy mam dużo, i klientki kupują biżuterie a po imprezie towar byle jak wciśniety w koperte oddają , są to kolczyki materiałowe wiec wyglądają okropnie, i moje pytanie jest takie czy moge nie zaakceptować zwrotu, bo niestety , zwroty nas obowiązują a klientki kupują ponoszą i oddają bez powodu.
@LLorena mają prawo zwracać. Nie wiem jak z biżuterią odnośnie higieny ale w takim przypadku może warto rozpocząć sprzedaż przedmiotów spersonalizowanych? Wtedy nie ma prawa do odstąpienia od umowy.
dobra rada, dzięki muszę poczytać o spersonalizowaniu
@LLorena temat rzeka .... jesteś przedsiębiorcą więc zwrot przyjąć musisz , nasz prawo obniżyć kwotę zwrotu ,ale wiąże się to z kosekwencjami .
@LLorena zakładka zwroty opisać że produkt spersonalizowany nie podlega zwrotom tj udostępniasz moduły z których składasz klientce kolczyki i taka rzecz jak sobie klientka wybierze że np część 1 model x, część 2 model y, część 3 model z i dowolnych kombinacjach nie podlega zwrotom produkt wykonany na indywidualne zamówienie
dzięki bardzo sprobuje to ogarnąć
Utwórz sobie warunki zwrotów, wejdź w https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/warunki-zwrotow , wybierz opcje "dodaj warunki zwrotów" i tam możesz ustawić "ograniczona możliwość lub brak możliwości", wszystko będzie miał ładnie opisane w ofercie produktu
@dariuszszill mimo tego, że ustawisz takie warunki, klient może wygenerować kod zwrotu i normalnie odesłać, więc tym sposobem niczego nie załatwiasz. Jest to jedynie informacja. I tak będzie się trzeba szarpać w dyskusji...
@az1rael tylko przedmiot złożony z modułów nie ma cech indywidualnych które powinien posiadać przedmiot spersonalizowany, mimo wszystko patrząc na sprzedawane przedmioty jest na pewno opcja na uznanie ich za spersonalizowane.
może umieszczać grawer na produkcie lub wyszyć inicjały / imię kupującej albo logo przez nią wybrane i wtedy już nie ma przebacz
zobacz sobie kubki na allegro z termotransferem według wzoru nie podlegają zwrotom ponieważ na biały kubek na życzenie klienta nanosi się jeden z wariantów nadruku
@LLorena @az1rael Z tym personalizowaniem to nie jest prosta sprawa. U nas np. nie można od ręki dostać zadrukowanej koszulki. Na pólkach mamy tylko koszulki bez nadruku. Nadruk jest wykonywany w momencie kiedy klient wybierze fason, kolor, rozmiar, wzór. To sporo zmiennych i niby indywidualnych cech towaru. Wg rzecznika praw konsumenta taki produkt nie jest jednak personalizowany i podlega zwrotowi. Co innego gdyby ktoś zażyczył sobie, aby dodatkowo nadruk zawierał coś co nie jest określone w ofercie np. swoją datą urodzenia, datę jakiegoś wydarzenia, swoje imię, jakiś inny dodatek graficzny, który wykracza poza opis i zdjęcia zawarte w ofercie. W takim przypadku jako sprzedawca mogę odmówić przyjęcia zwrotu.
I teraz najlepsze. Wiemy, że (teoretycznie) zadowoleni klienci wystawiają co raz mniej komentarzy. Wiemy, że niezadowoleni z takiej możliwości korzystają bardzo chętnie więc trzeba sobie obliczyć czy opłaca się nie przyjmować zwrotów i kolekcjonować dyskusje/negatywy i przez to tracić jakość sprzedaży i sprzedaż. Niestety system komentarzy to jest bardzo skuteczny bat na mniejszych sprzedawców, którym 1, 2 czy 3 komentarze negatywne mogą zrujnować sprzedaż. Dlatego allegro tego systemu nie zmienia. Duży sobie poradzi, a mały nie ma nic do gadania więc kto by się niem i jego prawami przejmował. Nasz klient, nasz pan 😉 Sad but true.
bo duży zostawia dużo prowizji a mały ma **piiip**..lać z allegro
@LLorena trochę się z tematem zapoznałem sprawa wygląda tak jeśli kupująca sama określi parametry produktu który robisz to nie podlega zwrotowi np chce kolczyki o określonej długości / szerokości, chce mieć określony szlif kamienia danego rodzaju albo osadzenie tego kamienia / chce mieć inicjały lub grawer z inicjałami / lub sama przysyła ci przez allegro np rysunek / zdjęcie że chce podobny produkt to tego się nie da zwrócić. Do tego są pewne rodzaje kolczyków że się ich nie da zwrócić z założenia np do jamy istnej / w okolice intymne lub kupująca może zażyczyć sobie określony materiał np jest uczulona na nikiel i chce zapięcia z srebra próby x etc
A to nie jest tak że jako sprzedający sam decyduje czy produkt jest wykonany na zamówienie indywidualne? Ustawiam w warunkach zwrotu że jest, ponieważ np. każdy produkt produkuje dopiero po złożeniu zamówienia? Nie wiem jak allegro się na to zapatruje, ale raczej nie powinno się wciskać w ustawione warunki przez sprzedającego
@dariuszszill jest tak ale jak ci się trafi wyjątkowa kutfa kupująca to się będzie z tobą w dyskusji szarpał aż AP wyłudzi i wtedy allegro cię obciąży, więc tu trzeba podpuścić klienta by sam ustalił pewne parametry i wtedy nie ma zmiłowania
Niby tak, ale klient widzi ofertę, widzi warunki zwrotów więc tak naprawdę allegro może podejść do tego w dwie strony, przyzna AP bez obciążania sprzedającego albo poinformuje klienta że w warunkach zwrotów było wszystko ładnie opisane. Oczywiście są to skrajne przypadki, ale myślę że w tym przypadku allegro pójdzie w stronę sprzedającego
@dariuszszill nie skrajne tylko nałogowe już sporo tu widziałem debilizmów np wypłacenie ap i obciążenie prywatnego sprzedawcy za to że telefon nie miał ładowarki w zestawie mimo że w ofercie pisało sprzedaję telefon i etui nic o ładowarce; ap za uszkodzoną kabinę prysznicową nałożone na sprzedawcę po uwaga miesiącu od dostarczenia bo kupującemu nie zachciało się sprawdzić w jakim stanie towar przyjechał etc
@az1rael Dlatego od samego początku zaproponowałem personalizację - ale nie podchodziłem do tego zero jedynkowo bo temat nie jest taki prosty.
Napisałeś wcześniej - "zobacz sobie kubki na allegro z termotransferem według wzoru nie podlegają zwrotom ponieważ na biały kubek na życzenie klienta nanosi się jeden z wariantów nadruku"
(@dariuszszill to trochę też odpowiedź dla Ciebie) - Warunki zwrotów przy tym kubku sprzedawca może sobie za przeproszeniem "wsadzić" ponieważ nie zachodzą tutaj przesłanki aby uznać produkt za spersonalizowany. Teraz co do zasady sprzedawca nie poinformował kupującego o możliwości odstąpienia od umowy w terminie 14 dni więc kupujący ma na to 12 miesięcy.
@sl-aw-ek odnośnie kubków pamiętam sprawę o kubki na ostatnią gwiazdkę i allegro nie kwiknęło jak klient chciał zwracać towar spersonalizowany, plus można na taki kubek nanieść wszystko ba nawet klient sobie może sam znaleźć grafikę na termotransfer i wtedy to pełna personalizacja