anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić w sytuacji gdy klient odsyła towar uszkodzony

BIG-AUTO
#7 Wielbiciel

Witam.

Proszę o podpowiedź

Sprzedałem wygłuszenie maski do samochodu, używane klient po tygodniu zgłasza zwrot towaru. 

Po otwarciu przesyłki widzę, że przedmiot jest lekko uszkodzony, pomimo tego zwracam klientowi kwotę za towar ale potrącam mu 35zł za wysyłkę ponieważ przedmiot wymaga naprawy. 

Klient otwiera dyskusję i prosi o pomoc. 

Po jakimś czasie dowiaduje się ,że została mu wypłacona ta kwota z allegro ochrona kupujących.

Proszę o wyjaśnienie, dlaczego w przypadku gdy robię ukłon w stronę klienta, nie odrzucam jego reklamacji w całości, potrącam kwotę częściowo pomimo otrzymania towaru uszkodzonego allegro wypłaca mu różnicę?

 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Wrażenia klienta mają być do bólu pozytywne , Twoje odczucia jako sprzedawcy nie mają żadnego znaczenia 

oznacz moderatorów

BIG-AUTO
#7 Wielbiciel

mam wrażenie, że jesteśmy w miejscu gdzie klient będzie zwracał zabrudzoną bieliznę i będziemy mu za to musieli płacić.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

tak allegro wychowuje kupującego

wyrabiając w niem wrażenie, że może bezkarnie niszczyć towar

i jego roszczenie, by za takie zniszczenia wypłacać pełną kwotę

jest prawidłowe

oznacz moderatorów

BIG-AUTO
#7 Wielbiciel

Osobiście mam wrażenie, że z miesiąca na miesiąc tych dziwnych sytuacji przybywa.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@BIG-AUTO  nic w tym dziwnego, bo w necie są już tutoriale, jak wyrwać kasę z AOK😉

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@BIG-AUTO a przy zwrocie określiłeś, że potrącenie jest za uszkodzenie czy jak to napisałeś "za wysyłkę"?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@BIG-AUTO klient zgłaszał reklamację czy odstąpił od umowy zakupu? Przy odstąpieniu, jeżeli towar został uszkodzony przez klienta masz prawo do pomniejszenia zwrotu proporcjonalnie do pomniejszenia wartości towaru. Jeżeli była to reklamacja, powinieneś ją rozpatrzeć i w razie uznania zwrócić środki lub wymienić/naprawić towar. Nie możesz potrącić kosztu wysyłki. Jeżeli w ramach uznanej reklamacji chciałbyś zwrócić część kwoty, powinieneś to rozwiązanie najpierw zaproponować kupującemu. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

BIG-AUTO
#7 Wielbiciel

Towar był zwrócony a nie reklamowany. Czyli waszym zdaniem mam czekać aż klient zgodzi się na potrącenie jakiejś kwoty ? 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@BIG-AUTO 

KOGIEL_T_0-1762432553929.png

 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@BIG-AUTO nie, przy zwrocie, tak jak pisałam, masz prawo do proporcjonalnego pomniejszenia kwoty zwrotu. Nie musisz tutaj prosić klienta o zgodę. 

Dopytywałam o to, bo w swojej pierwszej wypowiedzi napisałeś "Proszę o wyjaśnienie, dlaczego w przypadku gdy robię ukłon w stronę klienta, nie odrzucam jego reklamacji w całości [...]"

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

BEMISIE
#8 Zapaleniec

"Po jakimś czasie dowiaduje się ,że została mu wypłacona ta kwota z allegro ochrona kupujących."

Prawdopodobnie nie wyjaśniłeś sytuacji w odpowiedzi na zgłoszenie o złożonym wniosku do Allegro protect. Trzeba było podać przyczynę obniżonego zwrotu w raz z podstawą prawną.

oznacz moderatorów