Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć! Jak wasza sprzedaż w lipcu?
Ja szczerze powiedziawszy nie wiem co się dzieje, jest coraz gorzej i gorzej, wykresy mają równię pochyłą. Jak myślicie co może mieć na to wpływ? Wszystko jest robione oczywiście na tip-top a tu taka kaplica.
Ludzie wreszcie poczuli luz i czas wakacyjny wolą spędzać na wypoczynku a ten w tym roku nieźle kosztuje i na zakupy kasy niewiele zostaje.
serwis odpycha kupujących ciągłymi zmianami, nowomową , która wprowadza w błąd kupujących i wpierdzielaniem się w oferty Sprzedawcom swoimi treściami
ponadto mechanizm wyszukiwania produktów, oparty na algorytmach trafności czy też promowania czy łączenia ofert sprawia, że coraz ciężej znajduje się oferty
swoją robotę robi też wysoko prowizja, która niejednokrotnie jest wyższa niż w sklepach stacjonarnych nie licząc już popularnych sklepów internetowych
@RED, zależy nam, aby nieustannie udoskonalać nasz serwis. Ponadto działanie w branży e-commerce wiąże się z koniecznością elastyczności i gotowością na zmiany.
Wymagamy również przestrzegania regulaminu, na co sprzedający, którzy wystawiają oferty, wyrazili wcześniej zgodę. Co konkretnie według Ciebie wprowadza w błąd kupujących?
@mr_oma - wprowadzanie w błąd? Wystarczy spojrzeć na dowolną ofertę gdzie wymusiliście "produktyzację".
Na przykładzie tego dziadostwa:
https://allegro.pl/oferta/rust-steam-gift-pc-gra-gratis-10844880474
1. Ocena produktu (a z samego produktu wywalacie info czy to klucz/gift/konto, a nawet jakiej platformy dotyczy) - a wewnątrz:
- informacje, że któryś bliżej nieokreślony sprzedawca nie wysłał
- informacja, że bliżej nieokreślony sprzedawca nie odpowiedział na pytanie
- informacja o sposobie aktywacji z którejś oferty (a podpięte to do kont, kluczy, aktywacji przez sprzedawcę - tak, wiem, że "oficjalnie" zabroniliście "aktywacji przez sprzedawcę" i kont, ale jak widać jedyne co się zmieniło - to jakość opisów spadła)
- informacja, ze kupił gift, a dostał konto.
- opinie na temat konkretnego sprzedawcy, a nie produktu.
- jako, że to jest w opiniach - to te gwiazdki są nic nie warte - w ocenach bez opisu będzie jeszcze większy burdel, ale klienci na ten badziew patrzą i się na jego podstawie sugerują.
2. Podpinanie pa pałę ofert konkurencji do oferty sprzedawcy - raz, że to działanie na szkodę sprzedawcy, to spójrzmy co tam wam popodpinało.
https://allegro.pl/produkt/rust-pc-ad6ea826-de3a-454f-8a76-9179c428aac9
i po kolei:
- aktywacja przez sprzedawcę
- nowe konto steam.
- klucz steam.
W wypadku tej konkretnej gry - widzę tylko steama, ale na przykładzie innych będzie tam jeszcze misz-masz origina, goga, uplaya i epica.
Czy jeszcze ma Pani jakieś wątpliwości, że ten wprowadzony na pałę bubel zwany produktyzacją bardziej pomaga niż szkodzi?
W wypadku przedmiotów fizycznych lądują w jednym worku produkty oryginalne, podróbki, różne rozmiary i kupa innego badziewia.
samo modyfikowanie ofert - przez partaczy od was (tak, to banda [edycja]).
Łączą produkty bez jakiejkolwiek wiedzy i na pałę - nie informując sprzedawcy, że coś zmienili. Sprzedawca potem za to wasze [edycja] ma odpowiadać. Szczerzę liczę, że UOKiK wyrzuci ten wasz kretyński wymysł na śmietnik historii, a wam dopierniczy odpowiednią karę za działania na szkodę waszych kontrahentów. (podpinanie pod ofertę podróbek i ofert konkurencji to ewidentne działanie na szkodę)
@PromykSB, przede wszystkim (mimo wszystkich emocji), proszę Cię o zachowanie kultury wypowiedzi.
Na Allegro masz możliwość wystawienia opinii o sprzedającym oraz o produkcie. Opinia dotycząca produktu nie powinna dotyczyć ani sprzedającego, ani przebiegu transakcji. Możesz również ocenić opinie dotyczące przedmiotu. Na podstawie ocen, będziemy je sortować od najbardziej pomocnych. Dzięki temu inni klienci łatwiej dotrą do rzetelnych opinii na temat poszukiwanych produktów.
Od kilku lat grupujemy oferty z tym samym produktem. Proces ten pozwala na szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie produktów. Staramy się jak najlepiej dopasować do potrzeb kupujących. O tym, jak grupujemy oferty z tym samym produktem, przeczytasz m.in. tutaj.
Nie ma również naszej zgody na sprzedaż podróbek. Nie można sprzedawać przedmiotów, które w jakikolwiek sposób naruszają prawa innych osób, w tym prawa znaku towarowego, handlowego, firmowego (marki towaru) i oznaczeń pochodzenia. Naruszenie zasad możesz zgłosić przez ten formularz. Oczywiście weryfikujemy to również sami, jednak ze względu na ilość wystawianych ofert, jest to proces, który trwa. Ponadto, rezultaty wielu naszych działań nie są widoczne dla użytkowników.
Przekazałam Twoje spostrzeżenia w odpowiednie ręce.
Kultura wypowiedzi? Sprawdzałem - kulturalnie z wami się nie da nic załatwić. Kulturalnie - zwodzicie za nos i przedłużacie. Dostajecie ochrzan na dobry początek - i nagle sprawa załatwiona w 2 odpowiedzi.
Odnośnie opinii o sprzedającym o produkcie - NIE DZIAŁA. Kupujący tego nie rozróżniają i rozróżniać nie będą. Opinia o produkcie - bezwartościowa i wprowadzająca w błąd nie do naprawy, a do wyrzucenia.
Grupowanie produktów - to działanie na szkodę sprzedających. Żaden z nich nie chce mieć produktów konkurencji w swojej ofercie. Zgłoszenie odo UOKiKu - w trakcie sprawdzania. Ta usługa - nie do naprawy, a na śmietnik (i sugeruję to zrobić przed karą UOKiKu - będzie taniej)
I poprawię Pani błędne przekonania- proces ten nie pozwala na szybsze i łatwiejsze znalezienie produktu. Proces ten umożliwia kupienie taniego bubla.
Co do sprzedaży "podróbek" - a kogo obchodzi wasza zgoda? Nikt o nią nie pyta. Sprzedają na allegro produkty różnej jakości. To jest fakt. Czasami robią nawet osobny produkt do tego. Co robi cymbał od was? Łączy produkt wysokiej jakości i niskiej w jeden - bo to "to samo". Jaki jest efekt? Produkt niższej jakości sprzedawany jest z oferty wyższej jakości, bo wprowadziliście kupującego w błąd, że to to samo (tylko taniej).
Słowem - ten pomysł też do wywalenia na śmietnik historii.
I co "odpowiednie ręce zrobią"? Podpowiem, że g... nic. Już gadałem z tymi "odpowiednimi rękami" - jak się ładnie zachwycały nad swoimi wspaniałymi pomysłami! I takie dumne były! I jak zwykle nic nie przebiło się przez pancerz dumy tych [edycja], ze coś jest na rzeczy.
@mr_oma rzuć prosze okiem na ten produkt akurat moja działka
https://allegro.pl/oferta/azofoska-nawoz-granulat-5kg-pod-warzywa-kwiaty-10152287820#
i spójrz 5 najtanszych ofert , oraz 5 za najszybszą wysyłką co smieszne wszystko od jednego sprzedającego przypadek ????
Wybacz ale przez taka produktyzacje własnie uczciwi sprzedający tracą zarówno finansowo jak i po prostu nerwy a allegro wizerunek i zaufanie kupujących.
Osobiście staram sie rzetelnie podpinać produkty lecz jak mam to robić ???? Jeśli dzieją sie takie rzeczy ???? Przecież ten system produktyzacji wręcz WYMUSZA kombinowanie bo inaczej ja płace za ADS a ktoś ma darmową reklame 10 swoich produktów
Wiem że mozna to zgłaszać tylko takich ofert jest mnóstwo. Czy ktoś zapłaci pensje i ZUS mojemu pracownikowi za siedzienie i zgłaszanie takich ofert???
ehh przykre to po prostu
@_Likos_, zdaję sobie sprawę, że nie każde narzędzie czy system są idealne, dlatego nieoceniona jest Wasza pomoc, Wasze sugestie (m.in. zgłaszane w dedykowanej do tego zakładce). Rozumiem też emocje, które pojawiają się w takich momentach, nie są mi one obojętne. Każdorazowo staram się zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby zgłoszenia od Was adresować do odpowiednich osób i aby były one usłyszane.
Zgłosiłam i tę ofertę. Gdy będę wiedziała coś więcej, dam znać.
@mr_oma dziekuje lecz mam wrażenie że to syzyfowa praca.:(
Mam tylko nadzieje że z czasem uda sie wypracować jakieś zmiany systemowe aby to choc troche uporządkowac
@_Likos_ Rozwiązanie już jest!
Wystarczy przeczytać posty @PromykSB .😄
Najważniejsza zasada: Jeśli coś da się uprościć, to trzeba tak zrobić.
Szkoda tylko, że nierealne w tym przypadku, bo nie jest zamiarem tego systemu nasza wygoda, a dążenie do celu, który wcale nie jest zbieżny z celami sprzedających/kupujących.
Co do uwagi o kulturze wypowiedzi, to myślę, że bardzo grzecznie wytrwał, by nie używać grubych określeń.
@DECO-MASTER ehh oczywiście produktyzacja nie bedzie zlikwidowana, na to nie ma co liczyc wiec to rozwiązanie nie wchodzi w gre choc byłoby najlepsze.
Na pomoc UOKiKu także bym nie liczył bo ten jest jeszcze bardziej prokonsumencki niż allegro i allegro doskonale o tym wie. Ostatnio utrzymano kary za blokowanie kont osób zamawiających dla żartu ( nieopłacone pobrania) wiec tutaj UOKiK nic nie zrobi
Pozostaje tylko nadzieja że w koncu uda sie coś z tym zrobić lecz nie wiem czy to możliwe. Jelsi nie to trzeba bedzie sie dostosować.
Smutne jest tylko to że właśnie przez takie pomysły zamiast uczciwie sprzedawć to teraz nawet uczciwe firmy zmuszane są do kombinowania - podawania nieprawdziwych parametrów tylko po to aby system nie podpiąl ich produktu pod taki bałagan jak w podanej przez mnie aukcji.
Cóż trzeba bedzie z tym żyć jak z pandemią 🙂
Ja w każdym razie musiałem plany związane z allegro mocno zmodyfikować i środki które miałby być przeznaczone na reklame na allegro zostaly w dużej czesci przeniesione gdzieś indziej bo reklama traci sens. Przez co allegro traci zarówno wpływy z reklamy jak i wpływy z prowizji bo pewnie sprzedaż byłaby wieksza. Cóż poki co mocne ograniczenia i czekanie co z tej całej produktyzacji wyrośnie......
@_Likos_ Cała prawda.
Słusznie. Szkoda płacić za reklamę nie swoich ofert.
Co wyrośnie?
Ano to, że tu was nie trzeba, nikt was tu nie chce (tzn. kupujący pewnie tak). Sprzedający są zmuszani do kombinowania, krętactw, nie do końca uczciwych sposobów utrzymania sprzedaży. Kto tak nie robi, powoli ginie...
Przykre, ale Allegro przestaje być platformą dla wszystkich. Eksterminacja trwa.
Nieuniknione w niedalekiej przyszłości, że nie będziecie tutaj sprzedawać.
@_Likos_, wskazany przez Ciebie sprzedawca błędnie uzupełnił parametry produktu. Obecnie weryfikujemy te powiązania. 🙂
@mr_oma dziekuje za pamiec
Wiem że parametry były uzupełnione błednie i że przez jednego sprzedającego inaczej system by nie powiązal tych produktów. Bardziej sie martwie tym że raczej nie była to pomyłka 😞
Wiem że raz czy dwa sie można pomylic ale wpisanie identycznych parametrów przy kilku tak różnych produktach to hmmm... niestety śmiem podejrzewać że zaczyna kiełkować nowy system darmowej reklamy.
W sumie wiadomo że klienci często klikają w najtansze oferty
Najgorsze jest to że w takich przypadkach własciwy produkt nie ma szans na przebicie sie a klienci są po prostu wprowadzani w błąd.
@mr_oma przepraszam lecz jeszcze raz Ci zawróce głowe.
Widze że już część ofert została odłaczona od tego produktu. Super . Dziekuje.
Lecz co z tego skoro kolejne według najtanszych ofert to nadal bledne oferty ???
Pierwsze dwie to zupełnie inne produkty a następne trzy to jest ten sam rodzaj nawozu tylko w opakoniu 1 kg natomiast utworzony produkt to opakownie 5 kg
a nie wiem co jest dalej za tą pierwsza piątką
Ehh zobacz ile ofert trzeba odłaczyc i kiedy uda sie "dokopać" do właściwego produktu 😞
Muszę przyznać, że ma Pani poczucie humoru broniąc "produkturyzację". A może by tak nazwać rzeczy po imieniu. W korponowomowie to: "Od kilku lat grupujemy oferty z tym samym produktem. Proces ten pozwala na szybsze i łatwiejsze wyszukiwanie produktów. Staramy się jak najlepiej dopasować do potrzeb kupujących". A przekładając na polski: chcemy aby sprzedawcy obniżali swoje prowizje, by Allegro było najtańsze w sieci, a my wówczas będziemy mogli podwyższać swoje prowizje, co od lat zresztą czynimy.
"...wskazany przez Ciebie sprzedawca błędnie uzupełnił parametry produktu."
A kogo to ma obchodzić!
Na swoim podwórku, jak mam pie...lnik, to nie wołam sąsiadów, pracowników, czy księdza, by to zbadali.
Tutaj tak jest. Wysługiwanie się skarżącymi. Sami pilnujcie. Zamiast [edycja] ogniem, na sprzedających, zadbajcie o porządek i bezpieczeństwo kontrahentów. Niestety Allegro nie jest tym zainteresowane. [edycja] to gwóźdź do trumny sprzedających.
"[edycja] to gwóźdź do trumny sprzedających."
Zabawnie wyszło. Nie edycja, tylko "produktyzacja". Tam troszkę inaczej napisałem😂Ciągle się upieram, że nie istnieje takie słowo: "pruktyzacja"🤣
pierwsze 3 przykłady z brzegu z tego tygodnia u mnie:
- produktyzacja i podwójne tytuły ofert, wasze i sprzedawców
- mechanizm zwrotów kupujący zwraca przedmiot na wymianę a serwis generuje bez wiedzy kupującego formularz odstąpienia od umowy
- dyskusje - kupujący domaga się szybszej wysyłki towaru, który bardzo chce otrzymać, allegro sugeruje zwrot wpłaty, a po zwrocie $ zachęca do zakończenia dyskusji
inne widać tutaj na forum w powtarzających się tematach jak komentarze, zwroty wpłat, podróbki i itp
o kulturze wypowiedzi już nie wspomnę - serwis tylko przeprasza zamiast likwidować problemy
krótkie pytanie
użytkownik, który miał problemy z kolorami i z kultura wypowiedzi ma jeszcze aktywne konto na allegro?
może dalej kupować i obrażać każdego jak mu się podoba?