anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Częściowy zwrot zakupionych towarów a koszt zwrotu kuriera.

ciupaga666
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry

Mam zapytanie:

Klient zakupił 10 różnych produktów. Za sumę 100PLN

Za przesyłkę zapłacił kuriera 15PLN

Po otrzymaniu towaru postanowili zwrócić 2 produkty. Za sumę 20PLN

Zapłacił za zwrot kurierem 25PLN

Sklep posiada najtańsza wysyłkę za 10PLN

Znalazłem taka informacje:

https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-zwracajac-czesc-towaru-mam-prawo-do-otrzymania-pelnego-zwrotu...

"
Przepisy ustawy o prawach konsumenta nie regulują zasad zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów dostarczenia towaru do konsumenta w przypadku kiedy konsument zamówił kilka rzeczy, a następnie zwraca część z nich.
 
Rozsądnym rozwiązaniem jest takie, które przewiduje zwrot kosztów dostarczenia w sytuacji kiedy koszty przesyłki były uzależnione od ilości zamawianych towarów. Oznacza to, że jeśli konsument zamówił np. cztery rzeczy, a następnie dwie z nich zwrócił, a koszty dostawy byłyby takie same niezależnie czy zamówił cztery, dwie lub jedną z rzeczy, to konsument nie powinien otrzymać zwrotu żadnej części poniesionych kosztów dostawy.
 
Innym możliwym rozwiązaniem jest proporcjonalny zwrot kosztów dostarczenia towaru polegający na obliczeniu proporcji ceny zwracanej rzeczy do ceny wszystkich zamówionych rzeczy, a następnie zwrócenie kosztów dostarczenia odpowiadających udziałowi zwracanej rzeczy w kosztach dostarczenia.
 
Należy pamiętać, że konsument odstępując od umowy zawartej na odległość odsyła towar na własny koszt, chyba że sprzedawca zgodził się pokryć te koszty lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
"

Moje pytanie:
Czy sklep powinien zwrócić za zwrotna przesyłkę od klienta czy nie? (mam na myśli opłatę kuriera).

Sklep nie ma uzależnionych kosztów wysyłki od ilości produktów. 

Bede wdzięczny za wyjaśnienie tej sytuacji.
Z poważaniem
Piotr 
oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

komis-bell
#21 Demiurg#

Koszt zwrotu zawsze jest po stronie kupującego. Sprzedający nie ma obowiązku zwracania tych kosztów. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ciupaga666 nie oddajesz kosztu nadania  jeśli produkty zwracane nie wpłynęły na koszt dostawy  , a koszt zwrotu leży po stronie klienta  ,to nie Twoja broszka .

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

1. Jeżeli Klient zwrócił część produktów, a koszt dostawy był ryczałtowy, to nie zwracasz mu kosztów dostawy.

2. Jeżeli była informacja, że Klient odsyła towar na koszt własny, to nie zwracasz kosztów dostawy zwrotnej.

oznacz moderatorów

ciupaga666
#7 Wielbiciel#

"koszt dostawy był ryczałtowy"

co to oznacza?

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Czyli niezależny od ilości zakupionych produktów.

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Jak masz w cenniku dostawy ustawione np. + 5 zł za kolejną sztukę - to zwracasz.

A jak masz stały koszt dostawy - a z tego co widzę, to tak było - to nie zwracasz.

Kiedyś widziałem program w TV - pewna pani "niby expert" wypowiadała się w tym temacie.

Tylko, że każdą wypowiedź zaczynała od słów "wydaje mi się", "moim zdaniem" itp...

W/g niej, jak kupujący zwracał część produktów, to sprzedawca miał zwracać część kosztów dostawy (procentowo do zwracanych produktów). Czyli w/g niej, jak ktoś kupił pralkę za 2 tys. zł, do tego 99 bateryjek R6 po 2 zł, za wysyłkę zapłacił 120 zł (bo tyle kosztowała wysyłka pralki na palecie, a bateryjki doklejone na wierzchu), potem zwrócił te 99 bateryjek, to sprzedawca powinien zwrócić 99% kosztów przesyłki.

To takie inteligentne rozumowanie "Pani expert". Wysyłka pralki za 1,20 zł.

oznacz moderatorów