Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Mam zapytanie:
Klient zakupił 10 różnych produktów. Za sumę 100PLN
Za przesyłkę zapłacił kuriera 15PLN
Po otrzymaniu towaru postanowili zwrócić 2 produkty. Za sumę 20PLN
Zapłacił za zwrot kurierem 25PLN
Sklep posiada najtańsza wysyłkę za 10PLN
Znalazłem taka informacje:
https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-zwracajac-czesc-towaru-mam-prawo-do-otrzymania-pelnego-zwrotu...
"
Przepisy ustawy o prawach konsumenta nie regulują zasad zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów dostarczenia towaru do konsumenta w przypadku kiedy konsument zamówił kilka rzeczy, a następnie zwraca część z nich.
Rozsądnym rozwiązaniem jest takie, które przewiduje zwrot kosztów dostarczenia w sytuacji kiedy koszty przesyłki były uzależnione od ilości zamawianych towarów. Oznacza to, że jeśli konsument zamówił np. cztery rzeczy, a następnie dwie z nich zwrócił, a koszty dostawy byłyby takie same niezależnie czy zamówił cztery, dwie lub jedną z rzeczy, to konsument nie powinien otrzymać zwrotu żadnej części poniesionych kosztów dostawy.
Innym możliwym rozwiązaniem jest proporcjonalny zwrot kosztów dostarczenia towaru polegający na obliczeniu proporcji ceny zwracanej rzeczy do ceny wszystkich zamówionych rzeczy, a następnie zwrócenie kosztów dostarczenia odpowiadających udziałowi zwracanej rzeczy w kosztach dostarczenia.
Należy pamiętać, że konsument odstępując od umowy zawartej na odległość odsyła towar na własny koszt, chyba że sprzedawca zgodził się pokryć te koszty lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
"
Moje pytanie:
Czy sklep powinien zwrócić za zwrotna przesyłkę od klienta czy nie? (mam na myśli opłatę kuriera).
Koszt zwrotu zawsze jest po stronie kupującego. Sprzedający nie ma obowiązku zwracania tych kosztów.
@ciupaga666 nie oddajesz kosztu nadania jeśli produkty zwracane nie wpłynęły na koszt dostawy , a koszt zwrotu leży po stronie klienta ,to nie Twoja broszka .
1. Jeżeli Klient zwrócił część produktów, a koszt dostawy był ryczałtowy, to nie zwracasz mu kosztów dostawy.
2. Jeżeli była informacja, że Klient odsyła towar na koszt własny, to nie zwracasz kosztów dostawy zwrotnej.
"koszt dostawy był ryczałtowy"
co to oznacza?
Czyli niezależny od ilości zakupionych produktów.
Jak masz w cenniku dostawy ustawione np. + 5 zł za kolejną sztukę - to zwracasz.
A jak masz stały koszt dostawy - a z tego co widzę, to tak było - to nie zwracasz.
Kiedyś widziałem program w TV - pewna pani "niby expert" wypowiadała się w tym temacie.
Tylko, że każdą wypowiedź zaczynała od słów "wydaje mi się", "moim zdaniem" itp...
W/g niej, jak kupujący zwracał część produktów, to sprzedawca miał zwracać część kosztów dostawy (procentowo do zwracanych produktów). Czyli w/g niej, jak ktoś kupił pralkę za 2 tys. zł, do tego 99 bateryjek R6 po 2 zł, za wysyłkę zapłacił 120 zł (bo tyle kosztowała wysyłka pralki na palecie, a bateryjki doklejone na wierzchu), potem zwrócił te 99 bateryjek, to sprzedawca powinien zwrócić 99% kosztów przesyłki.
To takie inteligentne rozumowanie "Pani expert". Wysyłka pralki za 1,20 zł.