anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy Kupujący może wystawić ocenę negatywną, jeżeli nie widział produktu na oczy, a dostał zwrot?

NathMurk
#7 Wielbiciel#

Witam,
Tydzień temu (dokładnie 1 lutego, 2024 roku) Klient złożył zamówienie na grę cyfrową z 1 szt. dostępności (zazwyczaj mamy po parę sztuk lub kilkanaście sztuk, ponad 440 ofert). Od razu zakładam, że nie działamy tylko i wyłącznie na Allegro. Niestety w tym przypadku ostatni klucz gry był przez nas wyprzedany. Gry aktualizujemy raz dziennie na każdej stronie. Więcej razy niestety czas na to nie pozwala i sprawdzamy wszystko pod koniec pracy każdego dnia. Skontaktowaliśmy się z Klientem, pisząc następująca wiadomość: ,,Dzień dobry, niestety sprzedaliśmy ostatni kod na innej platformie. Zrobimy Państwu natychmiastowy zwrot. Z góry przepraszamy za niedogodności." i w tym samym momencie dokonaliśmy automatycznego zwrotu wpłaty poprzez Allegro. Po chwili realizator poinformował o zwróceniu wpłaty (otrzymaliśmy taki mail). Mijają dni, godziny i dziś rano, po 6 dniach bez jakiegokolwiek odzewu, kontaktu telefonicznego czy odpisaniu na wiadomość z Allegro otrzymaliśmy negatywną ocenę o treści:

Zgodność z opisem

★☆☆☆☆
 

Obsługa kupującego

★☆☆☆☆
 

Komentarz

Nie otrzymałem kodu/klicza tylko informację że ostatni został sprzedany na innej platformie i zwrot pieniędzy.


Nie będę odnosił się co do oceny gwiazdkowej, bo nie wiem nawet jak to opisać - chyba tylko złośliwością lub może pomyłką? Jednak komentarz o tym nie świadczy.
Klient nie jest w żaden sposób pokrzywdzony, ponieważ otrzymał zwrot bezpośredni oraz natychmiastową informację, że taki zwrot zostanie dokonany. Kupujący również nie czekał długo (podejrzewam, że miał już pieniądze po 1h czasu, ponieważ po tym czasie dostaliśmy od razu rabat transakcyjny).
I moje pytanie jest następujące: czy Klient w tym przypadku, kupując produkt cyfrowy, którego nie otrzymał, a dostał informację grzecznościową i od razu zwrot wpłaty, może po 6 dniach od zakupu wystawić negatywny komentarz z informacją o zwrocie wpłaty (czyli nawet przyznał prawdę, że sprzedający jest uczciwy, bo zrobił zwrot i poinformował o braku produktu) i gwiazdkach wszystkich 1/5 o zgodności produktu (Klient nie otrzymał go) oraz obsłudze Klienta również 1/5 (w niczym nie uraziliśmy Osoby Kupującej, a obsługa była szybka i sprawna). Zresztą pragnę poinformować, że ten produkt był już sprzedawany. Mamy 310 pozytywnych ocen i 1 negatywną ocenę - w naszym uznaniu bezprawnie. A zwracaliśmy wpłaty czy dawaliśmy rekompensaty za klucze niedziałające. Zawsze sprawdzamy wszystko i chcemy oczywiście jak najlepiej obsłużyć Klienta i po jak najlepszych cenach sprzedać produkt.
Na koniec pragnę poinformować, że kontaktowaliśmy się w tej sprawie z Allegro (mamy zapis rozmowy) i doradca, z którym rozpoczęliśmy konwersację napisał w ten sposób ,,możemy wysłać do kupującego wiadomość w celu zweryfikowania oceny - liczę, że ta wiadomość pomoże i klient zechce sprawie przyjrzeć się już bez emocji" oraz ,,rozumiem sytuację, i gdybym tylko mógł/mogła, gdyby nie ograniczały mnie procedury, usunąłbym/usunęłabym tę ocenę, niestety w tym przypadku tylko klient może to zrobić; przykro mi". Podsumowując doradca napisał, że przepisy wiążą im ręce. A klient niestety niesłusznie ocenił nasze podejście do wycofania się z umowy kupna sprzedaży. Co w takim razie możemy zrobić po dwóch wiadomościach Allegro i braku odpowiedzi Kupującego? Wysłaliśmy do niego osobiście wiadomość o treści: ,,Dzień dobry,bardzo proszę o usunięcie oceny,gdyż po zakupie otrzymali Państwo informację grzecznościową odnośnie braku produktu i natychmiastowym zwrocie.Zwrot nastąpił automatycznie i mieliście Państwo pieniądze z powrotem w tym samym dniu.Proszę rozważyć ocenę,gdyż staramy się o jak najlepsze dobro Klienta i jak najlepsze ceny.Również obsługa nasza jest zawsze bardzo miła i szybka w swoich działaniach.W przypadku kontaktu zawsze Państwa przyjmiemy ciepło.Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego." Niestety wiadomość mogła mieć tylko 500 znaków maksymalnie, więc pisownia była uboga i też skrócona interpunkcja bez jakichkolwiek spacji. Na razie brak odzewu, nie chcemy być nachalni, więc telefonicznie się nie kontaktujemy, dopóki nie będzie to wymagane. Zastanawiam się, czy coś jeszcze można zrobić (bez oferowania produktu za darmo, gdyż nie jest to nasz błąd - rzecz jasna kody się kończą, dużo ludzi kupuje na co dzień i nawet kupując na zagranicznej stronie często dostajemy zwrot za brak produktu, więc to nie jest 100% naszej winy, że dany produkt się wyczerpał, taka kolej rzeczy. Często jak Klienci się odezwą, to też proponujemy coś innego, podobnego lub po prostu dajemy rabat na kolejne zamówienie (i oczywiście zwrot pełnej kwoty) w przypadku pomyłki z zamówieniem lub aktywujemy też kody za Państwo, jeżeli nie potrafią (dużo osób nam zaufało i nikt nigdy nie miał problemu, nawet nie przyszło nikomu do głowy, żeby wystawić negatywną ocenę, bo naprawdę bardzo się staramy. I cieszymy się w przypadku, gdy Klient docenia naszą pracę, choć nie musi, ponieważ też nie ,,nagabujemy'' o oceny. A w przypadku otrzymania tej negatywnej oceny, oczywiście musieliśmy zainterweniować. Mam nadzieję, że sprawiedliwość i prawo będzie po naszej stronie i Kupujący usunie negatywną ocenę. Chyba, że ktoś z Państwa poleca zrobić coś jeszcze w tym przypadku? Z góry oczywiście bardzo dziękuję za każdą odpowiedź w tej sprawie.
Pozdrawiam serdecznie, Allegrowiczów i życzę miłego dnia.

oznacz moderatorów
0 ODPOWIEDZI 0