Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam kupujący po upłynięciu roku od zakupu kurtki pisze do mnie ,że chce ją zareklamowac gdyż zrobiła sie dziura przy szwie. Mam watpliwości co do rozpatrzenia tego zgloszenia gdyz wydaje mi sie,że wada powstała mechanicznie w skutek użytkowania. Czy muszę przyjąć zgloszenie kupującego jako zwrot w ramach rękojmi?
@WikaOutlet w ramach rękojmi mówimy o reklamacji, a taką jako przedsiębiorca musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. W ramach reklamacji z tytułu rękojmi, kupujący może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy z uwagi na wady, niezwłocznej wymiany lub naprawy. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia przy pierwszej reklamacji jeśli jest w stanie towar niezwłocznie wymienić lub naprawić.
Sprzedający nie może odrzucić reklamacji ze względu na wady mechaniczne, takie sformułowanie zostało wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta jako: Klauzula niedozwolona 2537 XVII AmC 1011/09.
Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania sprzedanej rzeczy, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili dokonania zakupu. Reklamację możesz odrzucić jednak swoją decyzję musisz merytorycznie uzasadnić, by móc ją obronić np. przed sądem, ponieważ w takim wypadku to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy kupującego.
@WikaOutlet Każdą reklamację możesz odrzucić, także tę. Gdybyś jednak ją uznał, to nie musisz zwracać pieniędzy, możesz towar naprawić lub wymienić, o ile jest to możliwe.
@WikaOutlet Musisz przyjęć reklamacje i rozpatrzyć.
Jeżeli jest dziura odpisz:
Uszkodzenie to skutek nieprawidłowego użytkowania produktu przez konsumenta. Żadnej mechaniki 😎
A do kurtki była dołączona instrukcja prawidłowego użytkowania?
Reklamację masz obowiązek przyjąć i rozpatrzyć. Wada kurtki została ujawniona po upływie jednego roku także więc domniemanie, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili dokonania zakupu NIE ZACHODZI.
W tej sytuacji to kupujący musi udowodnić, że wada produktu lub jej przyczyna istniała w chwili dokonania zakupu.