anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

czy muszę zwrócić kase jeżeli dostałam zwrócony towar bez etykiety

MAMY ROZWIĄZANIE!
Restaer-PL
#9 Pomysłodawca#

dzień dobry. kupujący zgłosił zwrot dwóch zasłon prysznicowych. jedną zwrócił rozpakowaną oraz bez etykiety.  teraz jej na pewno nie sprzedam i tu pytanie - czy muszę zwracać za tą jedną koszty jeżeli towar utracił swój pierwotny wygląd? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
mdrogeria
#21 Demiurg#

musisz , 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

ale możesz obniżyć kwotę zwrotu

towar bez etykiety nie jest zgodny z przepisami i nie nadaje się do sprzedaży, bo etykieta zawiera przewidziane prawem informacje.

To jak samochód bez dowodu rejestracyjnego

oznacz moderatorów
esturion_pl
#11 Animator#

Tak, musisz.

Prawo uwzględnia konkretne sytuacje kiedy nie można zwrócić towaru (m.in. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu). Jednak i tak tutaj przed transakcją musisz poinformować o tym kupującego, inaczej obowiązuje 14 dni na zwrot.

Dodatkowo jeżeli nie informujesz o 14 dniach to klient ma rok na zwrot (Jeżeli konsument nie został poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy, może skorzystać z tego uprawnienia w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Jeżeli jednak w tym okresie sprzedający przekaże mu taką informację, to termin upływa po 30 dniach od momentu jej otrzymania).

Konsument ma praktycznie zawsze prawo zwrotu (Konsument – Klient który jest osobą fizyczną dokonującą zakupów w sklepie niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Jedyna opcja to wyłączenie uwzględnione).

Można nawet zwracać uszkodzony towar. Nie musi być w oryginalnym opakowaniu. Nie trzeba zwracać paragonu.

Natomiast jeśli otrzymujesz uszkodzony towar ze zwrotu masz prawo pomniejszyć kwotę zwrotu (tutaj też masz określone prawnie jak to ma wyglądać).

W uproszczeniu:

  • praktycznie zawsze musisz przyjąć zwrot (jest kilka wyjątków, które dokładnie trzeba znać)
  • musisz dokładnie informować o tym prawie konsumentów, bo potem nawet te co nie powinny być zwracane mogą być zwracane lub otrzymasz zwrot za nawet rok
  • możesz zmniejszyć zwrot o wartość utraconą, ale musisz to dokładnie uzasadnić. Procedura jest tutaj skomplikowana, ale masz taką opcję.
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Restaer-PL Niestety nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu, masz prawo pomniejszyć zwrot środków jeżeli towar zmniejszył swoją wartość, ale czy tu ma to zastosowanie...?

oznacz moderatorów