Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
dzień dobry. kupujący zgłosił zwrot dwóch zasłon prysznicowych. jedną zwrócił rozpakowaną oraz bez etykiety. teraz jej na pewno nie sprzedam i tu pytanie - czy muszę zwracać za tą jedną koszty jeżeli towar utracił swój pierwotny wygląd?
musisz ,
ale możesz obniżyć kwotę zwrotu
towar bez etykiety nie jest zgodny z przepisami i nie nadaje się do sprzedaży, bo etykieta zawiera przewidziane prawem informacje.
To jak samochód bez dowodu rejestracyjnego
Tak, musisz.
Prawo uwzględnia konkretne sytuacje kiedy nie można zwrócić towaru (m.in. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu). Jednak i tak tutaj przed transakcją musisz poinformować o tym kupującego, inaczej obowiązuje 14 dni na zwrot.
Dodatkowo jeżeli nie informujesz o 14 dniach to klient ma rok na zwrot (Jeżeli konsument nie został poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy, może skorzystać z tego uprawnienia w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Jeżeli jednak w tym okresie sprzedający przekaże mu taką informację, to termin upływa po 30 dniach od momentu jej otrzymania).
Konsument ma praktycznie zawsze prawo zwrotu (Konsument – Klient który jest osobą fizyczną dokonującą zakupów w sklepie niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Jedyna opcja to wyłączenie uwzględnione).
Można nawet zwracać uszkodzony towar. Nie musi być w oryginalnym opakowaniu. Nie trzeba zwracać paragonu.
Natomiast jeśli otrzymujesz uszkodzony towar ze zwrotu masz prawo pomniejszyć kwotę zwrotu (tutaj też masz określone prawnie jak to ma wyglądać).
W uproszczeniu:
@Restaer-PL Niestety nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu, masz prawo pomniejszyć zwrot środków jeżeli towar zmniejszył swoją wartość, ale czy tu ma to zastosowanie...?