anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

czy muszę zwrócić kase jeżeli dostałam zwrócony towar bez etykiety

MAMY ROZWIĄZANIE!
Restaer-PL
#9 Pomysłodawca

dzień dobry. kupujący zgłosił zwrot dwóch zasłon prysznicowych. jedną zwrócił rozpakowaną oraz bez etykiety.  teraz jej na pewno nie sprzedam i tu pytanie - czy muszę zwracać za tą jedną koszty jeżeli towar utracił swój pierwotny wygląd? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

musisz , 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

ale możesz obniżyć kwotę zwrotu

towar bez etykiety nie jest zgodny z przepisami i nie nadaje się do sprzedaży, bo etykieta zawiera przewidziane prawem informacje.

To jak samochód bez dowodu rejestracyjnego

oznacz moderatorów
były forumowicz
Nie dotyczy

Tak, musisz.

Prawo uwzględnia konkretne sytuacje kiedy nie można zwrócić towaru (m.in. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu). Jednak i tak tutaj przed transakcją musisz poinformować o tym kupującego, inaczej obowiązuje 14 dni na zwrot.

Dodatkowo jeżeli nie informujesz o 14 dniach to klient ma rok na zwrot (Jeżeli konsument nie został poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy, może skorzystać z tego uprawnienia w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Jeżeli jednak w tym okresie sprzedający przekaże mu taką informację, to termin upływa po 30 dniach od momentu jej otrzymania).

Konsument ma praktycznie zawsze prawo zwrotu (Konsument – Klient który jest osobą fizyczną dokonującą zakupów w sklepie niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Jedyna opcja to wyłączenie uwzględnione).

Można nawet zwracać uszkodzony towar. Nie musi być w oryginalnym opakowaniu. Nie trzeba zwracać paragonu.

Natomiast jeśli otrzymujesz uszkodzony towar ze zwrotu masz prawo pomniejszyć kwotę zwrotu (tutaj też masz określone prawnie jak to ma wyglądać).

W uproszczeniu:

  • praktycznie zawsze musisz przyjąć zwrot (jest kilka wyjątków, które dokładnie trzeba znać)
  • musisz dokładnie informować o tym prawie konsumentów, bo potem nawet te co nie powinny być zwracane mogą być zwracane lub otrzymasz zwrot za nawet rok
  • możesz zmniejszyć zwrot o wartość utraconą, ale musisz to dokładnie uzasadnić. Procedura jest tutaj skomplikowana, ale masz taką opcję.
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Restaer-PL Niestety nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu, masz prawo pomniejszyć zwrot środków jeżeli towar zmniejszył swoją wartość, ale czy tu ma to zastosowanie...?

oznacz moderatorów