anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy muszę zwrócić uzywany sprawny sprzet

MAMY ROZWIĄZANIE!
marcel796
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,18 października b.r sprzedałem używany serwer oczywiście sprawny. 8 listopada dostałem info od kupującego że chciałby zwrócić sprzet ponieważ mu nie "gada" z jego obecnym serwerem. Czyli próbuje coś tam ze sobą sparować ale jest brak kompatybilności pomiędzy tymi dwoma urządzeniami...Oczywiście nie wzmianki  że serwer jest zepsuty itd.....Czy w takim przypadku muszę zwrócić mu pieniądze?Ja nie wiem co on robił w moim sprzęcie itd itd....Prosze o info

 

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19
xyz96
#21 Demiurg#

@marcel796 Musisz rozpatrzyć jego reklamację i zająć stanowisko. Bo to jest reklamacja, a nie zwrot bez podania przyczyny. To nie jest tak, że sprzęt ma działać tylko w chwili wysyłki. Ma działać przez 2 lata na podstawie rękojmi. Za wady w tym czasie, których nie spowodował kupujący, odpowiada sprzedawca. 

Pamiętaj, że on może założyć spór, poprosić o pomoc Allegro, a w sporze może przedstawić swoje stanowisko w sprawie. Może też wystąpić o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących i jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może (nie musi) zablokować Ci konto, gdy nie oddasz pieniędzy. Wiele zależy od dowodów i przebiegu Dyskusji - sporu. 

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

Dziekuje za informacje.. Sprzet działa jako serwer ale kupujący stwierdził lub jak to woli wymyślił sobie że chce go sparować z innym serwerem a jak to w zyciu bywa czasami jest brak kompatybilności(nie sprawdził danych przed kupnem) i z tego własnie powodu chce zwrócić...To jest tak jak ja bym sobie kupił nowy telefon komórkowy i w nowym aucie nie mógłbym go sparować i chciałbym go oddać ale przecież dzwoni i wszystko inne działa....

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@marcel796 Jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna i w zakładce o zwrotach nie zaznaczyłeś że przyjmujesz zwroty, to nie musisz przyjmować. Kupujący nic nie wspomina o uszkodzeniach czy usterkach, przez które serwer nie działa więc raczej nie jest to reklamacja. Gdyby kupujący zgłosił niezgodność np. parametrów z opisem, wtedy byłaby to reklamacja.

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

tak sprzedałem używany serwer jako osoba prywatna. Serwer działa itd. A eksperymenty łaczenia i parowania urządzenia wg mojej fantazji pozostawiam kupującemu ale nie zawsze można pewne rzeczy sparować... Jak na złość w opisie nie napisałem wyjątkowo że nie przyjmuje zwrotów i negatywnych komentarzy....Co do zakładki to chyba nawet nie wiedziałem że taka istnieje?:)Sprzedającemu odpisałem że nie zwrócę towaru a zasugerowałem mu spór przez allegro

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@marcel796 Nawet gdybyś przyjmował zwroty, to ustawowy termin 14 dni na zgłoszenie zwrotu minął. 

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

Tak dokładnie 18 październik była transakcja a info przez czat o zwrocie dostałem 8 listopada czyli mija ponad 20 dni....Nie zaznaczałem że przyjmuje zwrot....Powód napisał cytuje:że mu nie "gada" z jego obecnym serwerem....

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@marcel796 Kupujący znał parametry swojego serwera i serwera który kupił od ciebie. Jeśli mu „nie gada”, to już jego problem. Wiedział co kupuje. Tu nie ma podstaw do reklamacji. W sporze nie spodziewaj się wielkiej pomocy ze strony Allegro, zazwyczaj występują po stronie kupującego i mogą próbować skłonić cię do przyjęcia zwrotu.

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

dzieki za pomoc mam nadzieję że pomysł zwrotu rozejdzie się po kościach ale bedę szedł w zaparte:)

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@marcel796 Nie radzę iść w zaparte. Co kupujący wiedział, okaże się dopiero w Dyskusji. Wielu sprzedawców szło już tu w zaparte, a potem był płacz po zablokowaniu konta. 

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

Nie bardzo chce mi się wierzyć że ktoś kto ma w domu serwer i dokupuje drugi jest laikiem i nie zna parametrów sprzętu...I że była to decyzja nie przemyślana .To ze sobie wymyślił coś  przez parowanie i być może sprzętowo lub "softowo" nie pyknęlo nie powinno rozwiązywać transakcji z opcja zwrotów kosztów przeze mnie...

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@xyz96 Jak kupisz na Allegro rower i z niego spadniesz, bo nie potrafisz jeździć na dwóch kółkach, to też zażądasz zwrotu pieniedzy?  

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

Dodałbym z tym rowerem jeszcze to:)Kupuje rower do jazdy szosowej a jade w teren i mam problem z brakiem stabilności itd itp albo chce jezdzic na jednym kole nie da się bo pierwotnie rower szosowy nie został do tego stworzony. Czyli zmieniam jego przeznaczenie. Jeszcze raz zaznaczam serwer działa i spełnia funkcje.Kupujący wymyślił sobie coś co może nie jest technicznie możliwe może przez soft itd i stwierdził że nie chce sprzętu bo jego zamysł co do nowego zastosowania sie nie powiódł i ja mam stwierdzić swoją winę i zwrócić pieniądze?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Agent051 A jak kupisz zdalnie, poza Allegro, monocykl i on będzie krzywy, nie będzie równo jeździł po równym terenie, to skulisz uszy i weźmiesz winę na siebie? Na ilu kółkach umiesz jeździć. Nie spodobał ci się mój post i dlatego znowu atakujesz? Nie dziwię się panu sprzedawcy. 

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@xyz96 Jak kółko będzie krzywe, to złoże reklamację, ale jak spadnę z jednego kołka bo nie umiem na nim jeździć, to nie będę wmawiać sprzedawcy że to jego wina.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Agent051 No więc nie orzekaj za sądy, bo nie wiesz, co było krzywe i nie wiesz, co potrafi kupujący. I nie piernicz, że nie ma podstawy do reklamacji. 

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

Wydaje mi się że myli Pan w tym przypadku dwa różne pojęcia:Jest produkt czy to rower czy motor ma wade krzywa rama itd zwracam bo produkt jest wadliwy.Wszystko rozumiemy.  W przypadku serwera jeszcze raz Panu tłumacze serwer działa spełnia swoja role jest w zasadzie w stanie przynajmniej bardzo dobrym.... Problem pojawia się tylko w zastosowaniu... Klient chce go spiąć z czymś tam w niewiadomy sposób itd... Może nie ma dostatecznej wiedzy a może producent wogóle nie dopuszcza takiej opcji...To jest serwer z najniższej serii więc może nie podołąć do cięższych zadań itd... Do do czego został stworzony  w zamyśle producenta spełnia role w 100 procentach...A Pan cały czas podaje przykłady produktu mającego wade ok jest wada fabryczna zwracam sprzet itd .. Ale kwestia tyczy się sprawnej jednostki i tego się trzymajmy...Kupujacy wyraźnie stwierdził że nowy serwer nie gada z jego starym. Nie napisał że nie działa port,ram czy inny element sprzętu.Czyli że ma wg niego wade w formie uszkodzenia,,,Tam nie ma co się zepsuć ,serwer poszedł bez dysku

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@marcel796 jak chce zwrócić serwer to nie jest najprawdopodobniej reklamacja

 

najpierw zanim coś zdecydujesz zapytaj go w jakim trybie chce zwrócić sprzęt

czy jest to reklamacja czy odstąpienie od umowy

 

jak odstąpienie od umowy to możesz mi odpisać, że ten przepis cię nie obowiązuje bo jesteś osobą prywatną

jak jest to reklamacją to musisz ją rozpatrzyć ale tylko w stosunku do roszczenia kupującego

w terminie ustawowym i tu nie musisz wykonywać zwrotu wpłaty

 

możesz przyjąć serwer i go sprawdzić i jak jest ok gwarancję odrzucić lub doprowadzić go do zgodności z umową

tak jak pisze @xyz96 pilnuj terminów bo tego czepia się allegro i wykaż chęć rozpatrzenia

indywidualnego reklamacji

 

ja mam takie próby zwrotów od firm - sprzęt opisany do czego służy, firma więc osoby, które powinny być uznawane za profesjonalistów używają do czego innego - im nie działa i od razu próba odstąpienia od umowy

 

 

oznacz moderatorów
marcel796
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuje za pomoc. Bardzo ważne podał Pan informację.Na razie kupujący milczy...

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@marcel796 jak milczy to go ponownie zapytaj o to samo

będziesz miał podkładkę do allegro że kupujący nie chciał rozwiązać problemu

oznacz moderatorów