anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy PayU to jest jakaś poważna firma?

Platoo
#7 Wielbiciel

Szanowni Państwo,
Wywód będzie może dość obszerny, ale postaram się przedstawić go syntetycznie.
24.04.2025 – standardowy mail z PayU o konieczności weryfikacji i zablokowaniu środków o znanej wszystkim treści:
   Prześlij zdjęcie lub skan swojego dokumentu tożsamości: dowodu osobistego albo paszportu.
   Wystarczy, że prześlesz zdjęcie tylko tylnej strony dowodu osobistego.
   Widoczne i czytelne muszą być jedynie:
   • imię i nazwisko
   • PESEL
   • seria i numer dokumentu
   • data wydania i data ważności dokumentu.
   Pozostałe dane możesz zakryć.
…WYSŁAŁEM (1) jak sądziłem o co prosili…

04.05.2025r – dostaje wiadomość, że brakuje na przesłanym zdjęciu daty ważności dokumentu, która jest zawarta w pasku MRZ i mam przesłać dokument tożsamości z widoczną datą jego ważności.
… WYSŁAŁEM (2) z widoczną datą ważności w polu MRZ (pomimo ustawy, w której jest zapisane, że obywatele polscy otrzymują dowód osobisty na 10 lat przez co wymóg PayU jest absurdalny) …

05.05.2025r. – dostaję żądanie pozostawienie odsłoniętego obszaru MRZ na zdjęciu/skanie oraz informację, że pozostałe elementy zostały prawidłowo zanonimizowane. A także deklarację, że zostanie przesłana przez PayU szczegółowa informacja, czego dokładnie dotyczą ich zastrzeżenia jeśli będą je mieli.
…WYSŁAŁEM (3) kolejny skan z widocznymi wszystkimi danymi jak pozyżej również w polu MRZ…

09.05.2025r. – zamiast szczegółowej informacji eskalacja żądań, tym razem ma być widoczne w całości pole MRZ.
Dopominam się zgodnie z wcześniejszą deklaracją o szczegółową informację, czego dokładnie dotyczą ich zastrzeżenia.

Próbuję dowiedzieć się jakie są ich zastrzeżenia i co jakiś czas proszę o udzielenie przez PayU odpowiedzi, na co dostaję w odpowiedzi regułkę, że rozpatrują i proszą o cierpliwość, którą przez jakiś czas wykazuję...

15.05.2025r. - … WYSŁAŁEM (4) kolejny skan, tym razem przedniej (z informacji wynika, że jest to dopuszczalne) oraz tylnej strony opisując (poza obszarem skanu) w którym miejscu widoczne są poszczególne, wymagane przez PayU dane.

Kolejne prośby o odpowiedź z PayU, na które w odpowiedzi (26.05.2025r.) znana regułka, że do każdego zapytania podchodzą indywidualnie i prześlą informację jak najszybciej.
Nie przesyłają, a ponieważ równolegle monituję sprawę przez Allegro, to dostaję w dniu 04.067.2025r. ogólną informację o zbyt dużej ingerenci w dokument oraz, że informacja ma być także wysyłane do mnie przez operatora.
Nie została wysłana.

05.06.2025r. - … WYSŁAŁEM (5) kolejny skan, tym razem wychodząc na przeciw żądaniom z 09.05.2025r. widoczny jest w całości obszar MRZ. Naiwnie wierzę, że na tym problemy PayU z weryfikacją dokumentu się skończą.

Po interwencji, w dniu dzisiejszym (12.06.2025r.) otrzymuję kolejne żądanie, że w celu zakończenia weryfikacji konta mam przesłać zdjęcie tylnej strony dowodu osobistego zamiast skanu i mogę sobie umieścić znak wodny.

Innymi słowy:
- wysłałem do PayU już cztery skany dowodu osobistego z widocznymi danymi wymienionymi w komunikacie
- wysłałem skan z widocznym w całości paskiem MRZ, mając na względzie informację, że pozostałe dane zostały poprawnie zanonimizowane
- przez ok. 5 tygodni czekam na szczegółową informację z PayU, czego dokładnie dotyczą ich zastrzeżenia

I pytanie z nagłówka: czy PayU to jest jakaś poważna firma skoro tak się zachowują…?

I drugie pytanie: czy po rozwiązaniu umowy z PayU możliwa jest na Allegro sprzedaż będąc użytkownikiem zweryfikowanym przez PRZELEWY 24…?

Serdecznie pozdrawiam
Piotr

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Platoo Jak znam życie twoim problemem jest allegro, a nie payu

były tutaj na tym forum podawane telefony do payu, gdzie można zweryfikować o co chodzi z weryfikacją i na jakim jest etapie, oraz opisy jak allegro ściemniało w sprawach weryfikacji

 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Platoo  jeśli chodzi o skany, to oni często mają problem z weryfikacją, szybciej weryfikują zdjęcia, ale w czym jest problem, to nie wiem o co chodzi, może w pliku z telefonu  jest więcej danych 🤔, sprzedawać na Allegro bez PayU możesz, ale jak przyjdzie kasa na PayU, a nie na P24, to jej nie wypłacisz😉

oznacz moderatorów

Platoo
#7 Wielbiciel

Ale plik z telefonu też przecież będzie anonimizowany i to w tym samym programie graficznym, więc efekt nie będzie się różnił od przesyłanych dotychczas skanów.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Platoo  nie chodzi o samą grafikę, każdy plik posiada nagłówek, graficzne też  i z informacji tam zapisanych  można się dowiedzieć o wiele więcej o zdjęciu niż oglądając piksele obrazka

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@Platoo 

Wyślij im zdjęcie, a nie skan, oczywiście po anonimozacji.

A jeżeli chodzi o datę wydanie i ważności dokumentu, to zdarzają się wyjątki od 10-letniego okresu ważności. 

oznacz moderatorów

Platoo
#7 Wielbiciel

Jeszcze raz spróbuję, ale pokłady mojej cierpliwości nie są nieograniczone... Ciekawe jakie będzie kolejne ich żądanie.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Ja też nie sądzę, ze to wina payu. Korzystam z tego systemu też na innych platformach. Zawsze wszystko było szybciutko i sprawnie załatwione. Kłopoty tylko na Allegro. 

Poza tym jak mnie pamięć nie myli to były tu jakieś posty gdzie po telefonie payu nie wiedziało o co chodzi, bo  z ich strony było dobrze, a na Allegro zablokowane...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Platoo
#7 Wielbiciel

Też mi to przeszło przez myśl, ale muszę przyznać, że zrażanie do siebie użytkowników, to dość nietypowa metoda walki z konkurencją...

oznacz moderatorów

RaBarbar_ka
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Platoo skonsultowałam opisany przez Ciebie temat. 
Nasz support próbuje wyjaśnić z operatorem Twoją sprawę, jednak musimy czekać na decyzję PayU. 
Nawiązując do pytania o rezygnację z PayU, niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ wybór operatora jest automatyczny, przypisywany w zależności od metody płatności oraz banku, z którego korzystają klienci. 

   Basia
   Moderatorka
oznacz moderatorów