anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może odstąpić od umowy?

atma82
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Kilka dni temu sprzedałam 3 sztuki uchwytów i wysłałam je kupującemu (myślałam, że sprzedaję 3 sztuki, ponieważ kupujący uświadomił mnie, że kupił 3 zestawy po 30 sztuk czyli 90 sztuk - wysłał mi zrzut ekranu tego ogłoszenia). Nie wiem, jak to się stało, nigdy nie korzystałam z opcji sprzedaży w zestawach, czy mogłam to zrobić przez przypadek, nie wiem. Przeprosiłam kupującego, wyjaśniłam że to błąd i zaproponowałam zwrot pieniędzy. Jednak kupujący żąda dosłania brakujących 87 sztuk ( 87 sztuk x 25 zł - po tyle sprzedaję jedną sztukę to wartość ponad 2000 zł). Nie mam tyle uchwytów i nigdy nie miałam i nie mam takich pieniędzy. Sprzedaję uchwyty prywatnie, aby podreperować budżet domowy. Nigdy nie chciałam nikogo oszukać. Od razu zaproponowałam, że zwrócę pieniądze. Chciałam zwrócić pieniądze nawet bez zwracania tych 3 sztuk, ale kupujący jest nieustępliwy. Jak mam rozwiązać tę sprawę. Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg#

@atma82 zwróć kasę powołując się na rażącą pomyłkę w cenie .

oznacz moderatorów

atma82
#7 Wielbiciel#

Napisałam wczoraj oświadczenie oświadczenie sprzedawcy o uchyleniu się od skutków woli złożonego pod wpływem błędu i chcę zwrócić pieniądze oficjalnie przez allegro, ale nie wiem jaki powód zwrotu wybrać:

-zwrot

- reklamacja

- towar niedostępny 

- kupujący wpłacił za niską kwotę.  Będę wdzięczna za jeszcze jedną podpowiedź.

oznacz moderatorów

Client:107370536
#12 Orędownik#

@atma82 Napisałaś, że nie masz tylu uchwytów, ile wpisałaś w ofercie, więc "towar niedostępny".

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@atma82 Wybierz "zwrot" >pokaże sie okienko gdzie wpiszesz "powód zwrotu" Zrób jak Ci radzi @mdrogeria Nie wpisuj "towar niedostępny", bo to może stworzyć większe problemy ze strony kupującego. A tak nawet Allegro nie przyzna mu racji.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@atma82 a podasz link do oferty? Pewnie połączyło Cię z katalogiem allegro i wyszły hocki klocki.

A co do janusza biznesu zrób tak jak pisze @mdrogeria pewnie zarwiesz negatywa ale nic więcej.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:44052296 a Ty se kup słownik ortograficzny 😁

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@mdrogeria nie czepiaj się. Pisałem w uniesieniu 🤣

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:44052296 Wygodniej się pisze siedząc przed komputerem😁

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

przez 18 lat na Allegro nie raz spotkałem się z takimi hienami, wykorzystującymi najmniejsze potkniecie sprzedawcy, normalny człowiek zrozumie, nie ma pretensji, czasem wyśle mu jakiś praktyczny gratis i jest zgoda ale nie ludzie hieny, taki się uczepi żeby wydrzeć najwięcej jak się da, w czasie wojny nazywano ich szmalcownikami jak widać szmalcownicy wiecznie żywi, kiedyś można było przed takimi ostrzec jak były komentarze dla kupujących 

teraz hulaj dusza,  nawet jak dostanie pomyłkowo drogi towar to nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile i ma mnie w d****  wg zasady Barei nie oddam ci towaru i co mi zrobisz ?   

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@atma82 Zrób tak, jak napisał @mdrogeria > nawet jak pseudoklient" otworzy dyskusję , a Ty zadeklarujesz zwrot kasy, to Allegro nic Ci nie zrobi. Najwyżej skończy się na "negatywie" > pewnie tego nie unikniesz. Najlepiej od razu odeślij mu pieniędze i niech da się wypchać.

Sprzedający nie może odstąpić od umowy, ale w tym wypadku masz prawo. Jak chce to niech poda Cię do sądu > bo nic innego mu nie pozostanie. Żaden sąd nie przyzna mu racji. Nie przejmuj się.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@atma82 a ja bym poprosił o odesłanie na reklamację i wtedy oddał bym co wpłacił i za odesłanie 😄 

Jak nie odeśle nic bym nie zwracał a po 14 dniach odrzucił reklamację za brak odesłania, allegro nic wtedy nie zrobi w razie dyskusji a i Ty nie będziesz w plecy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:107370536
#12 Orędownik#

Dzień dobry, @atma82.

Wystawiłaś publiczną ofertę sprzedaży i jesteś nią związana. Wbrew temu, co twierdzą tutejsi "znawcy" polskie prawo nie przewiduje możliwości odstąpienia od umowy z powodu "rażącej pomyłki" sprzedawcy. Samo pojęcie "rażącej pomyłki" jest ich wymysłem i w prawodawstwie nie występuje. Nie znaczy to, że jesteś w beznadziejnej sytuacji. Możesz uchylić się od skutków prawnych swojego oświadczenia woli, jeśli złożyłaś je pod wpływem błędu, a nabywca o tym błędzie wiedział lub mógł go z łatwością zauważyć. Będziesz musiała mu udowodnić, że Twój błąd był istotny i oceniając sprawę rozsądnie, nie złożyłabyś oświadczenia tej treści.

Odradzam Ci wyzywanie nabywcy od "szmalcowników", "januszy", "hien" i "pseudokupujących". Klient przyjął ofertę, za którą Ty jesteś odpowiedzialna i opłacił zamówienie z góry. Dopełnił tym samym swoich obowiązków i w tej chwili to on jest osobą poszkodowaną. Wyzwiska w dyskusji nie poprawią Twojej sytuacji. Słusznie zrobiłaś proponując mu jakąś formę zadośćuczynienia za stracony czas i pieniądze. Idź tą drogą, to może unikniesz konsekwencji, o których milczą Twoi doradcy. A konsekwencje radzenia klientowi "żeby się wypchał" mogą być dotkliwe: jeden negatyw na Twoim koncie sprawi, że odsetek poleceń przez kupujących spadnie Ci poniżej 90%, poziom obsługi klienta stanie się nieakceptowalny i przez najbliższy rok niczego już z tego konta nie sprzedasz. I to pod warunkiem, że Allegro całkiem nie zawiesi Ci sprzedaży. Warto o tym pomyśleć przed przyjęciem "życzliwej" porady od stałych bywalców forum.

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

Jeśli doszło do zawarcia umowy z błędną ceną, sposobem przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż internetową na uniknięcie wydania towaru jest powołanie się na błąd w cenie w ofercie , na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego. Jak to zrobić? należy złożyć klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonej pod wpływem błędu co do ceny; błąd co do ceny musi być istotny - uzasadniający przypuszczenie, że gdyby nie błąd w cenie, to oceniający sprawę rozsądnie przedsiębiorca nie wystawiłby towaru w sklepie po tej cenie;

  • przedsiębiorca musi złożyć na piśmie klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonego pod wpływem błędu (powód - błąd w cenie) - może być mail.

oznacz moderatorów

Client:107370536
#12 Orędownik#

@Qwin_sklep 

Jeśli doszło do wykorzystania cudzego utworu w części lub w całości, sposobem cytującego na uniknięcie zarzutu o plagiat jest odpowiednie oznaczenie cytatu oraz podanie jego twórcy i źródła cytowanego utworu, na podstawie art. 29 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jak to zrobić? Wystarczy nie być drugim LWEM.

oznacz moderatorów