Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klientka kupiła u mnie wisior i wybrała list zwykły , wisior zapakowałam na tyle, na ile pozwala gabaryty w tej opcji wysyłki. Kupująca twierdzi , że wisior otrzymała pęknięty , że taki uszkodzony wisior musiałam , już jej wysłać, i oczekuje ode mnie zwrotu pieniędzy. Absurdem byłoby wysyłanie uszkodzonego wisiora, wiedząc , że i tak będą z tego tytułu problemy. Kamień został uszkodzony podczas dostawy , co w tej sytuacji ? czy sprzedający musi zwrócić pieniądze za czyjąś niefrasobliwość podczas wyboru opcji wysyłki. Proszę o odpowiedz
@listeriaa napiszę tylko jedno - klient wybrał jedną z opcji przesyłki jakie Ty zaproponowałeś w ofercie .
owszem , mam w ofercie wiele wysyłek do różnych rzeczy, jednak nikt nie wybiera wysyłki listem zwykłym kamieni .
Czyli w liście poleconym wysyłka kamieni jest bezpieczniejsza niż w zwykłym? 😂 Większej bzdury dawno nie słyszałam. Poza tym na większości aukcji masz kamienie, to albo oferuj bezpieczną dostawę albo porządnie zabezpieczaj to co nadajesz w liście.
Sprzedający musi dostarczyć towar zgodny z ofertą, kupujący składa reklamację a więc odnieś się do niej.
Zgodnie z przepisami prawa K.C. Rękojmia odpowiadasz wobec konsumenta za towar do momentu jego dostarczenia kupującemu przez spedytora. W przypadku dostarczenia wadliwego towaru (np. uszkodzonego w czasie transportu) również to TY odpowiadasz za towar wobec kupującego. Kupujący ma prawo żądać od ciebie zwrotu ceny, wymiany, obniżenia ceny, naprawy (ale to w tym wypadku nie wchodzi w rachubę). Wszelkie koszty związane z tą reklamacją ponosisz TY.
Dodatkowo podpowiem ci, że jeżeli kupujący wybiera dostawę listem zwykłym (nierejestrowalnym) to w przypadku jego zagubienia również całą odpowiedzialność za przesyłkę ponosisz TY. Radzę ci list zwykły usunąć z oferty metod dostawy. Dodam również, że zgodnie z regulaminem wysyłek pocztowych list zwykły służy do nadawania dokumentów itp. a nie wysyłania towarów.
Podkreślę, że jedynie Ty wykazujesz się wielką niefrasobliwością oferując metodę dostawy "list zwykły" i to Ty ryzykujesz najwięcej przy wysyłce towaru "zwykłym listem".
tutaj chodzi o kwestię zabezpieczenia wysyłki, nie ma znaczenia, że to zwykły list. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe zabezpieczenie przesyłki, jeśli udostępniasz taką formę, to rozumuję, że jesteś w stanie dobrze zapakować sprzedawany produkt tak, żeby cały dotarł do klienta.