anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy w zwrocie środków do kupującego zawrzeć sam koszt towaru, czy koszt towaru i wysyłki?

MAMY ROZWIĄZANIE!
andy7808
#8 Zapaleniec#

Witam

Mam pytanie dotyczące zwrotu towaru. Czy powinienem oddać pieniądze tylko za towar czy za towar i przesyłkę?

Wydaje mi się że koszty wysyłki 8,99 powininny zostać po stronie kupującego, ale wolę Was spytać bo nie mogę znaleźć info na ten temat.

Proszę o radę

Dziękuję

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
ItalyStore
#7 Wielbiciel#

ok kliknalem na ten przycisk (dotychczasowy formularz) i rzeczywiscie dziala wszystko tak jak wczesniej. na dodatek koszt wystawienia jest 0zl. czyzby wszystko powrocilo do normy i mozna ponownie uzywac allegro tak jak kiedys???

oznacz moderatorów
madbrother
#9 Pomysłodawca#

To ja mam pytanie, jestem sprzedającym prywatnie z kategorią SMART, kupujący kupuje przedmiot po czym odstępuje od umowy o coś mu się nie podoba pokazując usterki. Przy zakupie wybrał opcję wysyłki kurierem a nie smart za 0zł, tu pytanie jeśli najtańsza możliwa wysyłka w ofercie smart kosztuje 0zł to przy zwrocie opierając się o ustawę zwracam mu tylko koszty przedmiotu a nie wysyłki ?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@madbrother jak wskazal usterki to to jest reklamacja a nie odstapienie od umowy. Reklamacje mozesz odrzucic z uzasadnieniem lub przyjac wtedy decydujesz o formie rozpatrzenia sam czyli zwrot kasy, naprawa lub wymiana. Na reklamacje towar powinno sie odealac do ekspertyzy do sprzedawcy chyba ze sprzedawcy wystarcza zdjecia by wydac decyzje reklamacyjna z uzasadnieniem. 

oznacz moderatorów
madbrother
#9 Pomysłodawca#

Kupujący korzysta z opcji zwrotu w opisie niezgodność z opisem towaru powołując się na usterki i oczekuję zwrotu pieniędzy stąd moje pytanie czy jeśli przedmiot był w ofercie smart i kupujący mógł skorzystać z darmowej dostawy i darmowego zwrotu to w tej sytuacji jeśli wybrał droższą opcję kuriera czy muszę mu zwracać koszt kuriera czy zgodnie z ustawą nie bo opcja najtańsza to 0zl w pakiecie smart. Trudno mi też jednoznacznie stwierdzić czy kupujący posiada pakiet smart. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Niestety ale zaznaczyl reklamacje od lat prosza sprzedawcy allegro o to by oba formularze byly osobno a nie jeden pod drugim. Oddajesz najtansza forme dostawy z oferty ktora nie jest odbiorem osobistym wedlug ustawy wiec skoro mial mozliwosc skorzystac ze smart a wybral drozsza to masz odpowiedz na pytanie. Ale tak jak ci pisze wcale nie musisz godzic sie na odstapienie bo zaznaczyl reklamacje mozesz wkleic formularz odstapienia to co zaznaczyl z tym ze jak zgodzisz sie na przyjecie reklamacji to oddajesz mu wszystkie poniesione koszty w tym za wysylke do niego i odeslanie do ciebie @madbrother 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria @kostas11 zerknijcie bo ja tu widzę ewidentny błąd formularza allegro

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@madbrother jeśli to była reklamacja to naprawiasz lub wymieniasz i oddajesz za odesłanie lub za towar i odesłanie bo wysyłka była w smart darmowa, jeśli to był zwrot bez podania przyczyny oddajesz za sam towar. Przy reklamacji nie dział zapis o najtańszej wysyłce z oferty, po drugie 0 zł smart nie liczy się !

Kupujący nie ma obowiązku odsyłać za darmo smartem 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 z tego co zrozumiałem to on miał smarta w ofercie jako prywatny ale zakup i oplacenie przesylki byly nie smart tylko za wysylke zaplacono i on sie pyta czy oddaje 0 zl bo mial smarta czy jak za oplacona wysylke

oznacz moderatorów