Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam sprawa ma się następująco, sprzedałem nawigację samochodową używaną na Fvat firmie która też zajmuje się sprzedażą i naprawą takich sprzętów.Kupujący po tygodniu zgłosił że sprzedali ten sprzęt klientowi i wyłącza mu się po jakimś czasie użytkowania. Została zgłoszona reklamacja towaru do nas. Po otrzymaniu paczki okazało się że sprzęt miał ślady ingerencji zmienione zostało oprogramowanie jednostki i była otwierana .Niestety musielimśmy przez to odrzucić reklamację. Allegro poprosiło nas czy możemy spróbować naprawić sprzęt i odesłać do klienta . Nawigacja została dostarczona do niezależnego serwisu napraw , i niestety naprawa jest skomplikowana i trwa dłużej , do tego części do naprawy są importowana z Chin. 31 Grudnia dostałem wiadomość że nasze konto jest obciążone a tytuły wypłaty kupującemu z allegro protect na kwotę 2335 zł !!Żaden pracownik nie kontaktował się z nami żeby w ogóle dowiedzieć się na jakim etapie jest sprawa .
@Radiolubin Tu mi coś nie pasuje : Allegro poprosiło nas czy możemy spróbować naprawić sprzęt i odesłać do klienta
@Radiolubin Jeśli stwierdziliście ingerencję w sprzęt to reklamacja powinna zostać rozpatrzona negatywnie, sprzęt odesłany do klienta i na tym temat powinien się zakończyć.
Dziwne, że allegro prosiło was o próbę naprawy - czemu się w ogóle na to zgodziliście?
Tak jak piszecie allegro zapytało czy możemy naprawić sprzęt .Niestety nasza wiedza nie jest tak rozległa i korzystamy z serwisów które robią to od lat. Sprzęt został dostarczony do naprawy,ale jak wiadomo jak to jest w takich firmach są zawalenie robotą tym bardziej okres międzyświąteczny i sprawa się przedłużała . To był mój błąd bo mogłem zrobić tak jak mówicie odesłać jednostkę kupującemu i zamknąć temat .
Odrzuciłeś reklamacje i było Ok, po co jeszcze jakieś ustalenia?🤔
@Radiolubin W ostatniej wypowiedzi w dyskusji z 06.12 nasz pracownik poprosił Cię o przedstawienie dokumentu, który potwierdzi diagnozę oraz koszty naprawy lub brak możliwości naprawy. Następnego dnia napisałeś, że Twój serwis nie jest w stanie podać takich informacji, ale też przez kolejne tygodnie nie poinformowałeś w dyskusji jaki jest status tej sprawy. 31.12 kupujący złożył wniosek do Allegro Protect, a my rozpatrzyliśmy go pozytywnie, bo też nie mieliśmy podstaw do odmowy tej rekompensaty, skoro kupujący nie ma przedmiotu, pieniędzy, ani informacji co się dzieje w sprawie jego zamówienia.
Tak nie poinformowałem w dyskusji jaki jest status w sprawie , ponieważ serwis który miał jednostkę cały czas próbował zdiagnozować usterkę .A 16 grudnia zamknęliście dyskusję i uznaliście sprawę za rozwiązaną.To jakiś absurd bo teraz ja mam uszkodzoną nawigację przez kupującego , mimo że odrzuciłem jego reklamację , będę musiał zapłacić serwisowi za jej naprawę bo już jest w trakcie o ile przyniesie skutek .
@Radiolubin Niestety ale wychodzi na to, że dobrowolnie zgodziłeś się dokonać naprawy chociaż nie musiałeś tego robić i jak pisze @_HolaOla_ kompletnie zawaliłeś terminy oraz zostawiłeś klienta bez towaru, bez pieniędzy i bez żadnej informacji.
Może być ciężko to odkręcić o ile w ogóle się to uda...
Ale czy uważasz że to nie jest chore , allegro nawet mnie nie zapytało czy w ogóle odesłałem ten sprzęt naprawiony czy zepsuty , tylko wypłaciło pieniądze kupującemu bez jakiej kol wiek analizy.W sumie się nie dziwie jak rozdają czyjeś ciężko zarobione pieniądze lekką ręką!!!
@Radiolubin Oczywiście, że allegro powinno się z tobą skontaktować.
Tylko tu problem jest bardziej złożony bo najpierw rozpatrzyłeś reklamację negatywnie - potem powinieneś umożliwić odbiór sprzętu kupującemu, osobiście lub wysyłkowo. W tej sytuacji allegro nie ma prawa podważać Twojej decyzji i ewentualna rekompensata jeśli zostałaby przyznana to bez obciążania ciebie tymi kosztami.
Ty natomiast nie wiem czemu zgodziłeś się na własną odpowiedzialność spróbować dokonać naprawy sprzętu - rozumiem, że kupujący również wyraził na to zgodę tak?
@_HolaOla_ Jeśli reklamacja została rozpatrzona negatywnie a sprzedający zgodził się pomimo tego spróbować dokonać naprawy to czy aby na pewno rekompensata została przyznana słusznie? Czy próba naprawy (nawet jeśli się przeciąga) była wbrew woli kupującego czy za jego zgodą?
@komis-bell Każdy wniosek rozpatrywany jest indywidualnie, ale fakty są takie, że w dniu przyznania rekompensaty kupujący nie miał ani pieniędzy, ani towaru, ani nawet informacji o statusie naprawy. Kupujący 5.12 zapytał w dyskusji, czy czytnik został już naprawiony. Na co sprzedający odpowiedział, że jeszcze nie i nie wiadomo, czy zostanie naprawiony. Od momentu, w którym naprawa została zaproponowana minęło prawie dwa tygodnie i nasz pracownik powiadomił sprzedającego, że dalsze przedłużanie rozwiązania tej sprawy może spowodować nałożenie ograniczeń.
@_HolaOla_ Ok ok, ale:
- reklamacja została rozpatrzona negatywnie
- kupujący i sprzedający wyrazili zgodę na próbę naprawy - tak czy nie?
- czy ktokolwiek deklarował jakiekolwiek terminy tej naprawy?
"nasz pracownik powiadomił sprzedającego, że dalsze przedłużanie rozwiązania tej sprawy może spowodować nałożenie ograniczeń. "
Na jakiej podstawie skoro próba naprawy była przeprowadzona dobrowolnie i za zgodą obu stron?
Tak obydwie strony wyraziły zgodę na naprawę sprzętu ,Nie były ustalane żadne terminy , kupujący pytał kiedy a jak nie mogłem podać konkretnej daty ponieważ serwis sam nie mógł jej sprecyzować .
@_HolaOla_ na jakiej podstawie allegro żądało od sprzedawcy takich dokumentów? Przecież nie jesteście stroną w sprawie, żeby to wam coś udowadniać.
Sprawa była zakończona- reklamacja odrzucona. Dalszy bieg spraw to tylko uprzejmość sprzedawcy (za którą, jak to tutaj bywa dostał po D).
Masz rację to były nasze prywatne ustalenie z kupującym , jest to bezpodstawne obarczenie mnie kosztami
@komis-bell napisał(a):
@Radiolubin Niestety ale wychodzi na to, że dobrowolnie zgodziłeś się dokonać naprawy chociaż nie musiałeś tego robić i jak pisze @_HolaOla_ kompletnie zawaliłeś terminy oraz zostawiłeś klienta bez towaru, bez pieniędzy i bez żadnej informacji.
Może być ciężko to odkręcić o ile w ogóle się to uda...
@komis-bell Przeczytaj dokładnie, @Radiolubin napisał ze odrzucił reklamację,
dyskusja jest zamknięta jako rozstrzygnięta wiec nie można tam umieszczać odpowiedzi.
Nie mamy wiedzy czy była komunikacja miedzy kupującym i sprzedawcą, jakie były ich ustalenia, kto pokrywa koszty naprawy itp.
Odnośnie allegro protect jestem ciekaw jak wyglądała procedura rozpatrywania wniosku, czy poczekano na wyjaśnienia sprzedawcy itd.
Ostatecznie pewnie allegro może sobie "dowolnie" wypłacać rekomensaty, obarczanie ich kosztami to już osobna sprawa.
Czyli co?
Nie dopilnowałeś formalności z tego co pisze @_HolaOla_ ? 😮
@Radiolubin napisał(a):
Witam sprawa ma się następująco, sprzedałem nawigację samochodową używaną na Fvat firmie która też zajmuje się sprzedażą i naprawą takich sprzętów.Kupujący po tygodniu zgłosił że sprzedali ten sprzęt klientowi i wyłącza mu się po jakimś czasie użytkowania. Została zgłoszona reklamacja towaru do nas. Po otrzymaniu paczki okazało się że sprzęt miał ślady ingerencji zmienione zostało oprogramowanie jednostki i była otwierana .Niestety musielimśmy przez to odrzucić reklamację. Allegro poprosiło nas czy możemy spróbować naprawić sprzęt i odesłać do klienta . Nawigacja została dostarczona do niezależnego serwisu napraw , i niestety naprawa jest skomplikowana i trwa dłużej , do tego części do naprawy są importowana z Chin. 31 Grudnia dostałem wiadomość że nasze konto jest obciążone a tytuły wypłaty kupującemu z allegro protect na kwotę 2335 zł !!Żaden pracownik nie kontaktował się z nami żeby w ogóle dowiedzieć się na jakim etapie jest sprawa .
@Radiolubin
Generalnie powinieneś odrzucić reklamację w ustawowych terminach.
Moim zdaniem jeśli tak zrobiłeś to w zasadzie sprawa jest czysta.
..a jeśli otrzymałeś towar to kupujący po odrzuceniu reklamacji powinien go odebrać na swój koszt.
To że allegro poprosiło po odrzuceniu reklamacji byś naprawił generalnie nie powinno mieć znaczenia. Oczywiście zwrot towaru musisz umożliwić i powinieneś udzielać odwiedzi w dyskusji (są za to regulaminowe kary) ale allegro nie powinno obarczać ciebie kosztami wypłaconej rekompensaty.
Ty jeśli chcesz możesz na swój koszt naprawiać sprzęt do którego odrzuciłeś reklamację a allegro może wypłacać ze swoich środków rekompensaty.
Na twoim miejscu złożyłby pisemnie reklamację do allegro na naliczoną opłatę.
Tak reklamacja była odrzucona w ustawowym terminie, był też przedstawione dowody na ingerencję w sprzęt, na jakiej podstawie odrzuciliśmy reklamację. Szczerze przyznam że była to może nasza pierwsza reklamacja nie wiedziałem jak mamy się zachować i chcieliśmy pomóc kupującemu naprawić ten sprzęt.
@Radiolubin napisał(a):
Tak reklamacja była odrzucona w ustawowym terminie, był też przedstawione dowody na ingerencję w sprzęt, na jakiej podstawie odrzuciliśmy reklamację. Szczerze przyznam że była to może nasza pierwsza reklamacja nie wiedziałem jak mamy się zachować i chcieliśmy pomóc kupującemu naprawić ten sprzęt.
@Radiolubin tak jak sugerowałem najlepszym rozwiązaniem będzie złożenie reklamacji do allegro na naliczoną przez allegro opłatę.
Pracownicy działu allegro protect często zbyt pochopnie wypłacają odszkodowania, a to doprowadza do tego że z automatu naliczają bezpodstawnie sprzedawcy koszty tych rekompensat naruszając tym prawo.
W sytuacji jeśli postępowałeś zgodnie z przepisami reklamację odrzuciłeś nie powinni ciebie obarczać kosztami wypłaconej rekompensaty.