Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam pytanie odnośnie dyskusji i zgodnie z jednym z punktów, który przytaczam poniżej włączenie się w nią Allegro.
Taka sytuacja: klient zgłosił zwrot ze względu na złą jakość obrazu w kupionej kamerze. Otrzymał informację, aby wysłać do nas kamerę na sprawdzenie jeśli będzie to problem czysto konfiguracyjny zwrot kamery lub środków nastąpi bardzo szybko. Klient wysłał do nas kamerę i po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że jest uszkodzona optyka z powodu upadku kamery. W związku z tym, wysłaliśmy kamerę do producenta aby podjął decyzję o naprawie albo o wymianie lub zwrotną informację potwierdzającą nasze ustalenia uszkodzenia układu optycznego kamery z powodu upadku. Z racji tego, że nie trwa to z dnia na dzień aby otrzymać taką informację, to wtedy bez żadnej informacji skierowanej do nas od supportu Allegro odnośnie postępów w załatwieniu sprawy zawiesiło nam konto sprzedażowe i zmusiło do zwrotu należności.
Po tygodniu przyszła odpowiedź potwierdzająca, że układ optyczny jest uszkodzony z powodu upadku kamery na twardą powierzchnię.
Co w tym przypadku możemy zrobić, obciążyć Allegro za zbyt pochopną decyzję?
Czy może jakieś inne rozwiązanie przewidziane jest w takim przypadku?
Pozdrawiam
Dzień dobry @PSK-NET! Jako sprzedający masz obowiązek odpowiadać na każdą wiadomość kupującego w dyskusji. Najprawdopodobniej to dlatego, że nie odpisałeś na wiadomość podjęliśmy decyzję o nałożeniu ograniczeń. Podaj proszę numer zamówienia, którego dotyczy ta sprawa.
Oto numer zamówienia 50e66cc0-c509-11ee-af9e-05274d690783
proszę prześledzić moją dyskusję i zobaczy Pani, że prowadziłem konwersję z klientem oraz kilkukrotnie prosiłem o kontakt gdyby miał problem z konfiguracja bo na to wyglądało na początku. Poza tym klient zgłosił nie zwrot tylko wymianę. Aby usprawnić wymianę wielokrotnie zapytałem kupującego aby dokładnie opisał W czym ma problem. Zaoferowałem również swoją pomoc również telefoniczną. Jesteśmy w stanie też Pomagać naszym klientom online. Możliwości pomocy jest naprawdę sporo.Możemy pomagać naszym klientom online.
Po ostatniej mojej wiadomości klient się nie odzywał, więc sądziłem, że problem rozwiązał lub jeszcze za rozwiązanie nie zabrał się z jakiegoś powodu. Cierpliwie czekałem aż tu nagle allegro – bum! Z uśmiechem na twarzy (dla mnie bardziej z ironią i butą) zablokowało mi sprzedaż, a ja zostałem z uszkodzoną kamerą.
Więc jeśli uda się przeanalizować mój problem to prosiłbym łaskawie wskazać w jaki sposób mogę odzyskać teraz pieniądze?więc jeśli uda się przeanalizować mój problem to prosiłbym łaskawie wskazać w jaki sposób mogę odzyskać teraz pieniądze?
Pozdrawiam
@PSK-NET Twoje konto zostało zawieszone 9 marca, ponieważ kupujący napisał w dyskusji 05.03 i na tę wiadomość nie otrzymał odpowiedzi. 9 marca zwróciłeś wpłatę kupującemu, nie była to nasza decyzja. 10 marca ograniczenia zostały zdjęte (otrzymałeś wiadomość e-mail w tej sprawie). Przykro mi, ale w tej sytuacji nie mam jak pomóc.
"Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. 2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację."
Odpowiadałem na bieżąco
@PSK-NET I tu się wszyscy zgadzamy że odesłanie do serwisu i uzyskanie odpowiedzi trwa, ale tu najbardziej istotne jest czy ty sprzedający odpowiedziałeś na reklamację w regulaminowym czasie 14dni?
Nie wiemy jak to przebiegało, słabe są informacje. Gdzie napisane że uznał?
@LEW433
klient zgłosił zwrot ze względu na złą jakość obrazu w kupionej kamerze (zwrot - wada stwierdzona przy użytkowaniu). Otrzymał informację, aby wysłać do nas kamerę na sprawdzenie jeśli będzie to problem czysto konfiguracyjny zwrot kamery lub środków nastąpi bardzo szybko (uznanie odstąpienia od umowy zwrot kasy lub gdyby nie umiał skonfigurować to odeślą mu kamerę sprawną bo była sprawna tylko nie potrafił obsłużyć - reklamacja odrzucona).
W którym dokładnie miejscu została odrzucona?
Odpowiedziałem
@PSK-NET dziękuję, ale sprawdziłam Twoje konto i od 10.03.2024 r. nie ma na niej żadnej blokady sprzedaży. Dyskusję, o której piszesz, kupujący zakończył 12.03.2024.
Proszę wybaczyć, ale ja nie napisałem nigdzie że mam nadal blokadę, tylko że allegro potraktował mnie niemal jak przestępcę i w tamtej chwili blokując mi sprzedaż do momentu aż zwrócę należność!
nie otrzymałem na to odpowiedzi czy było to zgodne z regulaminem i zasadami równego traktowania.
Nie otrzymałem również odpowiedzi w jaki sposób mam żądać od allegro zwrotu w środków za uszkodzoną kamerę?
jeśli tutaj na Forum społeczności nikt nie może lub nie chce udzielić takiej informacji to proszę o przekazanie adresu do kontaktu w tych sprawach bezpośrednio do komórki allegro zajmującej się ww problemem.
@PSK-NET przeczytaj sobie regulamin protect następnie zażądaj cesji długu z kupującego na allegro a kasy możesz dochodzić w sądzie
@PSK-NET nasz pracownik w korespondencji mailowej poinformował Cię, że brak odpowiedzi na wiadomość kupującego to naruszenie regulaminu pkt 10.2. Jeśli chodzi natomiast o zwrot środków to nie widzę tutaj żadnych podstaw, żebyśmy to my mieli zwracać Ci pieniądze. Kupujący odesłał przedmiot w ramach reklamacji, Ty ją rozpatrzyłeś oraz przyjąłeś i mu zwróciłeś pieniądze, więc na jakiego podstawie my jako Allegro mamy Ci zwracać środki za uszkodzony produkt?
A z takiego powodu, że zmuszony zostałem przez Was poprzez nałożoną blokadą do zwrotu środków. Ponadto klient zażądał wymiany!
Dopiero po waszej sugestii o zwrocie pieniędzy, klient poczuł się bezpieczny i wysłał uszkodzoną kamerę I zażądał zwrotu pieniędzy. A ja zostałem z uszkodzoną kamerą!
To chyba jest jasne, że nie dane mi było dokończyć kwestii reklamacji. Ja rozumiem że macie dużą konkurencję Ale żeby w ten sposób postępować ze sprzedawcą to trochę nie fair!
Tym bardziej, że na prowizjach zarabiacie więcej niż sprzedawcy, którzy notabene zostają z problemem późniejszych gwarancji rękojmi.
Dlatego ponawiam pytanie gdzie się mogę zwrócić aby załatwić tą sprawę i odzyskać moje pieniądze?
@PSK-NET Jak już wyżej pisała Ola, nie ma tutaj podstaw do tego, żebyśmy zwrócili Ci środki.
Oczywiście masz prawo złożyć reklamację obsługową, jeśli uważasz, że Twoja sprawa została nieprawidłowo poprowadzona. Zrobisz to przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt
Oczywiście, znam ten zwrot od wielu molochów: nie ma podstaw do.....żenada!