Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej,
proszę o pomoc.
Klietn kupił ekspres jakiś miesiąc temu. W niedzielę zgłosił, że spieniacz mu przestał działać, sam stwierdził, że jest zatkana rurka itp. Poprosiłam o informację, czy użytkował go w sposób w jaki jest opisane w instrukcji. To jest, po każdym użyciu trzeba go czyścić, aby nie było takich o to sytuacji. Kupujący stwierdził, że gdzie niby jest tak napisane i że nie robił tego za każdym razem, co daje dokładny powód zatkania. Z wykrzyknikami kazał mi wysłać dokładną stronę itp. poprosił allegro o wsparcie. Wysłałam mu tą dokładą stronę i cisza. Teraz widzę, że allegro odpisało w taki sposób:
Przykro mi, że spieniacz przestał działać. W takiej sytuacji może Pan reklamować ekspres z tytułu rękojmi. W tym celu bardzo proszę o wskazanie w dyskusji, którą z możliwości Pan wybiera: - obniżenie ceny, - odstąpienie z uwagi na wady, - wymianę, - naprawę przedmiotu. Czas na rozpatrzenie reklamacji (dla obniżenie ceny, wymiany, naprawy) wynosi 14 dni, po przekroczeniu tego czasu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę sprzedającego mixshopbyann o odniesienie się do zgłoszonego problemu i przedstawienie jednoznacznej decyzji reklamacyjnej
Przecież to ewidentnie wina kupującego, że w nieodpowiedni sposób użytkował ten ekspres.
Co zrobić, pomóźcie proszę 😞
mixshopbyann bo ma prawo jak każdy do złożenia reklamacji , a uznanie jej lub odrzucenie leży w gestii sprzedawcy . Zachowaj korespondencję z klientem .
@mixshopbyann Jeżeli jesteś pewien swego, reklamację kupującego odrzuć pisemnie w czasie 14 dni od chili poinformowania o wadzie. Jeżeli nie odrzucisz, będziesz musiał spełnić żądania klienta.
spieniacz mu przestał działać, ... stwierdził, że jest zatkana rurka itp. ...
czy użytkował go w sposób w jaki jest opisane w instrukcji. ... trzeba go czyścić, ... Kupujący stwierdził, ... że nie robił tego za każdym razem
Zasadniczo przyznanie się Kupującego do eksploatacji rzeczy niezgodnie z instrukcją wyłącza odpowiedzialność Sprzedającego i może być podstawą do odrzucenia reklamacji.
Ja doradzałbym jednak do wezwania Kupującego do dostarczenia ekspresu celem sprawdzenia, a decyzję podjąłbym po zapoznaniu się z jego stanem. Jeżeli przysłany ekspres okaże się nie być wadliwy (a tylko "niesprawny" - np. poprzez zatkanie rurki spieniacza w wyniku zaniechań przez Kupującego czynności eksploatacyjnych opisanych w instrukcji obsługi) to przypadku gdy potwierdzisz brak wady - z pełnym przekonaniem możesz odrzucić reklamację, a poniesiesz wyłącznie koszty związane bezpośrednio z rozpatrzeniem reklamacji czyli np. czas poświęcony na sprawdzenie rzeczy (bez kosztów przesyłek poniesionych przez Kupującego).
To nie może sobie rurki odetkać? Moja żona sobie z tym radzi to dziecinnie proste. Niedługo klienci każą sobie buty pastować bo stwierdzą że łapią kurz.
a mi się nie podoba bardzo odpowiedź allegro
i to z dwóch powodów
narzuca ono konsumentowi rozwiązanie jedno z możliwych nie wspominając o innych
np: użycia gwarancji czy też wykonania czynności opisanych w instrukcji obsługi
mimo, że sprzedawca przedstawił rozwiązanie problemu
@_HolaOla_ dlaczego serwis tak robi?
po drugie wypowiedź Proszę sprzedającego mixshopbyann o odniesienie się do zgłoszonego problemu i przedstawienie jednoznacznej decyzji reklamacyjnej
to skandal
jakim prawem serwis skraca Sprzedającemu czas wymagany na odpowiedź i to w sytuacji gdy reklamacja nie została złożona bo kupujący nie przedstawił swojego roszczenia
sam fakt założenia dyskusji to nie jest złożenie reklamacji
oczywiście serwis nie odpowie tutaj na moje zarzuty bo i po co
@mixshopbyann kupujący może złożyć reklamację, a wówczas Ty możesz ją odrzucić i merytorycznie uargumentować swoją decyzję.
@RED skierowałam Twoje uwagi bezpośrdnio do działu mediacji, otrzymałam taką odpowiedź. W dyskusji napisaliśmy, że w takiej sytuacji kupujący może reklamować ..."- więc niczego nie narzucamy, to Kupujacy zdecyduje o roszczeniuw dyskusji.
Napisaliśmy również "Czas na rozpatrzenie reklamacji (dla obniżenie ceny, wymiany, naprawy) wynosi 14 dni, po przekroczeniu tego czasu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę sprzedającego mixshopbyann o odniesienie się do zgłoszonego problemu i przedstawienie jednoznacznej decyzji reklamacyjnej" - nie skracamy więc czasu na rozpatrzenie reklamacji, a tylko wskazujemy ile wynosi.
@la_nika w komunikacie w dyskusji nie piszecie w jakim czasie chcecie mieć odpowiedź
styl komunikatu sugeruje że natychmiast
Jak napisał i wiesz że źle użytkuje to uzasadnij i odrzuć reklamację.