anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja a nieodpowiednie użytkowanie

mixshopbyann
#8 Zapaleniec#

Hej,

 

proszę o pomoc.

Klietn kupił ekspres jakiś miesiąc temu. W niedzielę zgłosił, że spieniacz mu przestał działać, sam stwierdził, że jest zatkana rurka itp. Poprosiłam o informację, czy użytkował go w sposób w jaki jest opisane w instrukcji. To jest, po każdym użyciu trzeba go czyścić, aby nie było takich o to sytuacji. Kupujący stwierdził, że gdzie niby jest tak napisane i że nie robił tego za każdym razem, co daje dokładny powód zatkania. Z wykrzyknikami kazał mi wysłać dokładną stronę itp. poprosił allegro o wsparcie. Wysłałam mu tą dokładą stronę i cisza. Teraz widzę, że allegro odpisało w taki sposób:

 

Przykro mi, że spieniacz przestał działać. W takiej sytuacji może Pan reklamować ekspres z tytułu rękojmi. W tym celu bardzo proszę o wskazanie w dyskusji, którą z możliwości Pan wybiera: - obniżenie ceny, - odstąpienie z uwagi na wady, - wymianę, - naprawę przedmiotu. Czas na rozpatrzenie reklamacji (dla obniżenie ceny, wymiany, naprawy) wynosi 14 dni, po przekroczeniu tego czasu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę sprzedającego mixshopbyann o odniesienie się do zgłoszonego problemu i przedstawienie jednoznacznej decyzji reklamacyjnej

 

Przecież to ewidentnie wina kupującego, że w nieodpowiedni sposób użytkował ten ekspres.

Co zrobić, pomóźcie proszę 😞

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

mdrogeria
#21 Demiurg#

mixshopbyann bo ma prawo jak każdy do złożenia reklamacji , a uznanie jej lub odrzucenie leży w gestii sprzedawcy . Zachowaj korespondencję z klientem .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mixshopbyann Jeżeli jesteś pewien swego, reklamację kupującego odrzuć pisemnie w czasie 14 dni od chili poinformowania o wadzie. Jeżeli nie odrzucisz, będziesz musiał spełnić żądania klienta.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@mixshopbyann 

spieniacz mu przestał działać, ... stwierdził, że jest zatkana rurka itp. ...

czy użytkował go w sposób w jaki jest opisane w instrukcji. ... trzeba go czyścić, ... Kupujący stwierdził, ... że nie robił tego za każdym razem

Zasadniczo przyznanie się Kupującego do eksploatacji rzeczy niezgodnie z instrukcją wyłącza odpowiedzialność Sprzedającego i może być podstawą do odrzucenia reklamacji.

Ja doradzałbym jednak do wezwania Kupującego do dostarczenia ekspresu celem sprawdzenia, a decyzję podjąłbym po zapoznaniu się z jego stanem. Jeżeli przysłany ekspres okaże się nie być wadliwy (a tylko "niesprawny" - np. poprzez zatkanie rurki spieniacza w wyniku zaniechań przez Kupującego czynności eksploatacyjnych opisanych w instrukcji obsługi) to przypadku gdy potwierdzisz brak wady - z pełnym przekonaniem możesz odrzucić reklamację, a poniesiesz wyłącznie koszty związane bezpośrednio z rozpatrzeniem reklamacji czyli np. czas poświęcony na sprawdzenie rzeczy (bez kosztów przesyłek poniesionych przez Kupującego).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

To nie może sobie rurki odetkać? Moja żona sobie z tym radzi to dziecinnie proste. Niedługo klienci każą sobie buty pastować bo stwierdzą że łapią kurz.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

a mi się nie podoba bardzo odpowiedź allegro

i to z dwóch powodów

narzuca ono konsumentowi rozwiązanie jedno z możliwych nie wspominając o innych

np: użycia gwarancji czy też wykonania czynności opisanych w instrukcji obsługi

mimo, że sprzedawca przedstawił rozwiązanie problemu

@_HolaOla_ dlaczego serwis tak robi?

 

po drugie wypowiedź Proszę sprzedającego mixshopbyann o odniesienie się do zgłoszonego problemu i przedstawienie jednoznacznej decyzji reklamacyjnej

to skandal

jakim prawem serwis skraca Sprzedającemu czas wymagany na odpowiedź i to w sytuacji gdy reklamacja nie została złożona bo kupujący nie przedstawił swojego roszczenia

sam fakt założenia dyskusji to nie jest złożenie reklamacji

 

oczywiście serwis nie odpowie tutaj na moje zarzuty bo i po co

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mixshopbyann kupujący może złożyć reklamację, a wówczas Ty możesz ją odrzucić i merytorycznie uargumentować swoją decyzję.
@RED skierowałam Twoje uwagi bezpośrdnio do działu mediacji, otrzymałam taką odpowiedź. W dyskusji napisaliśmy, że w takiej sytuacji kupujący może reklamować ..."- więc niczego nie narzucamy, to  Kupujacy zdecyduje o roszczeniuw dyskusji.
Napisaliśmy również "Czas na rozpatrzenie reklamacji (dla obniżenie ceny, wymiany, naprawy) wynosi 14 dni, po przekroczeniu tego czasu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę sprzedającego mixshopbyann o odniesienie się do zgłoszonego problemu i przedstawienie jednoznacznej decyzji reklamacyjnej" - nie skracamy więc czasu na rozpatrzenie reklamacji, a tylko wskazujemy ile wynosi.

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

 @la_nika w komunikacie w dyskusji nie piszecie w jakim czasie chcecie mieć odpowiedź

styl komunikatu sugeruje że natychmiast

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak napisał i wiesz że źle użytkuje to uzasadnij i odrzuć reklamację.

oznacz moderatorów