anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusje w toku - zawieszenie konta

MAMY ROZWIĄZANIE!
spixer
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry 

 

Mam dość znaczny problem i nie potrafię go sam rozwiązać.

Wczoraj moje konto zostało nagle zawieszone i wszystkie aukcje (około 200) zostały zakończone.

W mailu automatycznym od Allegro dostałem informację o zawieszeniu konta. Nie było określonego powodu zawieszenia konta, za to musiałem wysłać do Allegro zdjęcie dowodu osobistego, towaru z aukcji ze zdjęciem towaru i dowodu zakupu towaru. Przesłałem od razu wymagane rzeczy. W odpowiedzi Konsultant dodatkowo poprosił o przedstawienie modelu sprzedaży - przedstawiłem.

Następnie otrzymałem informację, że moje konto będzie nadal zawieszone z powodu otwartych od ponad tygodnia czterech dyskusji (w toku). Przedstawiłem swoje stanowisko w tej sprawie - wszystkie sprawy zostały zakończone pomyślnie. Potwierdzają to wiadomości w poszczególnych dyskusjach, zawierające potwierdzenie odbioru towaru przez Kupującego bądź zwrot środków za zakup. Kupujący lekceważą moje prośby o zakończenie dyskusji. Na mocy regulaminu Allegro, dyskusja zostanie zakończona po 30 dniach jeśli sprawa nie zostanie zakończona ze strony Kupującego, więc przez około 20 dni moje konto będzie zawieszone tylko dlatego, że Kupujący z własnej woli nie chcą kliknąć zakończ dyskusje.

Konsultant w odpowiedzi na moje wyjaśnienia odpowiada: "Proszę o ponowny kontakt dopiero, gdy wszystkie trwające dyskusje będą zamknięte, a towar zostanie dostarczony do wszystkich Kupujących."

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
mdrogeria
#21 Demiurg#

@spixer załatw sprawę z towarem , dzwoń do klientów , nic więcej nie zrobisz .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Nie przeskoczysz tego, musisz czekać na zakończenie Dyskusji jako rozwiązanych. Na przyszłość - nie dopuszczaj do takich sytuacji, aby kupujący musieli otwierać Dyskusje, a gdy już do tego dojdzie, zawsze rób wszystko, aby kupujący chciał ją szybko zakończyć jako rozwiązaną. 

oznacz moderatorów
www_bokken_pl
#11 Animator#

Beznadziejna porada, bo co sprzedawca ma niby robić aby nie dopuścić do założenia dyskusji lub wpłynąć na jej zakończenie?

U mnie wczoraj paczkomat ma status wydana do doręczania a tu puk dyskusja, że nie otrzymał paczki i zaczyna się zabawa...

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@www_bokken_pl 

Beznadziejna porada, bo co sprzedawca ma niby robić aby nie dopuścić do założenia dyskusji lub wpłynąć na jej zakończenie?

Jeśli tego nie wiesz, co ma robić, to niestety będziesz miał wieszane konto i na Allegro kariery nie zrobisz. Wydawało mi się, że coś do Ciebie dotrze. Nie dotarło. 

Aaa, to odpowiedź innego sprzedawcy - komentatora, a mój post dotyczył autora wątku. Mam nadzieję, że autor zrozumie. 

oznacz moderatorów
www_bokken_pl
#11 Animator#

Jakoś przetrwałem tutaj 15 lat bez zawieszenia konta, więc jednak wiem co robić.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@www_bokken_pl 
co sprzedawca ma niby robić aby nie dopuścić do założenia dyskusji

Sprzedawca nie ma żadnych możliwości "aby nie dopuścić" do otwarcia sporu, a Allegro zasadności otwierania sporów w żaden sposób nie weryfikuje (tak jak można wystawić ocenę do transakcji, którą uznano za niezawartą , tak można podobno otworzyć dyskusję wskazując nawet powód ... który nigdy nie zaistniał).
Dając jednak wadliwe narzędzia do dyspozycji Kupującym i nie weryfikując zasadności ich użycia Allegro może doprowadzić nieuważnego Kupującego do konfliktu z prawem np. podając niewłaściwy powód otwarcia dyskusji może dochodzić do złożenia fałszywego oświadczenia przeciwko Sprzedawcy (czego część Kupujących może nawet nie być (do czasu ew. pozwów) świadoma - bo przecież wybrali tylko powód z listy, a żaden mechanizm weryfikacyjny nie ostrzegł ich).
Z tego co pisali Sprzedający na tym forum - są również powody dla których dyskusje jednak warto mieć . W specyficznym systemie wartości Allegro wyżej oceniany jest ten Sprzedawca, który ma wiele otwartych sporów i odpowiada (np. automatem) na wiadomość w sporze niż sprzedawca któremu żaden Kupujący sporu nie otwiera.
Ale podobno każdy ocenia swoją miarą.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Sprzedawca ma mnóstwo możliwości, aby nie dopuścić do Dyskusji. Najważniejsze to; wywiązywanie się w 100% z zwartych umów, dostarczanie towarów w 100% zgodnych z opisem i w czasie dostawy podanym na aukcji, szybka reakcja na zgłaszane problemy i załatwianie ich tak, aby kupujący był zadowolony. Tylko nieudacznicy nie potrafią działać w ten sposób. Inni działają, mają SS, mają Smart i mają 100% pozytywów. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Bzdura. Nawet spełnienie wszystkich ww. nie gwarantuje (a więc nie jest skutecznym środkiem nie dopuszczenia do otwarcia dyskusji). 

Mieć SMART-a to dla wielu (Kupujących i Sprzedających) jak czytamy na tym forum - już żaden zaszczyt. Kupujący "mają" SMARTa i są zdziwieni, że płacą za przesyłki. Nie płacą za przesyłki - są zdziwieni, że Sprzedawca (czasami ten sam) ma "obok" tańszą ofertę bez "darmowego" SMARTa (nawet po doliczeniu uczciwych kosztów transportu).
Duzi sprzedający mają zazwyczaj własne Umowy z przewoźnikami - na tyle dobre, że płatny SMART! (kosztujący Sprzedawców coraz więcej, a oferujący Sprzedawcom i Kupującym coraz mniej) - nie stanowi wystarczająco atrakcyjnej alternatywy dla ich własnych kontraktów.

Na Allegro jest wielu Sprzedawców "mających" SS, Smart-a i nie zapewniających choćby podstawowego poziomu przyzwoitości w jakości obsługi.
100% pozytywów Sprzedawcy w czasach gdy to Allegro kładzie nacisk na ten wynik (a powinien On wynikać z potrzeb Kupujących) przedstawia sobą już niewielką wartość dla rozsądnego Kupującego (znacznie większą dla Allegro i Sprzedawcy). Tzw. negatywy coraz częściej są przedmiotem szantażu, przekupstwa i in. nieetycznych zachowań w relacjach Kupujący - Sprzedający.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@A3dam 100% w sedno

używanie formularzy narzucanych przez allegro to proszenie się o kłopoty

u mnie znaczący procent dyskusji jest o tematyce nie dostałem faktury

pomijam już fakt, że do każdego towaru jest dołączana papierowa faktura,

a część kupujących woli wersje w pdf (więc zamiast prosić o takową, kłamią, że jej nie otrzymali)

istotnym jest w jaki sposób to zgłaszają w dyskusji - nie kompletny produkt, brak produktu w dostawie , przedmiot jest uszkodzony

 

można założyć dyskusję z reklamacją typu

musztarda jest za zielona - przy zakupie np: piórnika

i tak ją poprowadzić by dostać od allegro zwrot wpłaty z pok

@chmielna12 

jeszcze mało widziałaś akcji na allegro

grzeczność na allegro często jest mylona z uległością

a uczynność ze straszeniem

@xyz96 pokaż mi dużego firmowego sprzedawcę, który nie ma dyskusji, ma 100% pozytywów

 

oznacz moderatorów
chmielna12
#11 Animator#

1. Pytanie czy masz konto firmowe? Jeśli masz konto firmowe to zasadniczo musisz przedstawić wszystkie papiery, żeby je aktywować. Zasadniczo skan dowodu i inne dokumenty powinieneś załączyć zanim zaczniesz sprzedaż. Jeśli nie masz konta firmowego to Allegro nie jest dla Ciebie >  polecam Allegro lokalnie. Aktualnie przepisy prawa polskiego i UE nakładają na serwisy typu Allegro szereg obowiązków mających zapobiegać szarej strefie, praniu brudnych pieniędzy i wyłudzaniu VAT więc nie za bardzo jest tu pole manewru i Allegro może zasadniczo zawiesić ci konta jeśli ma jakikolwiek cień podejrzeń.

2. W sprawach spornych z Allegro, kiedy uważasz, że ty masz rację a Allegro nie, musisz zainwestować w prawnika, który będzie cię reprezentował inaczej nikt nie będzie Ciebie poważnie traktować. Zdarzyło mi się, że zgłoszenie tego samego problemu zostało przedstawiane zupełnie inaczej przez każdego kolejnego konsultanta. A sprawę po mojej myśli załatwiła korespondencja między moim prawnikiem a działem prawnym Allegro (chodziło o cesje konta itp., żaden notariusz nie chciał wystawić aktu notarialnego w formie wymaganej przez Allegro). Dopiero prawnicy się dogadali, ustalili co i jak, po co i dlaczego. Konsultanci nie zawsze są w pełni kompetentni, gdy sprawa wykracza poza ustalony "szablon".

3. Zainwestuj w porządne opisy aukcji, ZDJĘCIA i komunikację z klientem. Najwięcej sporów powstaje w wyniku niezgodności z opisem i słabe zdjęcia, które nie oddają stanu faktycznego. Wymień wszystkie wady towaru jeśli są. Unikaj powszechnego na Allegro procederu wystawiania towaru jako nowy i pisania w opisie że używany. Ustal taki czas dostawy, którego jesteś w stanie dotrzymać w 95% przesyłek, przy czym jeśli to będzie więcej niż 3 dni będziesz miał spory bo klienci często nie patrzą na czas dostawy i oczekują przesyłki najpóźniej 2 dnia roboczego po zamówieniu. Zwroty pieniędzy rób przez system Allegro. Wysyłkę integruj z Allegro, żeby numery śledzenia były od razu na karcie transakcji (większość wysyłki integruje się automatycznie). Pakuj przesyłki tak jakby miały przetrwać bombardowanie - kurierzy nie przejmują się zbytni i rzucają towarem jak chcą. Mój ulubieniec rzucił ostatnio w zaspę pod domem i przesyłka się znalazła dopiero jak przyszły roztopy, spór był ale został szybko wyjaśniony bo Allegro miało wgląd w przebieg wysyłki. Towar przetrwał nienaruszony. Gdy wysyłasz drogi i zarazem delikatny towar zrób dokumentację fotograficzną. Część firm kurierskich po zniszczeniu opakowania przesyłki przepakowuje w opakowanie zastępcze i klient ma pretensje do Ciebie że wysłałeś np. w samym foliopaku.

4. W sprawach spornych, których nie rozumiem o co klientowi chodzi zawsze najpierw dzwonię i próbuję się dowiedzieć. Grzeczna rozmowa zwykle załatwia temat.

5. Postaraj się szybko odpowiadać na wiadomości klientów > ustal np. że sprawdzasz wiadomości w skrzynce Allegro np. o 8, 12, 16, 20 bo większość klientów wysyła jakieś wiadomości zanim zacznie spór i można szybko zareagować.

To tak ogólnie tyle w temacie.

 

 

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@spixer 

Rozumiem, że chodzi o to konto, z którego piszesz?

Już działa😊

Nie możesz się jednak dziwić reakcji serwisu. Trzy komentarze w rok (czyli sprzedaż prawie żadna), nagle pojawia się dużo towaru... i natychmiast pojawiają się też dyskusje od kupujących.

To bardzo nieładnie wygląda. Podpada pod "uzasadnione podejrzenie". Wszyscy sprzedawcy muszą się pilnować - nowi, startujący "z przytupem", muszą się pilnować podwójnie.

Zwrot środków za zakup to nie jest "pomyślne zakończenie". Klient po to kupuje, żeby dostać towar, a nie żonglować pieniędzmi w tę i nazad. Przez takie "nie mam towaru, oddaję pieniądze" największy sprzedawca z mojej kategorii stracił kiedyś Smarta.

oznacz moderatorów
spixer
#7 Wielbiciel#

Tak, konto z którego piszę

Cieszę się, że jest ponownie aktywne 😉

Dziękuję

 

Pozwól, że odniosę się do Twoich akapitów:

Sprzedaje głównie na Allegrolokalnie - stąd brak komentarzy w profilu głównym. Nie jest to ani wystartowanie ze  sprzedażą, ani też nagły wzrost sprzedaży. Mam regularny ciąg aktywnej codziennej sprzedaży od dłuższego czasu. Serwis może zweryfikować mój poziom aktywności sprzedażowej Allegrolokalnie, więc nie rozumiem skąd nagłe "uzasadnione podejrzenie". Może warto wprowadzić możliwość ocen transkacji na Allegrolokalnie.

Zgadzam się. Kupujący kupuje w celu otrzymania towaru, nie zwrotu.

Jednak często spotykam się z faktem, że Kupujący zakłada dyskusje "brak towaru" kilka godzin po zakupie lub dyskusja ma jedynie charakter pytający Sprzedającego. Jeśli Kupujący prosi o zwrot środków w kilka godzin po zakupie, zwrot środków dla mnie oznacza zakończoną pomyślnie sprawę. Według mnie serwis powinien mieć większy udział w Dyskusjach i weryfikować zasadności jej założenia przez Kupującego.

Nie zgadzam się również z zależnością zawieszenie konta = zakończenie wszystkich aukcji na Allegrolokalnie. Poprzez zakończenie aukcji straciłem obserwujących - nie można wznowić tej samej aukcji do stanu sprzed zakończenia. Allegrolokalnie posiada coś ala wznowienie aukcji/wystaw ponownie, jednak jest to bardzo czasochłonne i wymaga ponownego uploadowania zdjęć. 

 

oznacz moderatorów