Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam forumowiczów,
proszę o pomoc w kwestii spornej, otóż kupujący zgłosił problem z etui na telefon po 11 miesiącach od zakupu (zakup grudzień 2022). Etui Led Cover do samsunga.
Udzielono gwarancji na okres 3 miesięcy, możliwość reklamacji natomiast - 12 miesięcy.
Kupujący twierdzi, iż etui powoduje nadmierne zużycie baterii. Oczywiście chce zwrócić etui i żąda zwrotu pieniędzy.
Temat może i błahy, ale oczywiście - dyskusja i włączenie się allegro, które twierdzi, iż kupujący może złożyć reklamację do 1 roku od momentu zakupu z tytułu niezgodności towaru z umową.
W dyskusji udzieliłem informacji, iż etui używa diód LED, aby informować o powiadomieniach dotyczących połączeń, wiadomości, alarmów, stanu baterii i innych. Diody LED pobierają więc energię bezpośrednio z telefonu – w jakimś stopniu mają więc wpływ na stan baterii w telefonie. Bez źródła zasilania funkcje etui nie będą działać. Zużycie baterii w urządzeniu jest zależne od częstotliwości użytkowania, ilości powiadomień itp. co ma również przełożenie na wyświetlanie powiadomień na samym etui.
W związku z powyższym nie ma podstaw do zwrotu towaru.
Serwis allegro prosi o informację, czy kupujący ma odesłać przedmiot. Następnie odnieść się do wady podanej przez kupującego i wydać uzasadnioną decyzję reklamacyjną.
Proszę o sugestie co do całej sytuacji.
, rękojmia natomiast w standardzie - 12 miesięcy. jaki to standard ? 24m-ce. kupujący składa reklamację z tytułu rękojmi i Ty masz obowiązek się do niej odnieś w ciągu 14dni i albo ja uznasz albo, możesz ja rozpatrzyć bez odesłania albo zażądać odesłania w celu rozpatrzenia.
Zakup 2022 rok - zakładka reklamacja - 12 miesięcy, sorki za przejęzyczenie.
@GADCOM_SG no ... sorki , gwarancja to gwarancja , a rękojmia to druga strona maedalu , dla produktów nowych obowiązuje 24 miesiące bez względu na to co masz napisane w zakładkach .
@GADCOM_SG ODNIEŚĆ DO REKLAMACJI SIĘ MUSISZ , zarządaj odesłania towaru do reklamacji i podejmij decyzję .
Kupujący odsyła na swój koszt, jeśli uznam reklamację to muszę zwrócić również koszta wysyłki.
Cała ta sytuacja jest dziwna, kupujący w dyskusji twierdzi, iż zgłaszał problem, jednak żadnej wiadomości nie otrzymałem wcześniej.
Ale reklamacje może zgłosić w dyskusji. Jak wyrazi zgodę to odsyła a Ty zwracasz koszty odesłania po rozpatrzeniu reklamacji, możesz tak dać etykietę możesz podesłać jej kuriera.
@GADCOM_SG Poproś o odesłanie etui w celu rozpatrzenia reklamacji. Jak odeśle to sprawdź czy "etui powoduje nadmierne zużycie baterii" i podejmij decyzję. Jak nie odeśle to 14 dnia od zgłoszenia reklamacji odrzuć ją z powodu nie odesłania towaru.
Na moje to klient ma problem z telefonem - może zużyta bateria lub inna usterka elektroniki, ewentualnie przydałby się reset telefonu do ustawień fabrycznych - czasem działa cuda.
Takie etui zużywa naprawdę niewielkie ilości energii.
Ewentualnie etui mu się znudziło i chce sobie kupić nowe a za to odzyskać kasę.
Też mam podobne zdanie i stoję na stanowisku, że problem jest po stronie telefonu, jednak trzeba trzymać się sztywnych reguł jakie wyznacza prawo w tym zakresie. Poproszę by kupujący odesłał etui i sprawdzę powyższe.
Poproś ważne żebyś w wyznaczonym czasie to zrobił.
Jeśli kupujący nie ma dowodu zakupu robi to jakąś różnicę?
To akurat nie robi żadnej różnicy przy reklamacji na podstawie rękojmi.
Jeszcze jedna kwestia - wysyła na swój koszt i przy pozytywnie rozpatrzonej reklamacji zwracamy koszta wysyłki? Czy mam obowiązek odebrać od klienta towar?
@GADCOM_SG i tak i tak masz obowiązek pokryć koszt wyslania reklamacji do ciebie nie ważne czy mu oddasz za to czym wyśle po okazaniu dowodu oplacenia nadania czy wyślesz mu opłaconą etykietę
Sorki, że odkopuje temat, ale otrzymałem etui, do końca tygodnia muszę rozpatrzeć reklamację.
Jeśli kupujący żąda zwrotu całej kwoty, to czy w tym przypadku w myśl KC Art. 560. mogę wymienić towar na nowy
[Uprawnienia kupującego] § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Nie chce kopać się z koniem i wymieniać się pismami z Rzecznikiem Praw Konsumenta bo tak zapewne by się działo - wykazuję dobrą wolę - chce wymienić towar na nowy, choć w mojej ocenie powinienem odrzucić reklamację.
Czy po wymianie z tytułu reklamacji /rękojmia/ termin rękojmi startuje od nowa? Czytałem, że wymiana towaru z tytułu rękojmi nie wydłuża tego okresu.
Sorki za nawał pytań.
Możesz naprawić, możesz wymienić przy pierwszej reklamacji, Nie startuje od nowa biegnie dalej.
Jeszcze jedno - miałem zapis w ofercie, że wyznaczam okres reklamacji /rękojmi/ na 1 rok - zakup w grudniu 2022. Z powyższej rozmowy wynika, iż zapis był niezgodny z obowiązującym prawem i prawidłowo powinno być 24 m-ce?
Sam pracownik allegro przytoczył fakt, iż udzieliłem rękojmi na okres 1 roku i z tego tytułu kupujący w tym okresie może reklamować towar?
Gdzie więc leży prawda? Ustawowo 24 m-ce czy 12 tak jak było ustawione w ofercie?
@GADCOM_SG Jeśli towar był sprzedany jako nowy to zgodnie z przepisami - obowiązuje 24 miesiące rękojmi.
jak sprzedałeś jako prywatna osoba to mogłeś dowolnie zmodyfikować rękojmię np na 1 rok / wyłączyć, wydłużyć etc jako firma są zawsze 2 lata rękojmi chyba że sprzedajesz drugiej firmie do jej działalności
Działam jako JDG.
Po upływie roku to kupujący musi udowodnić istnienie wady, przed upływem roku leży to w gestii sprzedawcy - dobrze to interpretuje?