Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klient kupił towar i zgłosił zwrot po 14 dniach od zakupu, od momentu zgłoszenia zwrotu minęło już 23 dni, a dopiero nadał paczkę, czy mam obowiązek przyjąć zwrot? jako powód podał zakup przez pomyłkę
@DC43Sklep_pl odstąpieniem od umowy klient przeniósł prawo do własności przedmiotu z powrotem na Ciebie więc odmówić nie możesz , ale masz prawo obciążyć klienta za bezprawne użytkowanie produktu .
Czyli jeśli zgłosi zwrot w ciągu 14 dni od zakupu to może go użytkować przez np. pół roku i odesłać, a ja mam obowiązek przyjąć towar? jest jakiś przepis, który o tym mówi? dodam, że nie jest to reklamacja tylko zakup przez pomyłkę
@DC43Sklep_pl W takiej sytuacji masz prawo obniżyć kwotę zwrotu o utratę wartości towaru oraz obciążyć kupującego opłatą za bezumowne korzystanie z rzeczy.
Kupujący ma 14dni od chwili otrzymania przesyłki na odstąpienie od umowy zakupu(zwrot) i 14dni na odesłanie czyli może wyjść w sumie 28dni.
No właśnie chodzi mi o ten termin 14 dni od momentu zgłoszenia zwrotu do odesłania towaru, dziś mija 23 dzień od dnia zgłoszenia zwrotu więc kupujący tego terminu nie dotrzymał, czy jest jakiś przepis na który mogę się powołać?
@DC43Sklep_pl To jest kulejące nasze prawo.... ma 14 dni na odesłanie, ALE nie ma żadnej sankcji za odesłanie późniejsze...ktoś tu kiedyś chyba jakiś wyrok nawet podawał....
@DC43Sklep_pl konkretnych nie ma , tylko kodeks cywilny , najlepiej na jego podstawie zdefiniować zapis w zakładce ,, o sprzedającym ,,
Dopóki konsument nie zwróci sprzedawcy towaru bądź nie dostarczy mu dowodu jej odesłania, dopóty sprzedawca może wstrzymywać się ze zwrotem płatności. Ważne przy tym jest, że w celu skorzystania z prawa zatrzymania sprzedawca winien złożyć konsumentowi odpowiednie oświadczenie woli. Nie da się tego nie przyjąć jak odstąpił,
@DC43Sklep_pl Składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupujący w świetle przepisów przestaje być właścicielem towaru - prawo własności wraca do Ciebie.
Nie możesz odmówić przyjęcia takiego zwrotu ale masz prawo obciążyć kupującego opłatą za bezumowne korzystanie z rzeczy.
Pamiętaj jednak, że taką opłatę warto rozważyć jedynie w przypadkach rażącego naruszenia terminów.
Kolejna sprawa jest taka, że może warto rozważyć przyjęcie zwrotu bez "konsekwencji" dla kupującego? Pamiętaj, że może Ci on posmarować negatywa a to będzie oznaczało z tego co widzę utratę SMARTa... więc każda ewentualna strata finansowa będzie mniejsza niż konsekwencje utraty SMARTa.
Dziękuję za pomoc
nie ma tego doprecyzowanego.
Ma odesłać - tyle.