anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile mam czasu na zwrot środków klientowi po zwrocie towaru ?

KsiegarniaOWPW
#8 Zapaleniec#
 
oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

komis-bell
#21 Demiurg#

@KsiegarniaOWPW max 14 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

Możesz też wstrzymać się z zwrotem dopóki nie otrzymasz towaru

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@NipponShorty lub potwierdzenia nadania 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@kostas11 o ile w paczce zwrotnej nie ma kasztanów/ziemniaków 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@NipponShorty to nie ma nic do rzeczy, masz oddać kasę nawet jak zabłądzi paczka, a jak coś będzie nie tak po otrzymaniu paczki to występujesz z roszczeniem i fakturą do konsumenta 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

KsiegarniaOWPW
#8 Zapaleniec#

dziękuję bardzo

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@KsiegarniaOWPW przedsiębiorca i nie zna ustawy konsumenckiej ?

Art 32.

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
 
Art. 33
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
 
Art. 34
4.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.
________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Mały cytat z " - Wytyczne dotyczące wykładni i stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów" (2021/C 525/01):

Pojęcie "dowodu odesłania towarów" ma znaczenie dla stosowania art. 13 ust. 3. Co do zasady za "dowód" należy rozumieć pisemne oświadczenie wydane przez mającego ugruntowaną pozycję na rynku usługodawcę świadczącego usługi przewozowe lub pocztowe, w którym określono nadawcę i odbiorcę.

 

Art. 13 ust. 3 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE:
W odniesieniu do umów sprzedaży, o ile przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towary, może on wstrzymać się ze zwrotem kwot otrzymanych od konsumenta do czasu otrzymania towarów z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi najwcześniej.

 

A podsumowując. Informacja na koncie Allegro o nadaniu przesyłki, czy też info z trackingu, nie jest potwierdzeniem odesłania towaru. Natomiast potwierdzenie emailowe będzie ważne, jeżeli wskazuje jednoznacznie zarówno nadawcę, jak i odbiorcę (oraz powinno być weryfikowalne, czy rzeczywiście zostało wystawione przez przewoźnika).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela czy dla zrotów smart nadawcą nie jest przypadkiem allegro?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@az1rael

Chodzi o realnego nadawcę, a nie tego który płaci. Na potwierdzeniu nadania powinny być dane klienta który odsyła towar inaczej nie spełnia ono wymogów dyrektywy (u niektórych brokerów w polu nadawca jest "Nazwa brokera w imieniu i dane rzeczywistego nadawcy lub broker jest w oddzielnym polu jako płatnik).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

No o to pytam bo w sumie nie wiem za 15lat zakupów zrobilem 1 zwrot jak jeszcze smart nie istniał. Co jest na ich dokumencie nadania smart bo chyba allegro jako nadawca realizujące uslugę kupującemu? @pecela jesli mam racje to wstrzymac sie można do odnalezienia paczki przez wybitną logistykę łona czyli gdzieś bliżej nieskończoności

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@az1rael

Potwierdzenie musi jednoznaczne identyfikować nadawcę i adresata oraz stwierdzać fizyczne przekazanie przesyłki przewoźnikowi lub jego przedstawicielowi. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 sam napisałeś ,,może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta ......!!!!dowodu jego odesłania......!!!!!!

podanie numeru przesyłki nie jest dowodem odsłania rzeczy 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria wiem, przecież nigdzie nie pisałem o podaniu numeru, przecież do nie jest dowód nadania 🙂

Dowodem nadania jest, druk z poczty, druk z Epaki itp. gdzie są wpisane dane odbiorcy i nadawcy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 ależ nic podobnego , Ustawodawca pisze jasno ,, lub dostarczenia przez konsumenta ......!!!!dowodu jego odesłania......!!!!!!

Treść mówi jednoznacznie ,, DOWODU ODESŁANIA RZECZY !! ,, czyli druk z .... czy .... nie dokumentuje , że została odesłana rzez zgłoszona do zwrotu 

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@kostas11

AAkurat, to czy wydruk z takiej epaki, jest dowodem nadania, to miałbym wątpliwość. Taki druk można wydrukować przed nadaniem przesyłki. Dopiero jak punkt wpisze datę i godzinę nadania oraz przystawi pieczątkę firmową, to taki wydruk stanie się dowodem. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niezwłocznie ale max 14dni.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

No i zaczyna się "sznurek" wypowiedzi. Po co to wszystko pisać?

@KsiegarniaOWPW - zadali bardzo proste pytanie - "ile czasu na zwrot kasy po zwrocie towaru".

Odpowiedź też jest bardzo prosta - 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jak najszybciej po otrzymaniu zwracanego towaru od kupującego - najlepiej w ten sam dzień, bo potem Allegro nakłada kary dla sprzedawców w postaci odejmowania punktów w jakości sprzedaży.

A ze zwrotem środków za zawracany towar warto poczekać do momentu otrzymania zwrotu towaru, zdarzają się różne sytuacje:

- towar został zwrócony na inny adres lub innemu sprzedawcy - ja np. otrzymałem 2 razy zwrot towaru, którego nigdy nie miałem w ofercie - potem wyjaśnianie, doszukiwanie się sprzedawcy i kupującego , żeby oddać towar (sporo roboty, wyszukiwanie w google, telefony itp.)- a po prostu mogłem sobie zostawić, no, ale niektórzy ludzie mają pewne zasady...

- kupujący czasem zwracają używany / zniszczony towar

- czasem kupujący (ale to już z premedytacją) zwracają towar kupiony u innego sprzedającego - świadczy o tym np. naklejona metka z ceną (nie jest moja), a nawet plomba gwarancyjna innego sprzedawcy

 

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

@AGD-SERVICE No ale zawsze jest interpretacja, a punkt zależy od tego kto mówi, sprzedający czy kupujący, mamy także prawo ale co tam...

oznacz moderatorów