Ile mam czasu na zwrot środków klientowi po zwrocie towaru ?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KsiegarniaOWPW max 14 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Możesz też wstrzymać się z zwrotem dopóki nie otrzymasz towaru
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@NipponShorty lub potwierdzenia nadania 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 o ile w paczce zwrotnej nie ma kasztanów/ziemniaków 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@NipponShorty to nie ma nic do rzeczy, masz oddać kasę nawet jak zabłądzi paczka, a jak coś będzie nie tak po otrzymaniu paczki to występujesz z roszczeniem i fakturą do konsumenta 😄
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
dziękuję bardzo
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KsiegarniaOWPW przedsiębiorca i nie zna ustawy konsumenckiej ?
Art 32.
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mały cytat z " - Wytyczne dotyczące wykładni i stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów" (2021/C 525/01):
Pojęcie "dowodu odesłania towarów" ma znaczenie dla stosowania art. 13 ust. 3. Co do zasady za "dowód" należy rozumieć pisemne oświadczenie wydane przez mającego ugruntowaną pozycję na rynku usługodawcę świadczącego usługi przewozowe lub pocztowe, w którym określono nadawcę i odbiorcę.
Art. 13 ust. 3 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE:
W odniesieniu do umów sprzedaży, o ile przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towary, może on wstrzymać się ze zwrotem kwot otrzymanych od konsumenta do czasu otrzymania towarów z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi najwcześniej.
A podsumowując. Informacja na koncie Allegro o nadaniu przesyłki, czy też info z trackingu, nie jest potwierdzeniem odesłania towaru. Natomiast potwierdzenie emailowe będzie ważne, jeżeli wskazuje jednoznacznie zarówno nadawcę, jak i odbiorcę (oraz powinno być weryfikowalne, czy rzeczywiście zostało wystawione przez przewoźnika).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@pecela czy dla zrotów smart nadawcą nie jest przypadkiem allegro?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Chodzi o realnego nadawcę, a nie tego który płaci. Na potwierdzeniu nadania powinny być dane klienta który odsyła towar inaczej nie spełnia ono wymogów dyrektywy (u niektórych brokerów w polu nadawca jest "Nazwa brokera w imieniu i dane rzeczywistego nadawcy lub broker jest w oddzielnym polu jako płatnik).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No o to pytam bo w sumie nie wiem za 15lat zakupów zrobilem 1 zwrot jak jeszcze smart nie istniał. Co jest na ich dokumencie nadania smart bo chyba allegro jako nadawca realizujące uslugę kupującemu? @pecela jesli mam racje to wstrzymac sie można do odnalezienia paczki przez wybitną logistykę łona czyli gdzieś bliżej nieskończoności

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Potwierdzenie musi jednoznaczne identyfikować nadawcę i adresata oraz stwierdzać fizyczne przekazanie przesyłki przewoźnikowi lub jego przedstawicielowi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 sam napisałeś ,,może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta ......!!!!dowodu jego odesłania......!!!!!!
podanie numeru przesyłki nie jest dowodem odsłania rzeczy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mdrogeria wiem, przecież nigdzie nie pisałem o podaniu numeru, przecież do nie jest dowód nadania 🙂
Dowodem nadania jest, druk z poczty, druk z Epaki itp. gdzie są wpisane dane odbiorcy i nadawcy 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 ależ nic podobnego , Ustawodawca pisze jasno ,, lub dostarczenia przez konsumenta ......!!!!dowodu jego odesłania......!!!!!!
Treść mówi jednoznacznie ,, DOWODU ODESŁANIA RZECZY !! ,, czyli druk z .... czy .... nie dokumentuje , że została odesłana rzez zgłoszona do zwrotu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
AAkurat, to czy wydruk z takiej epaki, jest dowodem nadania, to miałbym wątpliwość. Taki druk można wydrukować przed nadaniem przesyłki. Dopiero jak punkt wpisze datę i godzinę nadania oraz przystawi pieczątkę firmową, to taki wydruk stanie się dowodem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Niezwłocznie ale max 14dni.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No i zaczyna się "sznurek" wypowiedzi. Po co to wszystko pisać?
@KsiegarniaOWPW - zadali bardzo proste pytanie - "ile czasu na zwrot kasy po zwrocie towaru".
Odpowiedź też jest bardzo prosta - 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jak najszybciej po otrzymaniu zwracanego towaru od kupującego - najlepiej w ten sam dzień, bo potem Allegro nakłada kary dla sprzedawców w postaci odejmowania punktów w jakości sprzedaży.
A ze zwrotem środków za zawracany towar warto poczekać do momentu otrzymania zwrotu towaru, zdarzają się różne sytuacje:
- towar został zwrócony na inny adres lub innemu sprzedawcy - ja np. otrzymałem 2 razy zwrot towaru, którego nigdy nie miałem w ofercie - potem wyjaśnianie, doszukiwanie się sprzedawcy i kupującego , żeby oddać towar (sporo roboty, wyszukiwanie w google, telefony itp.)- a po prostu mogłem sobie zostawić, no, ale niektórzy ludzie mają pewne zasady...
- kupujący czasem zwracają używany / zniszczony towar
- czasem kupujący (ale to już z premedytacją) zwracają towar kupiony u innego sprzedającego - świadczy o tym np. naklejona metka z ceną (nie jest moja), a nawet plomba gwarancyjna innego sprzedawcy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@AGD-SERVICE No ale zawsze jest interpretacja, a punkt zależy od tego kto mówi, sprzedający czy kupujący, mamy także prawo ale co tam...