Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wyslalem sprzedany przedmiot z paczkomatu inpost do paczkomatu , ale kupujacy jej nie otrzymal. teraz chce zwrot pieniazkow . Inpost pisze ze na rozpatrzenie reklamacje ma 30 dni. KTO powinien reklamowac ? Ja , skoro z mojej strony juz zrobilem wszystko czy kupujacy ?
@rafciolondyn Oczywiście że Ty. Wszystko byś zrobił gdyby kupujący paczkę otrzymał a tak nie jest 🙂
Tak, u przewoźnika reklamujesz Ty. Kupujący reklamuje u Ciebie, bo z Tobą zawierał umowę na sprzedaż i dostawę rzeczy. Kupujący nie ma żadnego obowiązku czekać na rozpatrzenie Twojej reklamacji w InPost. Jeśli termin dostawy podany w aukcji został przekroczony, kupujący może odstąpić od umowy na podstawie art. 5431 Kc i domagać się niezwłocznego zwrotu wpłaty. Za zagubienie przesyłki i opóźnienia w dostawie odpowiedzialność względem kupującego ponosi sprzedawca.
Tak wszystko o.k , ale istnieje również rozporządzenie Ministra Transportu o tresci ,, przesyłkę niedoręczoną w terminie 30 dni od jej nadania należy uznać za zaginioną ,, Zgodnie z tym zapisem środki powinno się zwrócić po upływie tego terminu jeśli przewoźnik wcześniej przesyłki nie uznał za zaginioną ,
@mdrogeria Przerabiam to już z Pocztą Polską. Dostarczone po ponad 30 dniach. Twierdzą że te przepisy w dobie Pandemii nie obowiązują...
@rafciolondyn Wszystko zależy czy jesteś osobą prywatną czy firmą ?
jestem prywatna osoba
Czekasz 30 dni od nadania , zwracasz środki i skladasz reklamację .
Ciebie tyczy ta ustawa co nie znaczy że masz olać kupca, daj mu upoważnienie lub złóż reklamację 🙂
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
Jak byś był firmą a klient konsumentem to:
Art. 548 § 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego.
wina twoja