anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak mój kupujący ma anulować zamówienie?

gwad
#8 Zapaleniec#

Zależy mi na zwrocie prowizji od transakcji, która nigdy nie dojdzie do skutku. Taka historia:

Wystawiłem ofertę, znalazł się chętny, doszło do transakcji.

Nie dopilnowałem i moja oferta wznowiła się automatycznie, nie zauważyłem tego. Pojawiła się kolejna oferta i chętny do zakupu (za pobraniem), jednak ja już nie miałem co sprzedać :(.

Wnioskowałem o zwrot prowizji. Jednak wniosek został odrzucony bo:
- Nie mamy informacji o odstąpieniu kupującego od umowy
- Nie dodano numeru przesyłki do tego zamówienia

Ustawiłem jego zamówienie jako ANULOWANE i poprosiłem kupującego o anulowanie zamówienia.

Kupujący odesłał mi wiadomość, że "nie ma możliwości anulowania zamówienia ponieważ jest komunikat że sprzedający nie wyraził zgody na anulowanie". Co jest grane?

Jeśli dobrze rozumiem artykuł https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/dzisiaj-wlaczylismy-opcje-anulowania-zakupu-w-ofertach-wszystki... , to powinno to być możliwe.

Co należy zrobić i w jakiej kolejności?

Pozdrawiam, Grzegorz

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

Halfrunt
#18 Luminarz#

Nie odzyskasz już zwrotu prowizji.

oznacz moderatorów

gwad
#8 Zapaleniec#

Możesz rozwinąć tą wypowiedź?

To wynika z jakiś regulaminów, a może z doświadczenia?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@gwad poproś kupującego o wiadomość typu. "Chcę zrezygnować z zamówienia" odwołaj się od decyzji odmownej dołączając wiadomość od kupującego. Może allegro pozytywnie rozpatrzy Twoj wniosek.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A spełniasz (kupujący) te warunki?:

Kiedy kupujący może anulować zakup

Kupujący może anulować zakup w ciągu 3 dni od zakupu lub do momentu, w którym podasz numeru do śledzenia przesyłki lub zmienisz status zamówienia na jeden z poniższych:

oznacz moderatorów

gwad
#8 Zapaleniec#

Wydaje mi się, że jasno opisałem. Czytać chyba też potrafię 🙂 .

Nie zmieniłem statusu zamówienia na żaden z poniższych:

  • w realizacji
  • do wysyłania
  • wysłane
  • do odbioru
  • odebrane.
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@gwad   To prawda, kupujący ma możliwość anulowania zamówienia ale to trwa krótko, max 3 dni, albo dopóki sprzedający nie rozpocznie procedury sprzedazy:  wygenerowanie etykiety lub potwierdzenie realizacji.

Nie wiem co tam namotaliście, możliwe że termin upłynął a moze coś tam kliknąłeś w opcjach.

Teraz żeby rozwiązać problem to  poprosić kupującego o pisemną rezygnację, mailem albo niech zaznaczy opcję "zwrot".  Ale skoro już Allegro odmówili ci zwrotu prowizji to podejrzewam że jest po problemie, tak jak napisał mój poprzednik.

Próbować jednak mozna i trzeba.

oznacz moderatorów

gwad
#8 Zapaleniec#

3 dni pewnie minęły, ale:
- nie generowałem etykiety, bo nie miałem co sprzedać :),
- nie potwierdzałem.

Nie ma co zwracać, bo nigdy nic nie było wysłane 🙂 . Na pewno chcę próbować dalej (inaczej bym tego nie pisał), ale jaką drogę podpowiadasz?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nikt Ci nie zarzuca braku umiejętności czytania tylko system czasem widzi inaczej a Ty myślisz że wszystko gra, dlatego pisz odwołanie.😁

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@gwad  Ja podpowiadam to samo co inni:  Niech kupujący wyśle mail że chce zrezygnować z zakupu, prosi żeby  nie wysyłać.

Opcja "zwrot"  to wcale nie znaczy że zwraca, w rozumieniu Allegro klient rozwiązuje umowę zakupu, czasem składa reklamację  a również najczęściej fizycznie odsyła.  Ale nie zawsze odsyła.

Tylko ja nie mam pewności czy w razie zwrotu Allegro zwraca prowizję. Chyba nie zwraca.

oznacz moderatorów

gwad
#8 Zapaleniec#

Złożyłem odwołanie od negatywnej decyzji, wyjaśniłem całą sytuację, Allegro zwróciło mi prowizję.

oznacz moderatorów