Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zależy mi na zwrocie prowizji od transakcji, która nigdy nie dojdzie do skutku. Taka historia:
Wystawiłem ofertę, znalazł się chętny, doszło do transakcji.
Nie dopilnowałem i moja oferta wznowiła się automatycznie, nie zauważyłem tego. Pojawiła się kolejna oferta i chętny do zakupu (za pobraniem), jednak ja już nie miałem co sprzedać :(.
Wnioskowałem o zwrot prowizji. Jednak wniosek został odrzucony bo:
- Nie mamy informacji o odstąpieniu kupującego od umowy
- Nie dodano numeru przesyłki do tego zamówienia
Ustawiłem jego zamówienie jako ANULOWANE i poprosiłem kupującego o anulowanie zamówienia.
Kupujący odesłał mi wiadomość, że "nie ma możliwości anulowania zamówienia ponieważ jest komunikat że sprzedający nie wyraził zgody na anulowanie". Co jest grane?
Jeśli dobrze rozumiem artykuł https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/dzisiaj-wlaczylismy-opcje-anulowania-zakupu-w-ofertach-wszystki... , to powinno to być możliwe.
Co należy zrobić i w jakiej kolejności?
Pozdrawiam, Grzegorz
Nie odzyskasz już zwrotu prowizji.
Możesz rozwinąć tą wypowiedź?
To wynika z jakiś regulaminów, a może z doświadczenia?
@gwad poproś kupującego o wiadomość typu. "Chcę zrezygnować z zamówienia" odwołaj się od decyzji odmownej dołączając wiadomość od kupującego. Może allegro pozytywnie rozpatrzy Twoj wniosek.
A spełniasz (kupujący) te warunki?:
Kupujący może anulować zakup w ciągu 3 dni od zakupu lub do momentu, w którym podasz numeru do śledzenia przesyłki lub zmienisz status zamówienia na jeden z poniższych:
Wydaje mi się, że jasno opisałem. Czytać chyba też potrafię 🙂 .
Nie zmieniłem statusu zamówienia na żaden z poniższych:
@gwad To prawda, kupujący ma możliwość anulowania zamówienia ale to trwa krótko, max 3 dni, albo dopóki sprzedający nie rozpocznie procedury sprzedazy: wygenerowanie etykiety lub potwierdzenie realizacji.
Nie wiem co tam namotaliście, możliwe że termin upłynął a moze coś tam kliknąłeś w opcjach.
Teraz żeby rozwiązać problem to poprosić kupującego o pisemną rezygnację, mailem albo niech zaznaczy opcję "zwrot". Ale skoro już Allegro odmówili ci zwrotu prowizji to podejrzewam że jest po problemie, tak jak napisał mój poprzednik.
Próbować jednak mozna i trzeba.
3 dni pewnie minęły, ale:
- nie generowałem etykiety, bo nie miałem co sprzedać :),
- nie potwierdzałem.
Nie ma co zwracać, bo nigdy nic nie było wysłane 🙂 . Na pewno chcę próbować dalej (inaczej bym tego nie pisał), ale jaką drogę podpowiadasz?
Nikt Ci nie zarzuca braku umiejętności czytania tylko system czasem widzi inaczej a Ty myślisz że wszystko gra, dlatego pisz odwołanie.😁
@gwad Ja podpowiadam to samo co inni: Niech kupujący wyśle mail że chce zrezygnować z zakupu, prosi żeby nie wysyłać.
Opcja "zwrot" to wcale nie znaczy że zwraca, w rozumieniu Allegro klient rozwiązuje umowę zakupu, czasem składa reklamację a również najczęściej fizycznie odsyła. Ale nie zawsze odsyła.
Tylko ja nie mam pewności czy w razie zwrotu Allegro zwraca prowizję. Chyba nie zwraca.
Złożyłem odwołanie od negatywnej decyzji, wyjaśniłem całą sytuację, Allegro zwróciło mi prowizję.