anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odzyskać towar po wypłacie kupującemu środków z POK?

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, w rozwiązaniu mojej sprawy. W grudniu wystawiliśmy na sprzedaż fabrycznie nowy telefon za kwotę ponad 3000zł., po około 3 miesiącach sprzedający otworzył dyskusję w której poinformował, że telefon został zablokowany przez operatora co jest niemożliwe, wstawiając zrzut ekranu z normalnie działającego telefonu, został przeze mnie poproszony o wstawienie zdjęcia w dyskusji jak twierdził zablokowanego urządzenia (w którą zresztą ingerował pracownik allegro, ponieważ byłem na urlopie i nie zareagowałem w ciągu 24h), oczywiście zdjęcia nie wstawił twierdząc, że jest na wyjeździe, wówczas został poproszony o odesłanie do nas urządzenia celem zwrotu pieniędzy jeżeli faktycznie urządzenie jest zablokowane, w związku z tym, że telefon nie był i nie jest zablokowany, sprzedający zamiast skorzystać z prawa zwrotu, reklamacji czy czegokolwiek, złożył wniosek POK, wyłudzając zwrot, a pracownik serwisu bez żadnej weryfikacji natychmiast wypłacił mu pieniądze, które zostały doliczone do mojego salda. Kontakt ze sprzedającym się urwał i na tą chwile niedojrz, że zostaliśmy bez urządzenia za ponad 3000zł to serwis sobie zażyczył żebyśmy drugie tyle im zapłacili. Oczywiście pisałem maile w tej sprawie, zadajac wielokrotnie pytanie, kto zweryfikował ten produkt przed wypłatą kupującemu pieniędzy,  czy kupujący złożył zawiadomienie na policję skoro czuje się przez nas oszukany, niestety cały czas sprawa jest bagatelizowana, a ja zbywany gdzie w pewnym momencie puściły nerwy, bo rozumiem, że jest jakiś regulamin, ale gdzie są obowiązujące nas przepisy? Nie znalazłem zapisu, mówiącego, że za brak odpowiedzi na wiadomość w ciągu 24h stracę towar, a za to, że go straciłem będę musiał zapłacić jeszcze równowartość do allegro. Za wszelkie odpowedzi i sugestie będę bardzo wdzięczny i liczę na to, że tutejsi Moderatorzy wykażą się odrobinę większą empatią i zrozumieniem niż ci od maili i pomogą mi w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam. 

oznacz moderatorów
67 ODPOWIEDZI 67

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@Client:94057046 Napisałem, że telefon pochodzi z sieci Plus, dodatkowo od razu napisałem o braku ewentualnej blokady, gdyby pochodził ze sprzedaży marketowej po co miałbym wspominać o blokadach, które by nie dotyczyły urządzenia? Dodatkowo pochodzenie każdego telefonu można łatwo i bezpłatnie zweryfikować, ale ten kupujący nie musiał tego robić, bo przed zakupem został o tym poinformowany, ale w tym konkretnym przypadku nie pochodzenie jest problemem, bo wiele sprzedałem telefonów w systemie ratalnym i sam z takiego korzystam, telefony kupujemy tylko ze sprawdzonych źródeł, problemem jest to, że ten telefon jest w 100% sprawny i niezablokowany, a komuś chyba się najzwyczajniej znudził i wykorzystał ten fakt w POK..

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@komtel_f-mobile Opis powinien zawierać jasne informacje dotyczące stanu telefonu. Nie każdy się domyśla na podstawie opisu, jaki jest stan prawny urządzenia. Tu musi być jasna i klarowna informacja. Nie ma "domyśl się". Albo piszesz jak jest, albo narażasz się na takie sytuacje.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:94057046 W pewnym stopniu muszę Ci przyznać rację - opis musi być tak skonstruowany aby nie wprowadzać kupującego w błąd.

Natomiast problem jest taki, że wielu klientów nie ma pojęcia o takich blokadach i niektórym moim klientom ciężko jest nawet na żywo wytłumaczyć zasady działania takiej blokady (tak wiem jest to dziwne ale to fakt). Dla przykładu - jeden pan kupował u mnie stacjonarnie telefon Samsung A51 pochodzący z plusa i przez 10 minut tłumaczyłem mu jak sprawa wygląda tak aby mieć pewność, że rozumie o co chodzi oraz, żeby był świadomy, że ja biorę pełną odpowiedzialność w przypadku pojawiania się blokady - wszystko spoko. Po 4 dniach wrócił strasząc mnie policją bo pojawiło się na telefonie powiadomienie (o którym mówiłem, że będzie się pojawiać) z przypomnieniem o wpłacie raty - tym samym o którym jest mowa w tym wątku. Tak więc niby zrozumiał ale jednak nie do końca...
Było to kilka miesięcy temu a telefon jak działa tak działał i nie jest zablokowany.

Pisanie elaboratu w opisie oferty na temat zasad działania blokad ratalnych mija się z celem.

W mojej opinii sprzedający jasno i klarownie zaznaczył, że bierze pełną odpowiedzialność za sprzedawany towar i chciał załatwić sprawę z korzyścią dla klienta - niestety nie dostał takiej szansy i w tym leży cały problem.
Nie może mieć miejsca sytuacja w której sprzedający udziela pisemnej gwarancji na wypadek blokady a koniec końców zostaje bez telefonu, bez pieniędzy i z zablokowanym kontem.
Nie może mieć miejsca sytuacja w której allegro wypłaca kupującemu 3000 zł kiedy sprzedający kilkukrotnie prosił w dyskusji o odesłanie telefonu w celu jego weryfikacji lub chociażby o zdjęcie z potwierdzeniem, że telefon posiada blokadę.




oznacz moderatorów

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  

Bardzo Was proszę o jakąś reakcję, zapoznajcie się z ogromem argumentów moich oraz innych Użytkowników, którym zresztą bardzo dziękuję za udział w dyskusji i anulujcie mi ten wniosek oraz odblokujcie mi konto. Będę wdzięczny.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@komtel_f-mobile Rozpatrywaliśmy tę sprawę wielokrotnie. Przykro mi, ale nie zmienimy decyzji. Sprawa przez ponad 2 tygodnie nie została przez Ciebie wyjaśniona w Dyskusji. Kupujący przesłał zdjęcie, z którego wynikało, że telefon posiada wadę prawną i jest własnością sieci Polkomtel Sp. z o.o.

Rozumiem, że się z tym nie zgadzasz, jednak nie przedstawiłeś żadnych dowodów, które wskazywałyby, że telefon był wolny od wad. Nie przesłałeś również potwierdzenia płatności za wszystkie raty za to urządzenie.

W celu odzyskania telefonu, skontaktuj się z Kupującym - daj mu parę dni na odpowiedź, a jeśli to nie pomoże, wtedy napisz do nas przez ten formularz.  

oznacz moderatorów

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka to proszę mi powiedzieć jak miałem tą sprawę wyjaśnić? Pisałem wielokrotnie żeby kupujący odesłał mi ten telefon, celem zwrotu pieniędzy lub wymiany, macie to do wglądu w dyskusji, co miałem jeszcze zrobić? 

Jak miałem przesłać Wam potwierdzenie spłaty rat, skoro telefon nie jest spłacony, a kupujący był o tym poinformowany? Teraz sugerujecie, że sprzedałem telefon niezgodnie z regulaminem, w momencie gdy co drugi wystawiony na aukcjach jest niespłacony? I za to jestem w plecy i telefon i kasę.👏

oznacz moderatorów

GSMOP
#8 Zapaleniec#

Jeśli jest to niezgodne z regulaminem to powinni każde dodawane ogłoszenie rozpatrywać i ewentualnie usuwać jeśli jest naruszanie reg. Nie chcą przyznać sobie winni i tak właśnie się dzieje... Pewnie siedzi jakiś kolega kupującego w administracji i zatwierdził wniosek. 

oznacz moderatorów

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@GSMOP Też jestem tego zdania, jak tylko wpiszesz coś nie tak w treści aukcji w ciągu kilku chwil jest zmoderowana, ale jak znaczna część aukcji telefonów to telefony niespłacone to nikt z tym nic nie robi, bo jakby je wyczyścili to z czego prowizja by była, najwyżej jak coś się zadzieje to wyhuśtają sprzedającego i dalej jest super.

Odnośnie tego kolesiostwa w administracji też mam takie podejrzenia, bo nikt o zdrowych zmysłach przy takiej ilości argumentów, treści rozmów i minimum rozsądku nie podjąłby takiej decyzji, a już na pewno by w tym nie tkwił, okej, załóżmy, że oszukałem kupującego, zablokowali mu telefon, klient wypełnia wniosek POK, oświadcza przeniesienie własności, allegro dolicza mi to do salda, po czym zwracają urządzenie. Także studiujcie regulamin, bo jak wystawicie coś niezgodnie z regulaminem macie przepadek mienia i drugie tyle haraczu musicie wpłacić do allegro, fajnie, prawda?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

ko_alka napisała:
Kupujący przesłał zdjęcie, z którego wynikało, że telefon posiada wadę prawną i jest własnością sieci Polkomtel Sp. z o.o.

@komtel_f-mobile 
Czy ty naprawdę nie zdajesz sobie sprawy z "powagi sytuacji" w której się znalazłeś ?
Czy nie rozumiesz, że Allegro powziąwszy informację o możliwości popełnienia przestępstwa przez Ciebie i zwróciwszy Kupującemu zapłaconą przez niego kwotę być może uratowało Ci (przynajmniej chwilowo), a z pewnością sobie: przysłowiowe "cztery litery" ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@komtel_f-mobile 25.02.2022 r. pracownik Allegro w Dyskusji napisał: 

komtel_f-mobile proszę o propozycję rozwiązania w tej sytuacji, czy [login kupującego] ma odesłać telefon do Państwa? 

Niestety nie odpisałeś na tę wiadomość. Dwa dni później poinformowaliśmy Cię, że Dyskusja trwa już 14 dni. Następnie kupujący zakończył Dyskusję jako nierozwiązaną, został poinformowany o możliwości skorzystania z Programu Ochrony Kupujących, a dopiero 1 marca wypowiedziałeś się ponownie w Dyskusji. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ko_alka Faktycznie brak odpowiedzi na taką wiadomość w dyskusji rzuca trochę nowego światła na całą sprawę. Nie powinno tu być żadnej zwłoki ze strony sprzedającego.

oznacz moderatorów

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka napisała Pani totalną nieprawdę, jak możecie publicznie tak się zachowywać? 

25-02 o godzinie 12.40 kupujący poprosił Was o pomoc, wiadomość od Was dostałem o godzinie 13.11, kolejną o 13.57, o godzinie 14.24 dostaliście odpowiedź. Zresztą niech wszyscy obejrzą screeny może mi ktoś wytłumaczy na jakiej podstawie wyliczyła Pani, że od 25-02 do 01-03 nie odpisywałem, a nawet gdybym nie odpisywał, to nie jest to powód żeby ograbić mnie i z kasy i z towaru.scr.jpgscr2.jpgscr3.jpg

Chciałbym również żeby ustosunkowała się Pani do wcześniejszego pytania:

"Teraz sugerujecie, że sprzedałem telefon niezgodnie z regulaminem, w momencie gdy co drugi wystawiony na aukcjach jest niespłacony?"

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@komtel_f-mobile 

Niestety, pokpiłeś sprawę. Z dyskusji jednoznacznie wynika Twoja wina - na własne życzenie zostałeś bez kasy i bez telefonu.

Zostałeś poinformowany, że wada prawna podlega reklamacji - czyli że możesz odrzucić reklamację tylko wtedy, kiedy zaprzeczasz istnieniu wady prawnej. Nie zaprzeczasz, a jednak reklamacji nie uwzględniłeś - w ogóle jej formalnie nie rozpatrzyłeś, bo "jak coś się stanie, to wymienimy produkt" to nie jest decyzja reklamacyjna w opisanym przypadku. Allegro zrobiło to za Ciebie. O ile generalnie wkurza mnie, kiedy serwis wtrynia się między wódkę a zakąskę i de facto sam rozpatruje reklamacje, to w tak oczywistym przypadku uważam, że mieli prawo.

Na pytanie o odesłanie telefonu też nie odpowiedziałeś przez trzy dni - fakt, to był weekend, ale w tej sytuacji weekendem się tłumaczyć nie możesz.

Twoje szczęście, że napisałeś (choć niezbyt precyzyjnie) o tym, że telefon jest własnością Plusa. Gdybyś tego nie zrobił, ciężko byłoby się wybronić z zarzutu oszustwa. Chociaż i teraz, gdyby się ktoś uparł, to kto wie...

Mój telefon też "pochodzi z Plusa" - i mogę go sprzedać, bo ma pięć lat.

Uszy po sobie, prośba do klienta o zwrot telefonu, jak się nie odezwie albo odmówi - wtedy prośba do Allegro o pomoc.

I zmień branżę, bo ryzykowna😊

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Kasiulki2 
Chyba odwiedzę okulistę 👓 .
Gdzie Ty widzisz, że : @komtel_f-mobile rzekomo napisał, iż: "telefon jest własnością Plusa".

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@A3dam 

Nie musisz😁

Tu się zgadzam z @komis-bell : nie napisał wprost, ale przynajmniej nie zataił...

Dla reklamacji to nie ma żadnego znaczenia. W postępowaniu o czyn z art. 286 kk ma ogromne. I tylko o to mi chodziło😊

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Kasiulki2 
ale przynajmniej nie zataił...

A ja pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić.
Owszem, zataił bardzo istotną dla (każdego) Kupującego i dla całokształtu transakcji handlowej informację, że nie jest On właścicielem rzeczy, że nie jest w ogóle uprawniony do swobodnego rozporządzania tą rzeczą, że nie nastąpi przeniesienie własności rzeczy na kupującego.
Ba, brak informacji o tym czy to sprzedawca jest stroną Umowy z Operatorem, czy stroną tej umowy jest np. inne "pewne i legalne źródło" sprzedawcy - pozwala snuć uzasadnione wątpliwości czy już w momencie wejścia w posiadanie tego telefonu przez sprzedawcę mogło dojść do popełnienia przestępstwa po raz pierwszy. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@komtel_f-mobile Przedstawiłeś jedynie wycinek Dyskusji. 

Pracownik Allegro,
25.02.2022
23:42:03
komtel_f-mobile proszę o propozycję rozwiązania w tej sytuacji, czy [...] ma odesłać telefon do Państwa?

Twoja pierwsza odpowiedź po tej prośbie pojawiła się 01.03.2022 o 13:26:50

Oczywiście możesz wstawić zrzuty ekranu z przebiegu całej Dyskusji, nie zapomnij tylko zamazać loginu kupującego. 

Jeśli masz przykłady ofert, w których Sprzedający oferuje urządzenie prawnie należące do np. Polkomtela, to możesz je zgłosić i będziemy to weryfikować: https://allegro.pl/zglos-naruszenie/oferty 

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa (wada prawna)

oznacz moderatorów

komtel_f-mobile
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka możesz mi jeszcze udzielić odpowiedzi na to pytanie?

Skoro wystawiony przeze mnie produkt był niezgodny z regulaminem to napiszcie mi proszę jakim prawem objęliście go programem ochrony kupujących?

Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących

Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:

6. Oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro, w szczególności Towar nie był dopuszczony do obrotu na Allegro z uwagi na wykaz towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo, wskazanych w Regulaminie Allegro.

Działacie wbrew własnemu regulaminowi?

Biorę popcorn, colę i czekam aż szanowni moderatorzy udzielą mi konkretnej odpowiedzi na to pytanie, obstawiam, że jak większość niewygodnych pytań oleją, ewentualnie wymijająco napiszą cokolwiek, aby tylko napisać.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@komtel_f-mobile Program Ochrony Kupujących obejmuje w szczególności sytuacje, kiedy sprzedany towar okazał się niezgodny z opisem. Jeżeli sprzedałeś towar, który w rzeczywistości nie należał do Ciebie, to towar posiadał wadę prawną. 

oznacz moderatorów