anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak się zabezpieczyć jako sprzedjący?

WiciQ
#1 Nowicjusz#

Witam, jestem osobą prywatbą, nie firmą.

Ostatnio zacząłem sprzedawać różne graty (jako pracownik jednej firmy mam zniżki o sobie dorabiam). 

 

Jak zabezpieczyć się jako sprzedający? Np sprzedając nowe zalakowane sluchawki, jako osoba prywatna (z tego co wiem) nie obowiązuje mnie obowiązek zwrotu produktu przez kupującego (chyba że się mylę?) a ktoś będzie sobie np rościł do tego prawo? 

 

Albo.... Np przypuśćmy że dojdzie do czegoś dziwnego i ktoś chce mi zwrócić przedmiot a 2 środku np cegła zamiast telefonu czy słuchawek. Jak się bronić przed tym?

 

Nagrywać każde pakowanie produktu by mieć dowód że wysłałem produkt a nie kamień? 

 

Jak z tym jest?

 

Pozdrawiam!

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

ayo80
Moderatorka
Moderatorka

@WiciQ jeśli jesteś osobą prywatną i nie prowadzisz działalności gospodarczej, nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu produktu. Oczywiście możesz zgodzić się na zwrot, jeśli kupujący o to poprosi. Wówczas wszelkie kwestie możecie ustalić między sobą. Co do drugiej kwestii - Allegro i Allegro Lokalnie są bezpiecznym serwisem. Jeśli ktoś będzie próbował Cię oszukać - skorzystasz z naszych rozwiązań. Nie zakładaj jednak tak czarnego scenariusza 🙂

   Paula
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ayo80  no to teraz trudne pytanie  

cyt: "Allegro i Allegro Lokalnie są bezpiecznym serwisem. Jeśli ktoś będzie próbował Cię oszukać - skorzystasz z naszych rozwiązań."   

Mogłabyś wytłumaczyć jakie to są rozwiązania chroniące sprzedającego ???? Bo o ochronie kupujących i programie do tego przeznaczonym wiemy. Ja natomiast nie spotkałem sie z rozwiązaniem chroniącym sprzedających.

A przypominam że @WiciQ  pyta właśnie o rozwiązania zabezpieczające sprzedających.

Wiec jeśli mógłbym prosić o jakieś info.... bede wdzięczny

oznacz moderatorów

ayo80
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ chcielibyśmy, aby wszystkie sprawy miały swój szczęśliwy finał. Tego życzę wszystkim klientom - dojścia do porozumienia w kwestiach spornych. Zabierając głos w dyskusji zapoznajemy się z argumentami obu stron. Zdanie sprzedającego ma też ogromne znaczenie i w każdej chwili może on także może poprosić nas o pomoc, czy to w tej samej dyskusji, czy przez formularz kontaktowy.

   Paula
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

,,Jak z tym jest?,, ...byle jak z tym jest , nie będziesz chciał przyjąć zwrotu / masz takie prawo / to pacj-klient wymyśli wadę i wyłudzi rekompensatę z Protect  ,a Tobie doliczą do rachunku , zostaniesz bez towaru i pieniędzy ..... to extremalne przypadki , ale zdarzają się coraz częściej .

oznacz moderatorów

arielat
#8 Zapaleniec#

Martw się lepiej o gwarancję którą musisz udzielić na sprzedawane przedmioty a nie o zwroty bo tych nie musisz przyjąć... ale musisz naprawić na swój koszt do roku od daty sprzedaży i ciężko to obejść

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

  • @arielat  napisał(a):

    Martw się lepiej o gwarancję którą musisz udzielić na sprzedawane przedmioty a nie o zwroty bo tych nie musisz przyjąć... ale musisz naprawić na swój koszt do roku od daty sprzedaży i ciężko to obejść


    Gwarancje nie jest  żadnym problem, nie ma jej tutaj.
oznacz moderatorów

Crow_Empire
#13 Ambasador#

Rady już otrzymałeś, ale jak się rozkręcisz, to pamiętaj też o DAC-7 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@WiciQ Nie ma dobrych i zlych rad w tej kwestii, Dobrze opisać oferty zgodnie z prawdą, Możesz dokumentować pakowanie itd. za przesyłkę ty jako prywatny sprzedający odpowiadasz do chwili nadania. Ale żadne zabezpieczenie nie ochroni Cie w 100%.

oznacz moderatorów