anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak sobie poradzić na starcie?

Client:91689742
#2 Obserwator#

Witam,

Mam problem ze startem na allegro. Czy jest ktoś w stanie mnie nakierować co robić gdyż za każdym razem mam ten sam problem.

Problem wygląda tak zakładam konto na allegro mam już ponad setkę swoich aukcji, w pierwszym tygodniu sprzedaż jest marna ale w drugim zaczyna mi się już coś sprzedawać, klienci wystawiają pierwsze komentarze i gdy już udaje mi się zdobyć 10-20 opinii, to trafia się osoba, która kupuje coś najtańszego z moich aukcji i na drugi dzień wystawia komentarz negatywny, że towar niby zły i kiepskiej jakości, próbuje się z tą osobą skontaktować aby ustalić dlaczego otrzymuje taką opinie bez żadnego kontaktu, niestety numer który był użyty przy zakupie niestety nie istnieje więc próbuje się kontaktować przez e-mail ale niestety kupujący nic nie odpowiada. Allegro niestety twierdzi, że nie usuwa komentarzy gdyż jest to opinia kupującego i ma do niej prawo.
Niestety przy tylu komentarzach gdy ktoś wystawi mi negatywa już nikt nic nie chce kupić na moich aukcjach, więc zakładam konto od nowa, i przekładam aukcje na nowe konto i kółko się zamyka. Założyłem już 4 konta i za każdym razem to samo.

Rozkładam już ręce i nie wiem czy dalej próbować 😞 Być może jest ktoś mi wstanie poradzić 😞

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

Konkurencja! Znajomy(a), podpadające.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie zmieniaj kont, tylko działaj tak, aby nie było powodów do negatywów. Inni sobie radzą.

oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@Client:91689742  Albo Ci się trafiła jakaś franca z konkurencji, albo faktycznie sprzedajesz produkty wątpliwej jakości. Na pierwsze niestety nie ma rady, albo nic mi nie przychodzi do głowy.  Jeśli to drugie, popraw jakość swoich produktów (jeśli sam je tworzysz), a jeśli są od dostawców, to po prostu weryfikuj ich jakość i działaj tak, by nikt nie miał żadnych zastrzeżeń co do Twojej pracy i towaru który oferujesz. W nieskończoność nie jesteś w stanie usuwać i zakładać nowych kont. Na Allegro trzeba mieć twardy tyłek i stalowe nerwy. Jeszcze Cię nieraz zaskoczy 🙂 Klienci również 🙂

 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

Client:91689742
#2 Obserwator#

@Janirka Dziękuje za chociaż minimalna podpowiedź, co do produktów staram się je bardzo dokładnie sprawdzać przed wysyłką, proponowałem klientowi wysłanie jeszcze jednego produktu albo zwrot całej należności ale niestety nic to nie pomogło.

@xyz96  Niestety gdy na koncie już idzie lepiej mam około 50 zamówień tygodniowo to gdy dostałem negatywa to w przeciągu tygodnia otrzymałem tylko 2 zamówienia.

oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@Client:91689742 Klienci bywają czasem po prostu nieugięci i nic że chcesz zwrócić pieniądze czy wysłać towar ponownie. Tak bywa.

Na Twoim miejscu nie usuwałabym kont, bo to tak naprawdę robota głupiego. Sama kupuję na Allegro, i najważniejszą rzeczą którą sprawdzam w pierwszej kolejności gdy widzę negatywy, to to w jaki sposób sprzedający na nie odpisuje. I czy w ogóle na nie reaguje. Reagujesz na negatywy? Może Cię to zdziwić, ale czasem merytoryczna, kulturalna odpowiedź do negatywa wyraża więcej niż tysiąc słów i broni się sama. Klienci lubią sobie czasem wystawić negatywa ot tak. Czasem jest on totalnie niezasłużony lub jest napisany przez frustrata który czegoś w aukcji nie doczytał.  To w jaki sposób sprzedawca reaguje na negatywy może wiele pokazać 🙂 Może ten spadek sprzedaży to zwykły zbieg okoliczności. Teraz jest dość kiepski okres na handel. Daj sobie czas, sprawdzaj dokładniej towar który sprzedajesz i uzbrój się w cierpliwość. Wytrwałości i sukcesów życzę! ✌️

 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

Hardmasa
#8 Zapaleniec#

Niestety konkurencja nie ma litości ale możesz ograniczyć wystawianie negatywnych komentarzy przez konkurencję. 

Załóż parę kont na Allegro i działaj na paru kontach jednocześnie po otrzymaniu negatywnej opini wpisuj na czarna listę na wszystkich kontach. 

Weryfikuj negatywy czy klient opłacił zamówienie i czy odebrał paczkę 

Często zdarza się, że ktoś coś kupi nie opłaci zamówienia i wystawia  negatywa wtedy piszesz do allegro i go usuną 

Ostatnio miałem sytuację kiedy klient wystawił mi negatywa zanim odebrał paczkę 

Wystawił negatywa o 11:00 a paczkę odebrał o 17:00 dobre co

Allegro od razu usunęli taki komentarz. 

Niestety jak masz mało komentarzy pozytywnych i dostaniesz negatywa konto praktycznie przestaje istnieć na okres 1 miesiąca ale możesz działać na innych kontach i tam zarabiać.

Powodzenia

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

allegro ma tak ustawiony system komentarzy, że mały i początkujący ma trudno

dużemu raz na jakiś czas tzw trudny klient negatywem nie przeszkodzi w sprzedaży

a na małym koncie wręcz zablokuje sprzedaż

niestety musisz potraktować allegro i takich kupujących w sposób jaki traktują ciebie

musisz znaleźć tani i dość masowy produkt i sprzedawać go dużo taniej od konkurencji lub na granicy opłacalności

nabije ci to pozytywów - konto urośnie w liczbie komentarzy i wtedy będziesz mógł sprzedawać normalnie

najlepiej jest to robić na kilku kontach - wtedy negatyw nie zniszczy ci sprzedaży

 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Client:91689742  Początki zawsze są trudne a na takich klientów nie ma bata i allegro im nic nie zrobi (subiektywna ocena kupującego ) tak to się nazywa regulaminowo .Ja na początku dużo rzeczy tańszych sprzedawałem w licytacjach i szybko nazbierałem dużo pozytywnych komentarzy może i ty też powinieneś spróbować podobnie? 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@Client:91689742  czasami trzeba przestać być anonimowym. Nawet tu, na tym forum, nie podpisujesz się własnym kontem. Boisz się konkurencji czy postronnych opinii o swoich produktach? Chcesz sprzedawać na allegro, to licz koszty, bo możesz się zdziwić jak otrzymasz fakturę. Nie staraj się za wszelką cenę być tańszym od konkurencji, to może Ci odpuszczą. I oczywiście cały czas dbaj o jakość obsługi i jakość towaru.

oznacz moderatorów