@kobiecanki_eu
Tutaj taki wielki artykuł
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/platnosc-od-kupujacego/jak-zwrocic-wplate-kupujacemu-xG71...
a tam taki zapis
Status zwrotu wpłaty
Ponadto w zakładce dodaliśmy na osi czasu szczegóły zwrotu od klienta, między innymi: status przesyłki zwrotnej oraz status zwrotu wpłaty do kupującego.
Widoczne w zakładce zwroty mogą mieć różne statusy:
- oczekujący – status chwilowy. Zwrot oczekuje na zlecenie, sprawdzamy poprawność danych do zwrotu
- w realizacji – zwrot w realizacji. W tym statusie obciążamy środki sprzedającego (jeśli nie ma pieniędzy, czekamy na pojawienie się odpowiedniej kwoty) i zlecamy zwrot do operatora płatności
- zwrócony – pieniądze zostały zwrócone kupującemu (jeśli był to zwrot na instrument płatniczy, to kwota została przekazane przez operatora płatności do banku kupującego, na jego kartę lub spłacony został limit)
- częściowy – zwrot częściowy. Taki status może wystąpić, gdy zwracana jest wpłata i dopłata, ale tylko jedna z tych dyspozycji zostanie zakończona (na przykład z powodu braku odpowiedniej kwoty w Allegro Finanse)
- niezwrócony – status nadawany w sytuacji, gdy nie udało się zlecić zwrotu (na przykład z powodu braku odpowiedniej kwoty w Allegro Finanse).