anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zwrócić produkt na gwarancji nadać wysyłkę do sprzedającego (po terminie 14 dni)

aronix
#1 Nowicjusz

Chce zwrócić towar który nie działa na gwarancji , czy jest możliwość wygenerowania wysyłki, czy muszę na swój koszt odesłać ?

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aronix złóż sprzedawcy reklamacje z tytułu niezgodności z umową (zgłoś problem z transakcja) i udostępnij mu przedmiot do odbioru.

Jak chcesz koniecznie korzystać z gwarancji to warunki są opisane w karcie gwarancyjnej.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#13 Ambasador

Witam.

@aronix 

Jeśli chcesz skorzystać z GWARANCJI to musisz odesłać w taki sposób i w takie miejsce jakie są podane w dokumencie gwarancyjnym. Zwykle jest to wysyłka na własny koszt do serwisu producenta, choć nie zawsze.

Ale jeśli to był zakup konsumencki (osoba prywatna kupująca od przedsiębiorcy) to dużo lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z reklamacji na podstawie NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ. W tym celu nabywca powinien zgłosić usterkę do sprzedawcy a on ma w ciągu 14-tu dni obowiązek do zgłoszenia się ustosunkować. Konsument nie ma obowiązku odsyłać na swój koszt wadliwego przedmiotu. Jeśli sprzedawca będzie chciał go dostać do oceny to powinien zorganizować odbiór od nabywcy, choćby ustalając warunki odesłania przedmiotu i podsyłając przedpłaconą etykietę nadawczą, lub zamawiając w ustalonym terminie kuriera po odbiór reklamowanego przedmiotu. Sprzedawca może podjąć decyzję bez odbierania reklamowanego produktu choćby na podstawie zdjęć czy opisu usterki przedstawionych przez nabywcę. Koszt odbioru reklamowanego przedmiotu w powyższym przypadku ZAWSZE jest kosztem sprzedawcy, bez względu na sposób rozpatrzenia zgłoszenia.

W przypadku zakupu od osoby prywatnej skorzystanie z rękojmi (o ile nie została w ofercie wyłączona) także może być korzystniejsze, niż korzystanie z gwarancji. W takim jednak przypadku koszt odesłania towaru będzie po stronie nabywcy, przynajmniej do czasu rozpatrzenia zgłoszenia.

Aby zgłosić reklamację produktu kupionego na Allegro najprościej napisać wiadomość do sprzedawcy i z nim wszystko uzgodnić, a gdyby robił problemy, czy cwaniakował, to zawsze można wystąpić na oficjalną ścieżkę. W tym celu trzeba wejść w MOJE ZAKUPY, następnie kliknąć SZCZEGÓŁY ZAKUPU, następnie ZGŁOŚ REKLAMACJĘ LUB PROBLEM, wybrać PRODUKT NIEZGODNY Z OFERTĄ i kliknąć DALEJ - a potem opisać problem i wysłać zgłoszenie. Sprzedawca ma 24 godziny na odpowiedź, a po jakimś czasie będzie można poprosić o pomoc pracownika Allegro.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów