anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Karanie sprzedawców za błędy firm przewozowych

SDAAM
#7 Wielbiciel#

Znaną wszystkim sprawą jest, że z paczkami na magazynach firm kurierskich nikt nie obchodzi się jak z jajkiem. Nawet nowi sprzedający są na to przygotowani i przynajmniej dla zachowania wewnętrznego spokoju dodatkowo zabezpieczają swoje przesyłki. Co jeżeli to nie wystarcza?

Dostałem ostatnio negatywa. Zgodność z opisem - 1. Obsługa kupującego - 1. Komentarza brak. Z klientką udało mi się skontaktować przez wiadomości allegro, a następnie przez telefon. Okazało się, że w paczce brakowało dwóch elementów zestawu (właściwie półtora, bo korek od sprayu jednak się zachował). Jeden przedmiot ze śladami szurania po kamieniach. Wniosek - paczka się otworzyła w transporcie, zawartość wypadła, a co udało się pracownikowi znaleźć na podłodze trafiło do klientki.

I ja bardzo dobrze rozumiem, że otrzymanie takiej paczki nie jest ani trochę przyjemne. Wiem, że wiąże się to na pewno z opóźnieniem w realizacji planów i rozczarowaniem. Ale takie sytuacje, rzadko bo rzadko, ale jednak się zdarzają. Zaproponowałem zwrot kosztów lub wysyłkę nowej paczki tak, aby miała je w rękach jeszcze przed świętami. Niestety odpowiedzi nie dostałem. 

W ten sposób jakość sprzedaży na nowym koncie (171 zamówień, 2 miesiące) spadła z 800 do -60. Razem ze smartem sklep stracił wielu klientów. Trudno, jesteśmy dorośli, to nie wyrok śmierci. Boli jednak trochę, że to wszystko stało się przez losowy wypadek, do którego doszło nie z naszej winy (skoro bez problemu do klientów doszło 170 zamówień, a 1 dotarło w częściach to trudno tu mówić o słabej jakości opakowania).

I w końcu pytanie - czy jeżeli klient nie korzysta z funkcji zwrotu, nie informuje nas o problemie i nie odpowiada na propozycje jego rozwiązania, to faktycznie ta ocena negatywna się nam należy? Czy allegro reaguje w takich przypadkach?

Pozdrawiam Państwa i życzę Wesołych Świąt

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@SDAAM Allegro Ci nie pomoże. My dostaliśmy negatywy za odmowę przyjęcia zwrotu (wyłączenie z podstawą prawną w ofercie). W dyskusji Allegro nam przyznało rację, jednak wg nich prawo kupującego do wyrażenia subiektywnej opinii, mimo jego własnych błędów, nieumiejętności czytania ze zrozumieniem, jest ważniejsze od jakości ocen sprzedawcy i jego ewentualnych strat.

I kupujący może komentarz/ocenę transakcji traktować jako narzędzie do wywarcie presji na sprzedawcy lub po prostu odegrania się bez ingerencji ze strony portalu.

oznacz moderatorów

SDAAM
#7 Wielbiciel#

Szkoda tylko, że ta subiektywna ocena ma obiektywny wpływ na działanie sklepu który dla wielu jest źródłem utrzymania. Doedukowałem się od wczoraj w sprawie negatywów i faktycznie, nawet bym nie pomyślał, że ktoś mógł to uznać za dobre rozwiązanie. Czuję się jakbym tym postem obwieścił światu, że odkryłem koło.
No nic, czekam na wysyp opinii "Ocenę zamienię na pozytywa jak wpłacicie mi stówę na konto".
Ciekawi mnie też jedna rzecz, pośmigałem po różnych sklepach i poczytałem ich opinie, skoro allegro zgadza się na negatyw z informacją "dywan jest beznadziejny", to po co właściwie są oceny produktów skoro to samo można napisać w opiniach sklepu?
Pozdrówki, wesołych!

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

pocieszę Cię, że przynajmniej wiesz za co dostałeś ten komentarz i masz tą świadomość, że to nie do końca Twoja wina i masz ewentualnie opcję usprawnienia zabezpieczania takich wysyłek. Ja dostaję 90% negatywów od osób, z którymi nie ma żadnego kontaktu, nie zgłaszają problemu z produktem, nie informują czy mają jakiś kłopot, nie odpowiadają na opcję pomocy z mojej strony, czy ewentualnej wymiany itd. To jest dopiero dziwne, mają możliwość odstąpienia od umowy, zwrotu, reklamacji, ale nie korzystają z tego. Zadowala ich wystawienie negatywnego komentarza, pomimo realnej straty pieniędzy, bo skoro nie sa zadowoleni z zakupu, to tak jakby wyrzucili kasę w błoto.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@medalik_2009 allegro nie pomoże, ale sąd ??? może jak by ruszyła w takich przypadkach lawina spraw sądowych może allegro dla dobra kupujących i sprzedających, pomyślało by jak to rozwiązać żeby sprzedawcy w takich przypadkach nie tracili smarków czy pozycji za kiepską jakość 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów