Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Planuje zakupić kasę fiskalną. Zastanawia mnie temat zwrotów i reklamacji. Zgodnie z prawem powinienem prowadzić stosowną ewidencję "zwrotów towarów i uznanych reklamacji". Jednym z elementów takiej ewidencji powinien być protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru, podpisany przez sprzedawcę i nabywcę. Pytanie, w jakiej formie taki protokół przygotować i wyegzekwować podpis klienta na nim.
W przypadku zwrotu mogę pobrać na Allegro "Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość" - czy jeśli przybije na nim swoją pieczątkę i się podpisze, to można to uznać za protokół przyjęcia zwrotu? Nie ma na nim podpisu nabywcy, są tylko jego dane. Zwrócę klientowi szybko pieniądze, bo od dostarczenia przesyłki zegar tyka i lecą punkty za "Szybkie zwroty wpłat", wyśle następnie klientowi protokół do podpisania na maila, a on będzie już miał to gdzieś, bo co chciał, to już uzyskał.
Co w przypadku reklamacji? Nie ma dostępnego oświadczenia, w warunkach reklamacji nie mogę załączyć swojego dokument, mogę jedynie w opisie reklamacji wstawić tekstowo takie formularz, jednak dalej nie mam jak wyegzekwować od klienta, aby dołączył go do przesyłki. Czy mogę uzależniać uznanie reklamacji od dołączonego formularza, a następnie od popisania protokołu uznanej reklamacji? A czas (a za tym jakość sprzedaży) po obiorze przesyłki znów leci.
Pytanie do osób, które sprzedają na allegro i posiadają kasę fiskalną, jak to u was wygląda i jak z tym sobie radzicie.
?
"Jednym z elementów takiej ewidencji powinien być protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru, podpisany przez sprzedawcę i nabywcę. "
cytat jest następujący (czemu obcinasz?): protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę albo notatkę służbową lub protokół z nabycia sprawdzającego.
robisz protokół, dopinasz paragon lub coś co go zastępuje, wpisujesz w ewidencję i finito
jak masz reklamację to dostajesz chyba dokument reklamacji? zgłoszenie? twoją odpwoiedź dopinasz i .... jw...
Akurat cytowałem jeden z portali, w którym napisane jest dokładnie tak:
Zajrzałem do ustawy i faktycznie jest tam zapis taki, jak cytujesz. Czyli rozumiem że w tym przypadku korzystasz z opcji notatki służbowej, a nie protokołu (bo zgodnie z ustawą protokół musi być podpisany przez obydwie strony)?
W przypadku reklamacji obowiązuje te same zasady, czyli jeśli dobrze interpretuje ustawę dokument reklamacji i moja odpowiedź nic nie wnosi do sprawy, powinien być protokół albo notatka służbowa.
@user287363 W Google wpisz sobie :
Ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji
Możesz zmienić wyszukiwanie na grafiki, to pojawi ci się sporo formularzy ewidencyjnych do kasy fiskalnej.
Rozchodzi się o podpis zwracającego na tym protokole. Wymaga tego ustawa i wszystkie wzory protokołów które znalazłem też mają miejsce na podpis zwracającego.
@user287363 podpis, jaki podpis?
wg uokik dozwolone jest każde działanie jakie może być uznane za odstąpienie od umowy.
oczywiście pewne sytuacje są traktowane jako wyjątki - allegro zrobiło z tego sobie regułę
@user287363 czy wiesz że allegro generuje bez wiedzy kupującego z danych jakie podaje przy zwrocie, formularz odstąpienia od umowy?
i napisany z błędami, ogólnikami i przemilczeniami
łamane są przy tym prawa konsumenta, w tym prawo do jednoznacznego oświadczenia woli
co chwilę mamy awantury z tego powodu z konsumentami, którzy twierdzą coś innego niż wynika z w/w dokumentu
nawet dzisiaj zignorowaliśmy te bzdury i bełkot od allegro, gdyż byliśmy z Kupującym umówieni na wymianę towaru - dlaczego piszę bzdury ?
W myśl prawa jednoznaczna decyzja konsumenta o odstąpieniu konsumenta jest ostateczna i nie można jej podważać