Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Pytanie jest następujące. Czy mogę liczyć na jakąś rekompensatę ze strony Allegro (tak wiem, że to raczej niepoważne pytanie ^^) za podwójne koszty wysyłki towaru klienta?
Przybliżę o co chodzi. Klient kupił ode mnie towar 05.11.21(pt), oczywiscie zapłacił za towar jak i koszt dostawy. Wysyłałem DPD 08.11 (poniedziałek) na podane dane z zamówień. Pierwsza próba doręczenia nastąpiła 09.11, na śledzeniu paczek DPD pojawiła się informacja - "Przesyłka niedoręczona - odbiorca nieobecny".
Następna próba doręczenia nastąpiła 10.11.21 i zakończyła się też niepowodzeniem - "Przesyłka niedoręczona - błędny adres". Paczka wróciła na magazyn i leżała tam do 16.11.21 po czym nadali ją z powrotem do mnie za pobraniem około 14zł.
Napisałem do kupującego 10.11 na czacie na Allegro ale klient się nie logował na portalu, a telefon podany w zamówieniach jest błędny lub wyłączony do tej pory.
Biłem się z myślami czy przyjąć paczkę zwrotną oczywiście przy tym musiałbym ją opłacić (pobranie 14zł). Jednak padło, że odbiorę paczkę. Przesyłka zwrotna doszła do mnie 17.11 i od tego czasu czekałem na kontakt ze strony kupującego.
Dopiero 7.12.21 klient zalogował się na portalu i odpisał aby "spróbować" nadać na inny adres który podał na czacie i od razu się wylogował z portalu. Zwlekałem z wysyłką tydzień gdyż chciałem się dogadać co do kosztów wysyłki a także klient nie podał numeru telefonu do nowego adresata co spowodowało niepewność, że znowu nie odbierze.
Niestety od tego czasu nie logował się na portalu i postanowiłem zapłacić ze swojej kieszeni 17zł i drugi raz mu wysłać zamówiony towar kurierem DPD, nastąpiło to 14.12.21, dzisiaj spojrzałem na śledzeniu paczek, że przesyłka odebrana.
Zwróciłem się do tego klienta o dopłatę 30zł poprzez formularz na Allegro aczkolwiek ciężko chyba będzie uzyskać zwrot poniesionych kosztów czyli 14zł+17zł.
Czy Allegro może coś w tej sprawie zrobić, ewentualnie zasugerować kupującemu zwrot dodatkowych kosztów transportu?
Nie , zrobiłeś to co zrobiłeś ,ale tylko na swoją odpowiedzialność , uczciwy klient powinien zapytać się o koszty ponownego nadania , cóż możesz domagać się od klienta pokrycia strat ,ale tylko z powództwa cywilnego .
Dobrze, a czy jeżeli bym paczki zwrotnej nie odebrał czy to byłby błąd z mojej strony. Paczka w takim układzie leżała by gdzieś tam na magazynie kuriera itp. Mogła nawet zaginąć lub zepsuli by ją np. gniotąc a była to rzecz elektroniczna narazona na takie działanie.
Czy w takiej sytuacji narażony byłbym za zwrot kosztów za towar (440zł)?
Skill_Player tak , nie odebranie zwrotu byłoby błędem , Ty odpowiadasz za towar do chwili odbioru go przez klienta i miałby pełne prawo domagać się od Ciebie wydania rzeczy lub zwrotu środków .
Ja na miejscu allegro pokrył bym Twoje straty, to był by taki ładny gest z ich strony przed świętami.
krejzole 😂