anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient nie odebrał opłaconej przesyłki za pierwszym razem...

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Witam.

Pytanie jest następujące. Czy mogę liczyć na jakąś rekompensatę ze strony Allegro (tak wiem, że to raczej niepoważne pytanie ^^) za podwójne koszty wysyłki towaru klienta?

 

Przybliżę o co chodzi. Klient kupił ode mnie towar 05.11.21(pt), oczywiscie zapłacił za towar jak i koszt dostawy. Wysyłałem DPD 08.11 (poniedziałek) na podane dane z zamówień.  Pierwsza próba doręczenia nastąpiła 09.11, na śledzeniu paczek DPD pojawiła się informacja - "Przesyłka niedoręczona - odbiorca nieobecny".

Następna próba doręczenia nastąpiła 10.11.21 i zakończyła się też niepowodzeniem - "Przesyłka niedoręczona - błędny adres". Paczka wróciła na magazyn i leżała tam do 16.11.21 po czym nadali ją z powrotem do mnie za pobraniem około 14zł.

Napisałem do kupującego 10.11 na czacie na Allegro ale klient się nie logował na portalu, a telefon podany w zamówieniach jest błędny lub wyłączony do tej pory.

Biłem się z myślami czy przyjąć paczkę zwrotną oczywiście przy tym musiałbym ją opłacić (pobranie 14zł). Jednak padło, że odbiorę paczkę. Przesyłka zwrotna doszła do mnie 17.11 i od tego czasu czekałem na kontakt ze strony kupującego.

Dopiero 7.12.21 klient zalogował się na portalu i odpisał aby "spróbować" nadać na inny adres który podał na czacie i od razu się wylogował z portalu. Zwlekałem z wysyłką tydzień gdyż chciałem się dogadać co do kosztów wysyłki a także klient nie podał numeru telefonu do nowego adresata co spowodowało niepewność, że znowu nie odbierze. 

Niestety od tego czasu nie logował się na portalu i postanowiłem zapłacić ze swojej kieszeni 17zł i drugi raz mu wysłać zamówiony towar kurierem DPD, nastąpiło to 14.12.21, dzisiaj spojrzałem na śledzeniu paczek, że przesyłka odebrana.

 

Zwróciłem się do tego klienta o dopłatę 30zł poprzez formularz na Allegro aczkolwiek ciężko chyba będzie uzyskać zwrot poniesionych kosztów czyli 14zł+17zł.

Czy Allegro może coś w tej sprawie zrobić, ewentualnie zasugerować kupującemu zwrot dodatkowych kosztów transportu?

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

Nie , zrobiłeś to co zrobiłeś ,ale tylko na swoją odpowiedzialność , uczciwy klient powinien zapytać się o koszty ponownego nadania , cóż możesz domagać się od klienta pokrycia strat ,ale tylko z powództwa cywilnego .

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Dobrze, a czy jeżeli bym paczki zwrotnej nie odebrał czy to byłby błąd z mojej strony. Paczka w takim układzie leżała by gdzieś tam na magazynie kuriera itp. Mogła nawet zaginąć lub zepsuli by ją np. gniotąc a była to rzecz elektroniczna narazona na takie działanie.

Czy w takiej sytuacji  narażony byłbym za zwrot kosztów za towar (440zł)?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Skill_Player tak , nie odebranie zwrotu byłoby błędem , Ty odpowiadasz za towar do chwili odbioru go przez klienta i miałby pełne prawo domagać się od Ciebie wydania rzeczy lub zwrotu środków .

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Ja na miejscu allegro pokrył bym Twoje straty, to był by taki ładny gest z ich strony przed świętami.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

krejzole 😂

oznacz moderatorów