Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witajcie mianowicie mam pytanie klientka dzwoniła do mnie że nie odebrała wysyłki że jej nie wysłaliśmy itp.. sprawdziłem szybko u kuriera u którego wysyłam i potwierdził że paczka została doręczona (za drugim podejściem) ale została doręczona pisałem do klientki że paczka została doręczona i niech sprawdzi czy ktoś z domowników nie odebrał jej. uprzedzając adres i wszystkie dane się zgadzają. teraz pytanie co robić ? Otwierać spór ?
Sprzedawca nie może otworzyć sporu.
Masz potwierdzenie od kuriera o odebraniu przesyłki. To kupująca może otworzyć spór.
Ja miałem przypadek, że paczkę odebrała teściowa kupującej i ją otworzyła. Potem kupująca do mnie dzwoni i mówi, że paczka była pusta, w środku wypchana tylko folią. A na dowód przedstawiła mi etykietę firmy DHL, zresztą na inny adres, a ja wysyłałem Pocztą Polską. Nie chcę nawet pisać, jaką "wiązankę" otrzymałem przez telefon, gdy odrzuciłem reklamację - to nie nadaje się do pisania.
hm to nawet nie wiedziałem, jestem początkujący na allegro dopiero raczkuje, no może być ze paczkę odebrała nielubiana teściowa lub siostra a mi się oberwie, rozmawiałem z firmą kurierską i mówią że może też porostu mnie naciągać, no ale dobra czekam na spór i wyślę potwierdzenie dostarczenia wysyłki. Jak narazie dzwoniła do mnie i w miarę miło i nawet się pośmialiśmy, jednak nie mi oceniać "przypuszczanego" naciągacza jaki jest. dzięki za odpowiedź 🙂
Sprzedawca nie może otworzyć sporu. Samo potwierdzenie kuriera nie wystarczy, trzeba udowodnić kupującemu wydanie towaru, na przykład jego podpisem na dokumencie odbioru. Skoro zgłasza reklamację z powodu braku przesyłki, trzeba ją skutecznie wydać lub zwrócić pieniądze, jeżeli nie można udowodnić wydania. Kurier musi dostarczyć paczkę adresatowi, a nie sąsiadowi lub innej osobie, musi też mieć potwierdzenie odbioru. Kupujący w takiej sytuacji może otworzyć spór i może wnioskować o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących i jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może od sprzedawcy wymagać zwrotu środków, może też zablokować konto. Sprzedawca odpowiada za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma.
czyli raczej uderzyć do kuriera in post ? o potwierdzenia? oczywiście jeśli mi wydadzą ...bo samo nadanie paczki mam tak samo numer listu, a nie po to płacę za wysyłkę firmie kurierskiej żebym ja swoje pieniądze za mój towar oddawał, bo przy takiej praktyce za miesiąc pójdę z torbami...
Miałem podobną sytuację. przeprowadzilem telefoniczną rozmowę z klientem, zapytałem czy sprawdził u domowników bądź w skrzynce pocztowej, w trakcie rozmowy kupujący poinformował mnie, że kontaktował się już z kurierem, który podobno przesyłkę pozostawił na klatce w ogólnie dostępnym miejscu. Nie musiałem prosić pisemnego oświadczenia o nieotrzymaniu przesyłki bo otworzył spór. Klientowi zależało na produkcie więc wysłałem go ponownie. Złożyłem reklamacje przewoźnikowi, która została rozpatrzona pozytywnie i wypłacono mi odszkodowanie.