anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

klient rozpoczął dyskusję i nie odpowiada na wiadomości

MOMAZU
#10 Popularyzator#

Dzień Dobry,

Klient rozpoczął dyskusję dot. wadliwości produktu. Tego samego dnia otrzymał informację, zgodnie z informacjami na aukcjach jak postępować w przypadku reklamacji ( czyli konieczne jest odesłanie produktu w celu weryfikacji). Dodatkowo może przesłać zdjęcia by usprawnić proces zgłoszenia wady do producenta. W tej samej wiadomości klient został poinformowany, że rozpoczęcie dyskusji nie jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji.

W związku z brakiem odpowiedzi od klienta po 5 dniach poprosiliśmy klienta o zamknięcie klienta w związku z przesłanymi przez nas niezbędnymi informacjami i brakiem jakiejkolwiek informacji z jego strony ( również brak odesłanego produktu czy nawet zdjęć)

Minęło kolejne 7 dni - skontaktowaliśmy się z klientem telefonicznie i usłyszeliśmy, że klient nie ma czasu z nami rozmawiać  i nie wie kiedy odeśle produkt  czy chociaż zdjęcia bo też nie ma czasu.

Czy w takim przypadku allegro może zamknąć dyskusję z klientem? Bo jako sprzedawca dopełniliśmy wszelkich możliwych formalności, a ewentualnie nie rozwiązanie dyskusji będzie wynikać z winy  kupującego.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

@MOMAZU Jeżeli w Dyskusji zgłoszono problem, określono wady, to jest zgłoszenie reklamacyjne, które masz obowiązek rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Jeżeli klient nie odeśle towaru w tym czasie lub nie dostarczy zdjęć, można taką reklamację odrzucić, ponieważ w przeciwnym razie zostanie z mocy prawa uznana za zasadną i trzeba będzie spełnić żądania kupującego.

Allegro może zamknąć Dyskusję po 30 dniach, jeśli kupujący nie będzie w niej uczestniczył. 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/ramy-czasowe-dyskusji-85Y7X9bxEs2

oznacz moderatorów

MOMAZU
#10 Popularyzator#

wiem jak wygląda zgłoszenie reklamacyjne i samo opisanie problemu w formie dyskusji  nie jest właściwie zgłoszoną reklamacją z punktu widzenia prawa.  Jest kilka warunków formalnych, które należy spełnić i jest to zresztą jasno określone u każdego sprzedającego przy każdej aukcji

A zapytanie dotyczyło zamknięcia dyskusji szybciej, czyli w momencie kiedy klient nie wypełnia obowiązku dostarczenia wadliwego towaru. I jeżeli tak to w jaki sposób, skoro w takim przypadku reklamacja automatycznie zostaje odrzucona czyli bieg tej dyskusji powinien zostać zamknięty  przez allegro ( jako sprzedawca nie mogę tego zrobić). I co w przypadku, kiedy mija 14 dni, klient nie dostarcza produktu, reklamacja jest automatycznie odrzucona ze względów formalnych,  a mimo to klient zaznaczy, że dyskusja nie została rozwiązana? Jakie narzędzia w takim przypadku są udostępnione dla sprzedającego przez allego?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@MOMAZU 
Obecnie dyskusja może być otwarta przez Kupującego nawet z powodu, niemającym nic wspólnego ze stanem faktycznym.
Allegro nie weryfikuje czy spór otwierany jest zasadnie czy nie.
Opisywane tu wielokrotnie były przypadki gdy Kupujący składał oświadczenie w otwieranym sporze iż rzekomo: nie otrzymał przedmiotu po wpłacie - w sytuacji gdy nie potrafił odnaleźć faktury umieszczonej tam - gdzie było jej miejsce, albo nie otrzymał pieniędzy po odesłaniu przedmiotu (w sytuacji gdy brak śladu po nadaniu przesyłki przez Kupującego), etc.
Podobnie: dyskusja może być oznaczona jako nierozwiązana, a Allegro nie udostępnia żadnych narzędzi do "rozwiązywania" nierozwiązanych dyskusji.
"Logika" jest następująca: 
Klient składa reklamację i nie dostarcza reklamowanego przedmiotu (pomimo ciążącego na nim takiego obowiązku) -> reklamacja jest odrzucana (w prawnie dopuszczalnym terminie) z powodu braków formalnych (brak możliwości zapoznania się z reklamowaną rzeczą) -> "problem" Klienta pozostaje nierozwiązany.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

AlePiesio
#13 Ambasador#

Rzadne narzędzia nie są udostępnione dla sprzedawców, kupujący mogą wszystko. Po zlośliwości mogą Ci nawet zakończyć dyskusję nierozwiązaną. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@AlePiesio Ale czy to wina kupującego? korzysta z narzędzi ALL, każdy jest inny i kupujący i sprzedający. Oczywiście jeżeli otwiera dyskusje, składa reklamacje powinien to monitorować, wypowiadać się, odesłać towar ( tak życzy sobie sprzedający) itd., nie robi tego, sprzedający może odrzucić reklamacje.

oznacz moderatorów

MOMAZU
#10 Popularyzator#

jasne, że klient korzysta z narzędzi. Tylko właśnie chodzi, że brakuje narzędzi dla sprzedającego.

Bo tak samo jak są rzetelni kupujący jak i sprzedający to tak samo w obu tych grupach zdarzają się też nieuczciwe osoby.  A w takim przypadku allegro powinno udostępnić odpowiednie narzędzie również dla sprzedających.

 

oznacz moderatorów