anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient zakupił obudowę do komputera, sposób dostawy - paczkomat Oo ...

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Tak jak w tytule. Kilkadziesiąt minut temu klient zamówił obudowę komputerową. Użyłem niewłaściwego cennika dostawy (gdzie był dostępny paczkomat) zamiast tylko kuriera, a klient "jak zwykle" nie może wytężyć umysłu i przewidzieć, że się obudowa wraz z opakowaniem fabrycznym (a nawet i bez) nie zmieści do paczkomatu a przecież wymiary obbudowy były dostępne na aukcji.

 

Co teraz zrobić? Jak wybrnąć z sytuacji tak aby statystyki nie poleciały za nie wysłanie paczkomatem? Można dodać po prostu list przewozowy kuriera np. DPD?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

Doprawdy? wina kupującego a Ty nie potrafisz tego przewidzieć? skontaktuj się z kupującym  i wyjaśnij sprawę, kupujący może anulować ale żeby wszystko wyszło dobrze to po informowaniu kupującego wyślij Mu odpowiednią metodą dostawy na własny koszt.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Poprosić klienta o anulowanie

Zwrócić kasę

Poprawić aukcję

Podesłać klientowi link do poprawionej aukcji 

I niech kupi to samo raz jeszcze z dostawą kurier

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

LEFF jak zwykle w formie 😏.... Dostawa Panie była za 0zł. Po prostu wystawiam wszystko na jedno kopyto, jednym cennikiem bo wszystko zazwyczaj miesci się do paczkomatu, lub nawet biorą kuriera a tylko takie rzeczy jak obudowy i monitory nie wchodzą a ich jak mam to jedną na krzyż przeważnie.

@az1rael i tak właśnie zrobiłem. Zadzwoniłem do szanownego klienta, on anuluje i wystawie jeszcze raz

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

W przeciwieństwie do ciebie!!!

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Skill_Player Akurat tutaj ma rację. Klient nie jest od przewidywania, że sobie źle ustawiłeś cennik.

Zadzwoń, wytłumacz i nadaj kurierem na swój koszt.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Skill_Player Cześć. 🙂 Jeśli dodasz maskowany adres mejlowy kupującego (żebyśmy mogli otrzymać informację zwrotną od Przewoźnika odnośnie do statusu przesyłki), to przesyłka będzie poprawnie widoczna w systemie (jako nadana), a statusy będą się aktualizowały. 

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Pragnę wytłumaczyć niektórym 😉 😅, że przesyłka i tak była na mój koszt! Postanowiłem aby szybko sprzedać wziąć te kilkanaście zł transportu na swoją stronę no i obie obudowy (bo i drugą miałem) dzisiaj się sprzedały 🙂

@ko_alka  niestety "spóźniłaś się" 😕 😉 ... Dogadałem się z klientem podczas rozmowy telefonicznej na ponowny zakup z opcją dostawy kurierem aczkolwiek tamtego chyba nie anulował - wysłał mi jakiegoś screana tylko. Chodziło chyba, że nie widzi gdzie ma anulować (nie wiem bo nie opisał a ja za bardzo też nie wiem jak to sie odbywa bo nigdy nie anulowałem zamówienia) i teraz w menedżerze inpost pokazuje mi się tamta dostawa paczkomatem mimo, że kasa za tamtą transakcję zwrócona jak i prowizja też.

@ko_alka  jak to naprawić aby się nie pokazywało zamówienie?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Skill_Player Wystarczy, że złożysz wniosek o rabat transakcyjny za sprzedaż, która się nie odbyła. 🙂 Wtedy zamówienie nie będzie się liczyło do Twoich statystyk. 

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@ko_alka  chodzi o to, że zamówienie wyświetla się mimo zwrotu kasy za transakcję w wysyłką paczkomatem i prowizji w menedżerze paczek inpost jako do wysłania, coś takiego :

menedzżer inpost.jpg

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Skill_Player  Społeczność na Gadane podzieliła się kiedyś sposobami na usunięcie przesyłki z Managera. Sprawdź ten wątek: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-sprzedawc%C3%B3w/inpost-allegro-smart-jak-usun%C4%85%C4%.... Manager Paczek InPost to narzędzie zewnętrzne, zatem jeśli ten sposób się nie sprawdzi, to najlepiej skontaktuj się z InPost. 

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@ko_alka dzięki za pomoc problem w też w tym, że zniknął odnośnik do dodawania numeru listu przewozowego, tak to wygląda: 🤣

status trasakcji.jpg

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Skill_Player W takim razie musisz dopytać InPost o usunięcie tej przesyłki z Managera

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@ko_alka  z łaski swojej zobacz jeszcze na to:

Właśnie mi zniknął odnośnik aby dodać list przewozowy do wysyłki DPD! Przesyłka nadana i nie mogę dodać numeru listu (żeby nie było, nic tu nie wycinałem! 😂)znikający odnośnik.jpg

Już nie wiem czy to u mnie coś jest nie tak na kompie (ale na dwóch przeglądarkach jest tak samo) czy u Was coś się kaszani?

Chodzi o inne zamówienie ofc z dzisiaj 🙂

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Skill_Player Możesz dodać numery za pomocą przycisku [akcje] ->  [numery przesyłek]:

Zrzut ekranu 2022-12-27 o 14.44.49.png

Jeśli nie widzisz ikony do dodawania numeru przesyłek, to wyczyść pliki cookies lub sprawdź sytuację w innej przeglądarce. Jeśli ikona nie wróci, to prześlij mi zrzut ekranu całej strony (z adresem URL, datą i godziną). Przekażę to do Działu Technicznego. 

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@ko_alka dzięki za pomoc, jak dodaje w ten sposób to ikona pojawia się.

@ko_alka A mam pytanie, czy mógłbym dodać jakiś numer przesyłki która była zrealizowana np. ponad 3 miesiące temu (innego klienta) ?- patrzyłem działa w ten sposób i w menedżerze znika z pola do utworzenia nowej przesyłki

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Skill_Player Dodanie wykorzystanego numeru (zrealizowana dostawa) może wpłynąć na naliczony zwrot prowizji. Najlepiej poproś InPost o pomoc w usunięciu tej paczki z Managera.

oznacz moderatorów