anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient zrobił mi zwrot i odesłał mi uszkodzony przez siebie towar

mirek008
#7 Wielbiciel#

Co mam zrobić w sytuacji gdy klent odsyła mi nowy towar - zwrot po kilku dniach - otwieram paczke a tam podarty pokrowiec , fizycznie ktoś wyrwać suwak i kieszeń.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mirek008 Cześć. 🙂 Klient zgłosił zwrot czy reklamację?

Jeśli zwrot, to możesz obniżyć kwotę zwrotu (i oczywiście podeprzeć to odpowiednimi wyliczeniami). 

Jeśli jest to reklamacja, to musisz wydać decyzję reklamacyjną. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mirek008 jeśli odstąpił od umowy, nie mażesz odmówić przyjęcia zwrotu towaru, nawet jak zniszczył, ale masz prawo obliczyć pozostałości i oddać tyle ile warte jest to co dostałeś, możesz oddać nawet 1 zł ale coś musisz 🙂

Tu masz podstawię prawną

Art. 34. Zwrot towaru po odstąpieniu od umowy
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mirek008 Zgodnie z prawem możesz zwrócić mu wartość taką jaką ma teraz ten pokrowiec, ale musisz mieć pewność że to On odesłał go w takim stanie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 sugerujesz że kurier otworzył paczkę wyrwał suwak i kieszeń 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Raczej Ty coś sugerujesz!, niczego takiego nie napisałem. A jak kupujący ma dokumentację z wysylki, przecież tak często to wy się tym tu posługujecie- dokumentacja.

oznacz moderatorów