Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Może mnie nie zbanują za taki temat
Planuję założyć działalność gospodarczą, swoją pierwszą. Dropshipping itp. Obecnie działam na zasadach działalności nierejestrowanej, ale próg przekroczony, więc trzeba rejestrować.
Jako świeżak myślę, że zatrudnię do papierkowej roboty księgowego. Moje pytanie do sprzedawców na allegro, prowadzących firmy:
-Jakiego rodzaju dokumenty wysyłacie do księgowych? xD I w jakich odstępach czasu?
Rozchodzi się o faktury, za które kupujecie towary oraz faktury, które wystawiacie klientom podczas sprzedaży? Czy coś jeszcze lub zupełnie inne dokumenty?
@_TELEKABELEK_ idź do księgowej to Ci powie kiedy chce dokumenty 🙂 ja zanoszę na początku miesiąca jak wszystko skompletuje 😄
Oki oki
Ale o jakie dokumenty się rozchodzi? 😜 Pierwszy raz będę działalność prowadził, nie chcę palnąć jakiejś głupoty podczas rozmowy telefonicznej itp 😜
@_TELEKABELEK_ ale to zależy od wielu czynników i jak się będziesz rozliczał, po to idziesz do księgowej żeby Ci zaproponowała najlepsze rozwiązanie, i wtedy się dowiesz co masz przynosić 🙂
@kostas11 Toś mnie uspokoił xD zamiast tego jeszcze więcej wiem, że nic nie wiem xD
To może na chwilę obecną opiszę u mnie jak to wygląda:
Jak będę się rozliczał - w grę wchodzi opodatkowanie "skala podatkowa", czy tam "metoda ogólna". No, że 12% lub 32% zależnie od dochodu
Na chwilę obecną ściągam pewne **piiip**ółki z Ali*****ss oraz Ali**ba. Wszystkie certyfikaty i tym podobne są. Sprzedając jako osoba prywatna, rekordowo w miesiącu miałem do wysłania 60 paczek (cieszyć się, czy płakać). No ale coś tam na plusie człowiek zawsze jest. Dodatkowo mam pracę na etacie, więc jedyne co, to będę opłacał składkę zdrowotną.
Więc właśnie chcę się upewnić, bo do tej pory, kupując takie **piiip**ółki, kupowałem je bez otrzymania paragonu, ani faktury. Albo mam je na w.w. portalach, ale nie wiem o tym. Posiadając firmę, będę kupował na fakturę właśnie. I czy to te faktury muszę oddawać do księgowej, wraz z fakturami, które będę wystawiał dla klientów? Czy może coś jeszcze?
@_TELEKABELEK_ a czemu skala podatkowa, może lepiej ryczałt, a musisz mieć kasę ze względu na asortyment, a może bez kasy skoro to sprzedaż tylko internetowa pytań jest wiele i tylko księgowa Ci doradzi jak się rozliczać tym bardziej że masz pracę i płacisz ZUS więc zostanie Ci zdrowotne od dochodu, czasem lepiej na ryczałcie a czasem na książce 😄 Mam nadzieję że Ci rozjaśniłem - namieszałem 😄
Tak masz 12 % dochodówki + 9 % zdrowotnego więc i tak masz 21 % podatku 😄
@kostas11 Podpytam księgowej, bo z tego co wyczytałem i naoglądałem się na Youtube poradników z prowadzenia sprzedaży na allegro, to kasa fiskalna nie jest wymagana, ponieważ wszystko jest dokumentowane na koncie bankowym, a do wystawiania faktur można korzystać z różnych platform on-line (120-150pln na rok). CHYBA ŻE planuje się też prowadzić sprzedaż stacjonarną, to wtedy tak - kasa fiskalna i paragony papierowe są potrzebne. Tak przynajmniej wyczytałem 😉
A ryczałt w stosunku do skali? Dopytam 😜 też się naczytałem i naoglądałem, że skala to takie najpopularniejsze i najprostsze rozwiązanie, no ale człowiek jeszcze musi się duzo nauczyć
@kostas11 "Tak masz 12 % dochodówki + 9 % zdrowotnego więc i tak masz 21 % podatku"
WINA TUSKA xD
@_TELEKABELEK_ przestań oglądać tylko idź do księgowej są produkty jak np. elektronika która wymaga kasy i Vat od pierwszej sprzedaży bez względu czy to sprzedaż internetowa, nawet jak masz działalność nierejestrowaną 😄
Ryczałt jest dobry jak nie masz żadnych kosztów, i może się bardziej opłacać ale to trzeb przeliczyć, KPIR jest dobre jak masz dużo faktur kosztowych, samochody, lokale itp.
@_TELEKABELEK_ Z tego co się orientuję to przy sprzedaży 'wyrobów elektronicznych' (czyli generalnie to co oferujesz na swoich aukcjach) przez internet kasa fiskalna jest obowiązkowa.
Ponadto - przy sprzedaży elektroniki musisz być na VAT
Się zaraz okaże że prócz księgowej, będę musiał się jeszcze zgłosić do prawnika
Zanim się za to zabrałem (a trwa to kapkę ponad 2 miesiące, będzie między 60 a 100 paczek w tym okresie wysłanych) to uderzyłem do urzędu Warszawy osobiście, skierowałem się do okienka, do urzędniczki zajmującej się właśnie działalnościami gospodarczym, rejestracją działalności itp, przedstawiłem jej jaką działalność chce prowadzić, nawet dała mi formularz do założenia działalności, ale potem zapytała się czy uzyskuje przychód przekraczający 75% minimalnego wynagrodzenia (teraz to 3100, lekko ponad)
Mówię że nie, to ona mi powiedziała żebym robił to na zasadzie działalności nierejestrowanej, oraz że JEDYNE co muszę zrobić to prowadzić książkę, gdzie będę zapisywał kiedy sprzedałem jaki produkt, komu i za ile. Wszystko to by pilnować by nie przekroczyć progu. I nic poza tym nie muszę robić xD
I tak działam sobie bez rejestracji VAT, bez kasy fiskalnej...
Uznałem że informacja z urzędu będzie rzetelnym źródłem informacji na ten temat
Tak, a jak przekroczysz tylko w jednym m-ciącu to co?
@LEW433 no w momencie przekroczenia progu automacie zaczynasz działalność gospodarczą i masz 7 dni na jej rejestrację, wg przepisów w każdym razie
@_TELEKABELEK_ VAT i kasa fiskalna przy sprzedaży niektórych towarów jest obowiązkowa niezależnie od formy prowadzonej działalności.
@komis-bell super 🙂 czekam na wezwanie albo co
Wezwanie dostaniesz pewnie za 5 lat i wtedy policzą Ci VAT za całe 5 lat wstecz wraz z odsetkami 😉
Tak mi mów, tak mi mów, uspokajaj 🙂
Chociaż... już wolę żeby mi to przyszło, zapłacę i z głowy, niż jakby żona się dowiedziała że takie coś wyszło na światło dzienne
@_TELEKABELEK_ poczytaj se tu https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00115
To zwolnienie z VAT nie przysługuje jednak, jeśli:
sprzedajesz:
przez internet towary, takie jak:
hurtowo i detalicznie części do:
Kasa fiskalna będzie ci jednak potrzebna w przypadku sprzedaży towarów lub usług objętych obowiązkiem ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej.
Są to, między innymi: gaz płynny, części do silników spalinowych, nadwozia do pojazdów silnikowych, sprzęt radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny, perfumy i wody toaletowe oraz usługi: przewozu osób i ich bagażu podręcznego taksówkami, naprawy pojazdów silnikowych i motorowerów, doradztwa podatkowego, świadczone przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, fryzjerskie, kosmetyczne i kosmetologiczne.
Jeżeli sprzedajesz takie towary lub usługi, musisz ewidencjonować sprzedaż na kasie fiskalnej niezależnie od wielkości obrotu.
Nie wygłupiaj się, na takiej rozmowie to księgowy ma Cię przekonać że się zna na tym co robi. Dokumenty się daje co miesiąc. Faktury, paragony, korekty FV i paragonów. Faktury kosztowe i przychodowe. Potem ktoś musi zrobić JPK. Zakładam że to ma być JDG. Na spółkach się nie znam 🙂
No właśnie, paragony, faktury, korekty 🙂
Miałem już wczoraj rozmowę z księgową przez telefon, ale jak się mnie zapytała ile miesięcznie planuję dokumentów jej przysyłać, bo od tego zależy opłata dla niej, to troszkę zdębiałem bo nie wiedziałem o jakie dokumenty chodzi, a tym bardziej ile bym miał ich wysyłać, a jedyne co mi powiedziała to to, że "chodzi o koszty".
@_TELEKABELEK_ Tak, każda faktura (nie ważne jaka) to czas na rozliczenie, a więc koszt dla biura. Jak nie będziesz miał kasy fiskalnej i polecisz na tylko fakturach, to koszta księgowości pójdą w kosmos. Tak samo gdybyś planował sprzedaż zagraniczną. Itd.....